Mercedes-Benz ar putea renunța la majoritatea motoarelor termice până în 2030

Publicat sâmbătă, 10.07.2021 11:00 de Alexandru Monenciu

Potrivit celor mai recente informații, Mercedes-Benz intenționează să renunțe la majoritatea motoarelor termice până în 2030. Mai mult, germanii vor să ofere o versiune electrică pentru fiecare model din gamă.

Mercedes-Benz este unul dintre acei producători care au îmbrățișat electrificarea, dar care nu s-au grăbit să anunțe un termen limită până la care portofoliul său de modele nu va mai include mașini echipate cu motoare termice.

Dar ofensiva electrică a început, având în vedere că numai în 2021 producătorul din Stuttgart a lansat nu mai puțin de trei modele de serie cu zero emisii: EQS, EQB și EQA. Ca să nu mai pomenim de conceptul EQT.

Potrivit celor de la Automobilwoche, Mercedes-Benz intenționează să renunțe la majoritatea motoarelor termice până în 2030. După cum spuneam, germanii nu s-au grăbit să pună un termen limită pentru că mai sunt unele piețe care încă nu au o infrastructură de încărcare (pentru mașinile electrice) foarte bine pusă la punct.

Totodată, Mercedes-Benz plănuiește să ofere o versiune electrică pentru fiecare model din gamă.

Aceeași publicație susține că șeful Daimler, Ola Kallenius, va prezenta planurile de viitor ale producătorului din Stuttgart în 22 iulie, în cadrul unui eveniment.

via Automotive News Europe și Automobilwoche

  • Vali, sâmbătă, 10.07.2021 11:58

    Corect: motoarele termice raman in gama pentru saraci! Deci motivul pastrarii motoarelor termice nu este nici pe departe ca ar merita, ci problema e infrastructura in tarile mai putin dezvoltate. Cu siguranta vor mai avea motoare cu ardere interna si dupa 2030, dar ponderea vanzarilor va fi dominata de electrice prin Vest si Nord.

  • Edikkk, sâmbătă, 10.07.2021 12:03

    De puţin timp Mercedes a schimbat ceva clar în atitudinea lor, de la a lăsa clienţii să vină către electrice dar fără să îi încurajeze prea tare, la a le demonstra că sunt capabili şi sunt bune. Ce este hilar, că deja în SUA, Tesla are mai multe chargere decât următoarele două reţele de încărcare împreună ! Apoi, chargerele Tesla încarcă în medie pe charger la viteze aproape duble decât concurenţa! În plus, Tesla va fabrica chargere la fabrica din Texas și cea din China, pentru că vor să facă investiţii masive în chargere. Mercedes au văzut asta, şi sunt uimiţi şi nervoşi.

  • Edikkk, sâmbătă, 10.07.2021 12:18

    Şi ceva, de weekend, fun https://youtu.be/lt0SQeX0LrQ :))) Să dai click şi maşina să facă ca un Bumble Bee :))) Să ai bani mulţi azi şi să mai vrei termice, te faci de râs...

  • @valium, sâmbătă, 10.07.2021 12:38

    Corect,si cum in zece ani se eradicheaza saracia,o sa dispara si masinariile mari poluatoare.

  • Bla bla, duminică, 11.07.2021 13:22

    Edikkk și cu ce te ajuta pe tine ca tesla are în SUA mai multe stații de incarcare? Electrify America a început mai târziu sa dezvolte infrastructura, deci comparația nu e corecta. Cu toate astea, EA va ajunge din urma tesla în 2-3 ani la nr de stații. Cat despre viteza, tesla a rămas în urma la acest capitol. Model 3/Y sunt singurele care suporta 250kW viteza de încărcare. Asta teoretic...

  • Magnetu, luni, 12.07.2021 10:13

    De ce se discuta despre tezla pe un site de masini si mai ales la un articol despre Mercedes? Nu exista termen de comparatie. Din prea distinsii interlocutori exista vreunul care sa se fi suit in tezla sa vada cum e cu calitatea materialelor si a asamblarii? Nu facem comparatie cu Mercedes ca ar fi indecent, dar pana si un banal Renault e in stratosfera calitatii fata de tezla. Ca o fi avand ea mult cupru, e adevarat, insa asta intereseaza doar pe reciclatorii de la Pata Rat care nu vor ezita sa-si bage mainile printre coclelile acolo sa recupereze pretiosul metal.