Mercedes-Benz a dezvoltat primul sistem de parcare autonomă fără supraveghere umană: tehnologia va fi testată la Stuttgart
Mercedes-Benz a dezvoltat primul sistem care permite parcarea autonomă a unei mașini fără niciun fel de supraveghere umană. Noua tehnologie a fost realizată în parteneriat cu Bosch și va fi utilizată la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart.
Mercedes-Benz a anunțat marți că a devenit primul constructor din lume care a primit aprobarea autorităților pentru utilizarea unui sistem care permite parcarea autonomă a unei mașini fără ca la volan să se afle un supraveghetor uman.
Noul sistem permite unui șofer să ajungă într-o parcare, să coboare și să transmisă mașinii unde să parcheze prin intermediul unei aplicații pentru smartphone.
La plecare, șoferul informează mașina, iar aceasta revine singură în locul în care a coborât șoferul pentru ca acesta să urce la volan.
Potrivit aprobării autorităților germane, Mercedes-Benz poate utiliza această tehnologie în parcarea constructorului de la Stuttgart.
Tehnologia autonomă a fost dezvoltată de Mercedes-Benz, în timp ce partenerii de la Bosch au echipat garajul cu senzori pentru a monitoriza traseele pe care le poate urma mașina și pentru a furniza informații esențiale pentru a ghida vehiculul. În cazul detectării unui obstacol, mașina se oprește singură, iar aceasta este capabilă inclusiv să urce rampe și să coboare pante pentru a schimba etajul unde parchează.
Colaborarea dintre Mercedes-Benz și Bosch pentru dezvoltarea unui sistem de parcare autonomă fără supraveghere umană a început în 2015 și a avut astfel nevoie de 4 ani pentru a fi pusă la punct suficient de bine pentru a primi acordul autorităților. Tehnologia urmează să fie testată acum în mod intensiv în cadrul programului pilot.
Parcarea autonomă fără supraveghere umană face parte dintre tehnologiile autonome de nivelul 4 din 5, care permite unei mașini să se conducă singură fără supraveghere umană într-o zonă geografică bine delimitată. Pentru a atinge nivelul 5 din 5, această tehnologie autonomă trebuie să poată fi utilizată fără supraveghere umană indiferent de locul în care este condusă mașina.
Tesla a dezvoltat de asemenea un sistem numit Summon care permite parcarea autonomă, însă acesta funcționează pe distanțe de numai câțiva metri.
Via Daimler