
Mercedes-Benz ar putea renunța la SUV coupe-uri
Potrivit unor informații apărute în presă, Mercedes-Benz se gândește să renunțe la SUV coupe-uri. Modelele vizate, GLC Coupe și GLE Coupe, ar putea fi fuzionate într-un singur model sau ar putea fi scoase definitiv din producție.
În ultimii ani, Mercedes-Benz a început să reducă numărul său de modele în gamă pentru a se concentra mai mult pe modelele profitabile. Modele ca Clasa A Sedan, CLA și Clasa B vor fi retrase definitiv după sfârșitul producției actualelor generații.
Acum, constructorul german ia în vizor alte două modele care să nu mai primească o generație nouă. Potrivit publicației germane Handelsblatt, mai mulți oficiali ai mărcii germane sugerează că SUV coupe-urile ar trebui să fie eliminate din gamă. În prezent, Mercedes-Benz are două astfel de modele: GLC Coupe și GLE Coupe.
Cele două modele în această variantă de caroserie reprezintă între 10% și 15% din vânzările globale ale lui GLC și GLE. Din cauza vânzărilor relativ mici, variantele SUV coupe ale celor două modele ar putea fi retrase la finalul producției actualei generații. Există și unele voci care sugerează ca cele două modele să fie fuzionate într-un singur model pentru a fi mai profitabil.
Mercedes-Benz urmează să lanseze un nou SUV electric de dimensiunile lui GLC în 2026. Din informațiile de până acum, este probabil ca noul model să nu mai primească o variantă coupe.
via Carscoops
-
Matei, joi, 26.09.2024 12:01
Era și cazul, niște caroserii aberante, fără logică și utilitate. Să îi lase pe BMW să se adreseze clientelei care cauta asa ceva. Apropo de BMW: pana nu demult aveau la Serie 3 atat sedan cat și hayon. Au renunțat la hayon, deși e mult mai util decât un sedan, pentru ca nu se vindea.
-
@Matei, joi, 26.09.2024 12:08
Seria 3 GT arata nasolo, de aia nu s-a vandut, nu din cauza haionului, pt utilitate exista break, Bmw inca le face
-
ds, joi, 26.09.2024 12:08
Adică niște struțo-cămile ce zgârie retina. La fel de urâte, de la un cap la altul, fie că se cheamă bmw, citroen, renault, mercedes sau Tata Curvv. Aropo, acesta din urmă, produs de Tata, mi se pare apogeul urâțeniei la segmentul asta...
-
PAR, joi, 26.09.2024 12:09
Daca ar renunta toate companiile la toate SUV-urile, ar fi perfect. Auzi... "SUV de oras"... e la fel de relevant precum e util in combaterea infractionalitatii costumul de politist al iubitei folosit in activitati "nocturne"
-
Fast_and_Curious, joi, 26.09.2024 12:54
Sper ca sa dispara toate aberatiile astea de SUV-uri "coupé"! Functionalitate ioc, off-road ioc, acces si spatiu in spate ioc. "Just because you can doesn't mean you should" Si sper ca hemoragia asta de SUV-uri, Cross-Overe si ce rahaturi de masini mai sunt sa inceteze. Daca tot vor firmele auto sa reuseasca sa atinga tintele de emisii pt 2025 atunci sa renunte la SUV-uri si sa faca masini normale, care nu sunt asa grele si nici nu consuma asa multi. Dar e problema - SUV-urile au marje de profit mare. Atunci, sa ia amenzi. @DS - nu am stiut de modelul asta, merci. S-a vrut a fi un Urus foarte ieftin :))
-
Matei, joi, 26.09.2024 13:39
https://www.bmwblog.com/2020/01/06/bmw-abruptly-ends-production-of-the-3-series-gt-f34/
-
alex_cu_a_mic, joi, 26.09.2024 13:39
Doamne-ajuta sa elimine abominatiile astea. Sunt hidoase din orice unghi ai privi. Pe de alta parte, daca este cerere, nu e nimeni fraier sa nu le produca mai ales ca sunt practic niste recarosari ieftine ale unor modele deja existente si dezvoltate. Dar aparent si ieftineala asta pare sa fie scumpa pentru MB.
-
DanG, joi, 26.09.2024 14:00
Nu vor disparea SUV-urile in urmatorii ani, oricat de mult ne-am dori, ba cred ca vor castiga o cota de piata tot mai mare. Din pacate sunt tot mai multi oameni dispusi sa renunte la consum, stabilitate pe curbe, ergonomie doar pentru o pozitie mai inalta. Suntem de abia la inceput, in 10 ani SUV-urile de toate dimensiunile vor devora toata piata auto.
-
Matei, joi, 26.09.2024 14:02
https://www.bmwblog.com/2020/01/06/bmw-abruptly-ends-production-of-the-3-series-gt-f34/ E bine informată lumea pe aici, de aceea au păreri contondente.
-
@Matei, joi, 26.09.2024 16:27
Iar vii cu stiri din secolul trecut doar ca sa mai zici ceva despre BMW, chiar daca articolul este despre alt brand si alt tip de caroserie? Te-a marcat asa rau, nenea?
