Mercedes-Benz ar putea lansa X-Klasse în 2018

Publicat vineri, 15.03.2013 12:35 de Dragoș Băltățeanu

Mercedes-Benz ar putea intra pe piaţa automobilelor de clasă mică cu X-Klasse, un nou model prevăzut pentru lansare în 2018. Viitorul model ar putea împărţi platforma cu Renault Clio.

Noul model X-Klasse ar intra în gama Mercedes sub actualul model compact A-Klasse. Presa germană speculează că dacă proiectul va primi undă verde, viitorul X-Klasse ar putea folosi platforma modelului Renault Clio. Mercedes ar intra astfel pe foarte disputată piaţă a modelelor de segment B european. Viitorul X-Klasse ar deveni astfel un rival pentru modelele cu tracţiune faţă produse de grupul BMW, ca Mini sau unul dintre viitoarele modele bavareze ce vor folosi platforma UKL. Mercedes-Benz X-Klasse ar putea fi lansat în 2018, iar pentru eficientiza costurile este posibil ca platforma folosită să provină din alianţa cu grupul Renault-Nissan. Pe scurt, viitorul X-Klasse ar folosit partea tehnică de la Renault Clio, aşa cum actualul model utilitar Mercedes-Benz Citan este construit pe platforma modelului Renault Kangoo. 

În ceea ce priveşte motorizările viitorului model X-Klasse, se speculează că acesta va folosit un motor pe benzină de 1.0 litru şi propulsoare diesel de 1.5 litri cu patru cilindri. Preţurile pentru un Mercedes-Benz X-Klasse ar trebui să înceapă undeva sub 20.000 euro, iar constructorul din Stuttgart ar putea dezvolta şi variante sedan şi crossover pe lângă clasicul hatchback.

Via worldcarfans

  • dan_grc, vineri, 15.03.2013 15:22

    Interesant, si platforma tehnica de la care Clio o va folosi, de la actualul Clio? Peste 5 ani adica, cam mult, va fi depasita pana in 2018, viitorul model cu tractiune fata Bmw va avea platforma de pe viitorul Mini care inca n-a aparut, dar care oricum va rivaliza cu clasa B, deci acest model clasa X va fi concurent pentru Mini mai mult, probabil la preturi apropiate, destul de riscant pt Mercedes, de ce? Daca ma gandesc ca Bmw n-ar fi preluat Mini la inceputul anilor 2000 si-ar fi facut un model propriu de clasa mica pe platforma de 206 de exemplu, care era la acea vreme, cu siguranta n-ar fi avut la fel de mare succes ca Mini, iar acum cu viitoarele modele cu tractiune fata vor folosi totusi platforme de Mini care parca suna mai bine decat platforma de Clio pentru ca sunt diferite mult ca pret, Mini vs Clio, tinte total diferite, desigur ca platforma comuna nu inseamna si modele identice, pot fi diferente destul de mari, dar cand ai niste preturi e bine sa existe un "ADN" cat mai original si avansat, altfel pornesti cu-n handicap din start.

  • Andrei, vineri, 15.03.2013 15:28

    plus ca, asa cum Citan este un Kangoo cu alta fata, un X-Klasse sedan ar fi bazat pe platforma de Clio Sedan = Symbol = Logan. OMG :) Mercedes pe platforma de Logan - isn't that cute? :)

  • ala, vineri, 15.03.2013 17:45

    O mare porcarie asta cu MB si Renault. Nu inteleg de ce s-au complicat cu ei (poate din mila ) ca nu vad alt motiv, nu stralucesc la nimic cu absolut nimic, totul este urat, nu este placut la condus,insipid ca o dacie se simte

  • Mafia, vineri, 15.03.2013 19:22

    Sii stai sa vezi Dane ce ce succes la fel de mare va avea cand BMW va avea propulsiile hybrid de pe Toyota si Lexus ........Vezi sa nu te imbeti de bucurie ;)

  • gelu, sâmbătă, 16.03.2013 13:28

    @dan...ai pornit de la o premisa gresita...si de aici o intreaga barbologie egala cu zero. Cum naiba rusiti voi sa ganditi, in felul asta nu stiu. iar @ala....alt ruman cu capul in punga...auzi, "din mila"...mentalitate tipic damboiviteana a individului obisnuit sa mearga la supermarket la deschidere..poate, poate ii pica si lui... ceea ce ma intriga e ca renault pana acum nu arata sa beneficieze de pe urma relatiei cu Merc. Poate sasiuri mai performante pe noile Initiale Paris....

  • dan_grc, sâmbătă, 16.03.2013 14:50

    @gelu Ce sa zic, gandesc si eu cum pot, dar dupa cum ai inceput ma asteptam sa ma luminezi, porneste tu de la o premiza corecta, deci dintre comentariile noastre nu stiu care este egal cu zero, ai spus exact NIMIC, cred ca poti mai mult.

  • gelu, sâmbătă, 16.03.2013 15:55

    si platforma tehnica de la care Clio o va folosi, de la actualul Clio? crezi ca PESTE 5 ani vor folosi ACTUALA platforma? ru e pur si simplu rirdicol? frate, cand iti incepi teoria fa-o inteligent...chiar nu suntem stransi de pe drumuri...

  • dan_grc, sâmbătă, 16.03.2013 16:17

    Avand in vedere ca nu se precizeaza in articol care platforma, intrebarea mea a fost legitima, daca se folosea viitoarea platforma se spunea, plus ca daca faci un calcul, de cand a fost lansat Clio 4? Nu are nici un an, in 2018 clio va avea aproape 6 ani, perfect pt o platforma comuna cu costuri reduse, costurile se vor amortiza in mare parte. O platforma de Clio nu este totuna cu una de Mini, deci "frate" citeste stirea mai bine si apoi poti s-o faci pe istetul, nu ma deranjeaza daca ai cu ce.

  • gelu, sâmbătă, 16.03.2013 16:46

    da ma asa e...ai logica "de fer"

  • zarnesteanu, sâmbătă, 16.03.2013 17:17

    Mda ... gelu zis pomada sau "precupeata loveste din nou." Bai femeie, intelege ca Mercedes nu e un portbagaj cu care iti cari izmenele la piata in fiecare zi. Tu chiar crezi ca-s asa de prosti incat sa negocieze o platforma invechita? Iti dau niste cuvinte cheie sa cauti pe google acasa. Cross functional teams. Top management. Negotiation teams. Pana maine vii cu tema facuta! Hint: "frate" astia n-au facultatea facuta la fara frecventa pe internet si nici timp de spart semnitele intre dinti pana vand doi galosi chinezesti. Ca sa vezi ce chestie!!!