Mercedes-Benz Clasa S va păstra motoarele termice și după 2030
Ola Kaellenius, șeful Mercedes-Benz, a anunțat că marca germană va continua să investească în platforme pentru mașini cu motoare termice, care să fie produse și după 2030. Printre modelele care vor primi în continuare motoare clasice este și Clasa S.
Mercedes-Benz va continua să investească în platforme noi pentru mașini cu motoare termice, care vor fi vândute și după 2030. Anunțul a fost făcut chiar de către Ola Kaellenius, CEO-ul Mercedes-Benz, într-un interviu acordat publicației Autocar. Oficialul a declarat că marca germană trebuie să ofere modele fără compromisuri în ceea ce privește nivelul de echipare, spațiu, tehnologie și performanță. Pentru asta, este nevoie de arhitecturi specifice.
Unul din modelele care va păstra motoarele termice și în următorul deceniu este Clasa S. Berlina de lux urmează să primească un facelift în 2026, înainte ca o generație nouă să fie introdusă până la sfârșitul actualului deceniu. În același timp, Mercedes-Benz va lansa și o versiune electrică pentru Clasa S, care va primi o arhitectură diferită și care va înlocui actualul EQS.
„Dacă nu crezi că piața este 100% electrică în acel moment, trebuie să ai o alegere pentru ambele tipuri de propulsoare”, a declarat Kaellenius. „Trebuie să oferi versiunea electrică și cea termică electrificată cu tehnologie avansată fără compromisuri. Singura soluție care noi credem că este viabilă în acel scenariu este să ai două platforme.”
Kaellenius a mai spus despre Clasa S că este „cea mai bine împachetată mașină din lume” și că Mercedes-Benz va investi mai mult în dezvoltarea ambelor tipuri de platforme. Investițiile în plus vor fi menținute la un nivel controlabil prin împărtășirea cât mai multor elemente între cele două platforme. O asemenea abordare va mulțumi și clienții mărcii pentru următorii 10 ani, mai spune Kaellenius.
via Autocar
pe clovnul asta, care declara acum cativa ani ca viitorul e pur electric si o spunea si cu atitudine, ar trebui sa-l zboare. se batea cu pumnul in piept ca nu se mai dezvolta generatii noi de ICE si gama A, B dispare. Apoi au scos V8-urile de pe AMG si nu le mai cumpara nimeni jucariile. Plin p-aici de experti care sustineau ca strategia Toyota e gresita. Si uite-te la ei acum, cresteri de 2 cifre pe toate pietele importante cu hybrid-urile