Mercedes-Benz, primul producător din Europa cu rulare autonomă de nivel 3: poți vedea filme în mașină

Publicat vineri, 10.12.2021 15:04 de Alexandru Monenciu

Mercedes-Benz este primul constructor de automobile care își poate dota mașinile de serie cu un sistem de condus autonom de nivel 3. Tehnologia mărcii din Stuttgart a fost aprobată de către Autoritatea Federală de Transport din Germania.

Producătorii de automobile au vrut să ușureze condusul, mai ales în situații de trafic bară la bară sau pe autostradă, și au dezvoltat o serie de sisteme semi-autonome cu care și-au echipat mașinile.

Dar, în prezent aceste sisteme sunt de nivel 2 (din 5) și, pe scurt, pot efectua doar câteva manevre, iar șoferul nu poate lua mâinile de pe volan pentru o perioadă mai lungă de timp.

Mercedes-Benz a învins Tesla și este primul constructor care își va putea dota mașinile de serie cu sisteme de condus autonom de nivel 3. Tehnologia Drive Pilot (care a debutat odată cu actuala generație Clasa S) tocmai a fost aprobată de către Autoritatea Federală de Transport din Germania.

Astfel, din 2022, toți posesorii de Mercedes-Benz Clasa S din Germania o vor putea experimenta. Trebuie menționat că sistemul va funcționa până la viteze de 60 km/h și, inițial, numai pe anumite porțiuni (cu o lungime totală de 13.191 kilometri) ale autostrăzii din Germania.

Drive Pilot utilizează tehnologia LiDAR, un radar cu rază lungă de acțiune, camere video, preia informații de la sistemul de navigație și are chiar și un microfon care ajută sistemul să "audă" mașinile de pompieri, poliție etc. Sistemul integrează, de asemenea, un senzor de umiditate.

Pe scurt, în cazul sistemelor de condus autonom de nivel 3, mașina se ocupă de deplasare, iar șoferul se poate concentra asupra altor activități, cum ar fi vizionarea unui film sau utilizarea telefonului mobil. La acest nivel, mașinile pot fi considerate cu adevărat autonome, dar numai în condiții de drum ideale și la viteze relativ mici.

Chiar dacă sistemul Drive Pilot va putea fi utilizat pe drumurile publice de-abia din 2022, jurnaliștii Carscoops au avut ocazia să îl testeze anul trecut pe o porțiune de circuit care imită perfect o autostradă cu patru benzi.

La acea vreme, notează aceștia, tehnologia mai avea nevoie de mici calibrări, dar a reușit să evite cu succes traficul. Mai mult, a schimbat fără nicio problemă banda și chiar a detectat o "mașină de poliție" înaintea celui de la volan.

via Carscoops

  • Mana-rece-suflet-cald, vineri, 10.12.2021 15:41

    Despre sistemul autonom, numai de bine. Mai interesantă e husa textilă de la tetiera șoferului pletos. Să nu murdărească omul tetiera din dotarea Mercedes-ului...

  • Mircea Badea, vineri, 10.12.2021 16:21

    @pai au pus un oier la volan, defapt e in target..toti oierii viseaza sau au un S.. dar de ce pana la 60km/h? trebuie placa video mai buna pt mai mult? sau asa siguri pe sistem sunt?

  • Bă oaie, vineri, 10.12.2021 16:44

    Ăștia cu tabletele și ecranele lor vor să ne deconecteze total de la ce-i în jurul nostru. Auzi, să vezi filme în mașină! Pare-se că matrix va fi din ce în ce mai prezent în viețile noastre introduse pe ușa din dos de către acești binevoitori

  • Edikkk, vineri, 10.12.2021 16:47

    Mercedes a învins Tesla HA HA HA!! HA HA HA! Guvernul german la comandă, să nu lase pe Tesla care sunt deja autonomi nivel 4 şi chiar 5 neoficial, să nu fie prima. Tot aşa le blochează începerea producţiei fabricii din Berlin Mda... Germania... Uber alles cu forţa. Măcar Tesla este real autonomă şi pentru viteze sub 60 km/h plus că are şi summoning mode şi alte moduri : dog, camp, etc La care Mercedes doar visează. Apoi primele 3 din cele mai sigure maşini din lume sunt toate de la.... TESLA ! Da, nu credeţi, verificaţi. Da, Mercedes sunt mai fiţoase şi fățoase dar atât. Aşteptăm Cyber truck Tesla care va fi cea mai sigură din lume.

  • Seriff, vineri, 10.12.2021 17:10

    Edikk cu cine te certi?:)) Iar te-au saltat controlorii in autobuz si iti versi frustrarile pe aici?

  • unu, vineri, 10.12.2021 17:34

    edik bossman tu ai priceput ceva din nivele astea de autonomie 1-5? ai uitat sa mentionezi ca o firma israeliana care e cea mai inaintata in tehnologia asta a rupt contractul cu Tesla acum multi ani pe motiv ca-si manipuleaza clientii ca masinile lor ar fi autonome. Ceea ce INCA nu sunt. Sunt la nivel 2. Atat. Aminteste-ti de americanii aia de au pus pe pilot automat, s-au mutat pe bancheta spate si apoi au intrat in copac si au ars de vii. Ca de-aia la Tesla acum esti supravegheat in masina de camere. In UE nu au fost probleme de genu ca nu suntem chiar asa de limitati intelectual ca americanii

  • Catalin, vineri, 10.12.2021 17:58

    Cu alte cuvinte, Daimler a facut un dosar gen PNRR si s-a dus cu el la aprobare. Autoritatea, total transparentă, l-a aprobat. Deci nu s-a dat spaga. QED.

  • Johnny, vineri, 10.12.2021 20:14

    "A invins Tesla"..in Gernania, pt ca prin USA Tesla face deja asta. In EU nu a primit aprobare, ca- i prea aventuroasa si nechibzuita... Evidebt nemtii au iesit cu o varianta mult mai cumpatata

  • Edikkk, vineri, 10.12.2021 20:37

    Tu crezi că 20 - 100 - 1000 de voturi negative pot schimba o realitate ?? Faptele nu se topesc că îşi doresc unii. Votaţi ce vreţi, dar realitatea este că cele mai sigure maşini din lume, din clasa lor, sunt TESLA. Asta e.

  • Andrei, sâmbătă, 11.12.2021 01:53

    Nici cu nivelul 30 nu s-ar descurca în România. Șoferul român derutează orice sistem de inteligenta artificială. Poate când se va inventa pr@stia artificială sa putem vedea filme în timp ce mașina "se bagă" singură.

  • CCA, sâmbătă, 11.12.2021 09:40

    Oare se vor comporta ca si Tesla, vor pune frana brusc cand apare luna pe cer, ca e culoare galbena?

  • Marian, sâmbătă, 11.12.2021 10:09

    Primul producător nu a fost Honda cu legend in Japonia??

  • carcotasu, sâmbătă, 11.12.2021 19:19

    pai si la benveu meu fac asta. las an fatza unde-va si pun un film pe afon