-
ds, joi, 26.09.2024 16:43
@ 14.00 : )))) Și cu ce ar fi mai ergonomic un sedan sau un hatchback decât un suv? Și câte suv-uri răsturnate ai văzut la viața ta?că, sincer să fiu, eu nu prea am văzut dar, ce am văzut sigur și destul de mulți, au fost oameni care au scăpat teferi din accidente în care ar fi murit dacă nu ar fi fost într-o mașînă solidă, gen suv. Și, da, sunt o grămadă de persoane care chiar au nevoie de suv și nu îl au doar dintr-un moft sau capriciu sau doar pentru a-l parca la terase de fițe.
-
Matei, joi, 26.09.2024 17:08
Da, și eu știu persoane care chiar au nevoie de SUV. Soția unei cunoștințe se deplasează în scaun cu rotile și cu un SUV e mult mai ușor sa se transfere din scaun în mașină și invers, pentru ca e podeaua mai înaltă. In rest, SUV-urile sunt mai puțin ergonomice pentru ca nu au mai mult spațiu interior decât un hatchback din aceeași clasa, în schimb sunt inutil de grele și mari, de aici rezultând și costuri mai mari, atât la achiziție cat și la folosire. Poate singurul avataj e poziția de condus mai înaltă care îți oferă o mai buna visibilitate în față (asta în caz ca nu ești genul care prefera o poziție de condus sportiva, cat mai joasa).
-
GabiA, joi, 26.09.2024 20:22
Mie chiar imi plac SUV-urile Coupe, dar doar cele din clasa lui GLE Coupe si X6. Daca as avea bani, mi-as lua unul. Cat priveste utilitatea unui SUV, ai garda la sol mai mare pentru drumuri mai proaste, spatiu mai mare la interior. De ce sa imi iau un sedan inutil de lung si cu acces limitat la portbagaj, cand pot sa imi iau un SUV care e mai compact, te duce in mai multe locuri, ofera acces mai bun pasagerilor si spatiu chiar mai mare?
-
spaclu lu manole, vineri, 27.09.2024 05:31
Mi-a luat-o inainte @GabiA. Mie imi plac foarte mult SUv-urile, mai ales cele coupe de la Mercedes. Un GLE coupe, mai ales ultima generatie e foarte foarte bine proportionat si superb ca design. Eu zic ca nu se vand pentru ca sunt cel putin cu 10k mai scumpe decat echivalentele normale. Chiar si la mana a doua, aceeasi masina, an si km e mult mai scumpa in varianta SUV coupe. Daca ar fi la acelasi pret, eu cred ca procentul ar fi cel putin de 50%-50%. Una peste alta, de ex BMW pentru mine e o firma care nu m-a atras niciodata. Dar un X6 mi-a placut intotdeauna. La fel ca si Z8 sau seria8 (aia veche :):)). Deci, da, pentru mine SUV coupe, mai ales de clasa mare, au sens. Nu-mi plac X4, iar GLC coupe, hmmm, doar daca n-as avea bani de GLE coup. Pentru mine practicalitatea e undeva departe pe planul secund. Daca locurile din spate pot acomoda doi adulti inalti, e tot ce ma intereseaza. Capacitatea portbagajului e deasemenea irelevanta. Nu car nici porc, nici vin, nici mobila. Nici nu merg in concediu cu SUV-ul. Zbor + hotel + masina inchirata e perfect. Daca imi trebuie sa car ceva voluminos, e mult mai ieftin sa inchirez un van sau ceva mai mare. Fiecare cu ce-l doare.
-
spaclu lu manole, vineri, 27.09.2024 05:38
Ca sa fiu cinstit, ultima declinare de GLC coupe, arata chiar foarte bine. Pentru stradutele din Europa e proportionata perfect. Pentru mine GLC coupe e minimul. Mai jos nu mi-ar place, chiar si pentru naveta, singur in masina. Daca mai bagi si familia, e game over.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 27.09.2024 10:14
@spaclu SUV-urile coupe sunt cel mai polarizant segment de masini. Mie personal mi se par hidoase inafara de primul suv coupe ever care cred ca a fost Infinity FX. Dar sunt multi carora li se par superbe, ca tine. Categorie de mijloc nu este sau e insignifianta.
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMini își revizuiește planurile de electrificare: va oferi motoare termice și după 2030Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMaserati Grecale primește un nou nivel de echipare de bază: motorizare mild-hybrid cu 300 CPConstructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 apriliePorsche 911 GT3 facelift este cea mai rapidă mașină cu transmisie manuală pe NurburgringPorsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieBentley Black Edition: ediție limitată la 400 de unități pentru 3 modele din gamăBentley a lansat o nouă ediție specială limitată numită Black Edition. Aceasta va fi disponibilă pentru 3 modele din gamă: Continental GT, GTC și Flying Spur. Doar 400 de unități vor fi produse. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieKia EV9 primește o ediție specială numită Nightfall EditionCel mai mare SUV electric din familia producătorului coreean, Kia EV9, a primit o ediție specială numită Nightfall Edition. Pe lângă accentele de design vopsite în culoarea negru lucios, ediția specială aduce și un mod Boost, care pentru câteva secunde crește cuplul motor. Citeste tot
Un lucru bun, sper ca moda SUV-urilor coupe să dispara așa cum a apărut.