Mercedes-Benz recheamă în service în România aproape 2.000 de mașini diesel: actualizare software pentru motoare după Dieselgate

Publicat marţi, 15.10.2019 12:36 de Daniel Popescu

Mercedes-Benz a anunțat că va rechema în service în România aproape 2.000 de mașini diesel pentru o actualizare software de motor după scandalul Dieselgate.

Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a solicitat recent constructorului Mercedes-Benz să recheme în service circa 670.000 de mașini diesel la nivel european pentru o actualizare software la motoare ca urmare a neregulilor depistate în cazul Dieselgate.

Mercedes-Benz a anunțat acum că, dintre acestea, 1.917 unități au fost comercializate pe teritoriul României.

De recall-ul constructorului german sunt afectate o serie de modele produse între mai 2015 și octombrie 2016, iar acestea utilizează o gamă variată de motoare diesel. Astfel, pe lista modelelor rechemate în service se află Clasa C și Vito cu motor diesel de 1.6 litri, GLC și Clasa V cu motor diesel de 2.2 litri, dar și SUV-urile ML, GLE, GL și GLS echipate cu unitate de propulsie diesel de 3.0 litri.

Ca de obicei în astfel de situații, clienții afectați de acest recall vor fi notificați în scris, iar operațiunea ar trebui să dureze aproximativ o oră.

Cu numai câteva luni în urmă, Mercedes-Benz a inițiat o altă campanie de rechemare în service în România pentru 868 de unități ale SUV-ul GLK. Campania respectivă vizează unități produse în perioada 2012-2015 care sunt echipate cu un motor diesel care respectă norma de poluare Euro 5 și are de asemenea legătura cu un update software ca urmare a scandalului Dieselgate.

Via ANPC

  • Marius, marţi, 15.10.2019 21:49

    Cam asta e viitorul diesel sustinut de germani :) Sa vedem cat mai tine pacaleala si pe cati mai aburesc. VW/Audi amendati si sefi prin puscarie, Mercedes amendat, BMW amendat pentru diesel. Oare cand se vor potoli ?

  • zarnesteanu, miercuri, 16.10.2019 02:11

    Mie cel mai stupefiant mi se pare ca nu s-au potolit dupa Dieselgate. Adica e clar ca toata lumea va verifica softurile, e clar ca stiu la ce sa se uite, si totusi ... persista. Ceva imi spune insa ca in cazurile de dupa 2015, "pacalelile" sunt doar niste interpretari mai dure ale unor legi care pana acum au putut fi aplicate dupa ureche de oricine. Cum ar fi cazul: 1. Ureea nu e folosita pana cand motorul nu intra in parametri. 2. Ureea nu e folosita cand temperaturile scad sub valoarea x, Samd. Chiar mi-e foarte greu sa cred ca niste tipi super destepti, care dpdv legal, sunt pe acelasi nivel intelectual cu cei care proiecteaza masinile sa fie atat de inconstienti incat sa faca rahatul cat casa si pe urma sa taca chitic si sa spere ca nimeni nu-i miroase. Dar ma rog, n-ar fi prima data cand viata bate filmul.

  • mircea badea, miercuri, 16.10.2019 08:59

    sa le dea foc direct la tractoare!

  • VALI, miercuri, 16.10.2019 11:30

    Ce nu inteleg eu e de ce incearca sa minta si sa pacaleasca lumea daca diesel e o alegere foarte buna pentru moment :)) Adica e bun, lasa-l asa si vinde-l cum e ca e bun :)