Mercedes-Benz Citan, rezultat modest la testele EuroNCAP: 3 stele
Modelul derivat din Renault Kangoo a reuşit să se ridice la un nivel modest la cel mai recent test organizat de EuroNCAP. Cu 3 stele EuroNCAP, modelul Mercedes-Benz scade astfel media unei mărci care primise doar cinci stele la testele de siguranţă din 2010 încoace.
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele testelor de siguranţă la care a fost supus monovolumul/utilitară Citan, un alter-ego al lui Renault Kangoo. Modelul - pe care Automarket l-a testat în cursul acestui an - a primit un punctaj final de doar trei stele, fiind primul model Mercedes-Benz care scade sub patru stele după 1997, an în care organizaţia independentă a testat faceliftul generaţiei W202 a lui C-Klasse, primul model care a purtat oficial numele reprezentantului germanilor în segmentul mediu premium.
Deşi în economia rezultatelor mărcii Mercedes-Benz vorbim de un minus major, Citan fiind singurul model al mărcii care nu reuşeşte să adune cinci stele din 2010 încoace - monovolumul se ridică la nivelul modelelor din segment. Renault Kangoo, modelul pe baza căruia este construit Citan în virtutea colaborării dintre cele două companii, a primit în 2008 patru stele EuroNCAP, însă testele de atunci nu cuprindeau secţiuni care astăzi sunt introduse pentru a îngreuna misiunea producătorilor auto, cum sunt cele legate de eficienţa sistemelor active de siguranţă sau cele care vizează protecţia oferită de tetiere la nivel cervical.
"Noul Mercedes-Benz Citan nu reuşeşte să strălucească într-un segment slab pregătit din punctul de vedere al siguranţei. Doar sistemul de control al stabilităţii a punctat la capitolul Sisteme de Siguranţă, iar performanţele la celelalte categorii au fost unele modeste. Utilitara/monovolumul bazat pe Renault Kangoo nu a reuşit astfel să iasă în evidenţă în raport cu principalii săi competitori de pe piaţă", subliniază EuroNCAP, care a notat Mercedes-Benz Citan cu punctaje modeste la cele patru capitole de testare: 74% la protecţia pasagerilor adulţi, 69% la Protecţia pasagerilor copii, 56% la Protecţia pietonilor şi 33% la Sisteme de siguranţă active. Fişa completă rezultată în urma testului de siguranţă cu noul Citan poate fi consultată pe site-ul oficial EuroNCAP.
Este totusi un Renault Kangoo, o utilitara, o masina care are ca scop in viata transportul de persoane si marfa. Siguranta suprema si luxul nu au sens intr-o astfel de masina. Nu vad sensul sa fie statistici precum "1997 este anul în care un model Mercedes-Benz a scăzut ultima dată sub patru stele EuroNCAP" cand vorbim de o masina utilitara. Mercedes inseamna limuzine, faptul ca s-au extins pe piata de utilitare, microbuze, camioane etc. nu are legatura.