Mercedes-Benz va include pe viitoarele modele un sistem care... te adoarme mult mai uşor

Publicat vineri, 18.05.2012 14:39 de Mircea Meșter

Aţi citit bine. Mercedes trece la următorul nivel la capitolul siguranţă şi vrea să limiteze riscul de accidente pe şosele prin sistemul Active Comfort. Acesta îl va ajuta pe şoferul care s-a oprit să se odihnească să adoarmă mult mai repede prin "calmarea" simţurilor.

Odată rezolvată problema eficacităţii airbag-urilor şi a celorlalte sisteme clasice de siguranţă care ajută pasagerii în caz de accident, constructorii auto se concentrează pe sisteme adiacente care au rolul declarat de a scădea preveni accidentele. Iar cele mai cunoscute deintre acestea - senzorii de proximitate care detectează prezenţa unei maşini în unghiul mort sau senzorii care îl anunţă pe cel de la volan că a tercut peste linia care delimitează banda sa de mers - intră deja în dotările opţionale ale din ce în ce mai multor modele.

Ei bine, Mercedes-Benz anunţă că dezvoltă un sistem inovator care îl va ajuta pe şofer să adoarmă. Chiar dacă sună ciudat, noul pachet tehnologic al germanilor va avea acelaşi scop: prevenirea accidentelor.

ACTIVE COMFORT

Sistemul se va numi oficial Active Comfort şi va avea rolul de a-i induce şoferului un somn adânc imediat după ce acesta a tras maşina pe dreapta pentru a se odihni. Astfel, cei de la volan vor putea să revină la volan mult mai proaspeţi, în timp ce somnul scurt va fi unul adânc, fără clasicele probleme de adaptare la noul "pat" de ocazie.

Pentru a-şi îndeplini acest scop, Mercedes va utiliza diferite metode pentru a-i ajuta pe şoferi să adoarmă mult mai uşor. Astfel, Active Comfort schimbă lumina ambientală din habitaclu, inundă cabina cu muzică relaxantă, implică în joc sistemul de masaj al scaunelor şi înlocuieşte aerul din maşină cu un miros subtil plăcut, cum este cel de levănţică. Pe de altă parte, atunci când maşina se află în mişcare, Active Comfort promite să întârzie la maximum instalarea stării de oboseală printr-o ventilaţie excelentă a habitaclului, prin tehnologie care limitează zgomotul la rulare şi, de asemenea, prin arome precum mentolul, care menţine starea alertă a celui de la volan.

SIGURANŢĂ ŞI ECONOMIE

Pe lângă factorul siguranţă, noul sistem dezvoltat de Mercedes-Benz are şi implicaţii economice, un şofer mai alert reuşind să menţină consumul la un nivel mai bun în comparaţie cu un şofer obosit. "Investigaţiile noastre au arătat că şoferii de camioane consumă în jur de un litru de motorină în plus la fiecare sută de kilometri în raport cu cei care sunt odihniţi", spune Siegfried Rothe, unul dintre directorii biroului de Dezvoltare din cadrul Daimler.

Mercedes nu a anunţat când va fi disponibil noul sistem pe piaţă, însă este foarte probabil ca acesta să fie inclus între dotările opţionale ale viitoarelor generaţii sau facelift-uri ale modelelor mari din gama proprie. De asemenea, sistemul va face parte din lista de opţiuni ale viitoarelor camioane Mercedes-Benz.

via | Mercedes-Benz

  • super!, vineri, 18.05.2012 15:04

    Mercedes e Mercedes!

  • ian, vineri, 18.05.2012 16:22

    ...da si mai ce va face merc ...poate va si dormi pana la urma in locul nostru pt. a fi fresh...hai sa fim seriosi...majoritatea accidentelor rutiere nu au loc di cauza erorilor ci pur si simplu datorita alegerilor pe care le facem in mod constient...sunt unele mijloace de siguranta care se pot deconecta de la un buton...de ce?fratilor noi suntem de vina nu va exista niciodata si nicio metoda care sa anulezesau sa influenteze vointa libera eventual ....pote:EDUCATIA....si de aici roadele ei :respectul si responsabilitatea....DECI MERCEDES NU VA PUTEA AJUTA IN ACEST SENS CU NIMIC.......lucrurile pe care tre sa ni le asumam NOI nu le vom putea cere unei msini.......

  • THE BEST OR NOTHING, vineri, 18.05.2012 19:17

    corect ian ... cum nu a ajutat nici cu air-bagul...nu ne ajuta la nimic balonul ala ...mercedes astia sunt niste escroci ...:)

  • ian, vineri, 18.05.2012 22:27

    imi pare rau ca....n-ai inteles nimic....nu am vrut sa denigrez aceasta marca...ci am vrut sa punctez importanta factorului uman in aceasta ecuatie.deci nu numarul airbagurilor va salva lumea ci responabilitatea si bunul simt....fata de ceilalti.

  • john, sâmbătă, 19.05.2012 08:25
    @ian

    sunt acrii strugurii ian ? preaslaveai hyundai-kia in alta parte... ramai cu comentarii la articolele lor si scuteste-ne de cretinitatile tale aici... @Automarket Noul S... cand vine noul S Class???

  • Leni, duminică, 20.05.2012 22:16

    deci serios?!!?!...deci sa doarma soferul in masina?!?!..dar ce are sa opresti la un motel si sa dormi comod intr-un pat? nu te trezesti la fel de fresh?!

  • da, luni, 21.05.2012 09:57

    ...oamenii cu mertane dorm in masina prin parcari...

  • dan, luni, 21.05.2012 13:44

    Mi se pare normal...iei un S nou, si dormi in el, ca altceva nu iti mai permiti :)

  • florin, luni, 21.05.2012 13:45

    e vorba despre sisteme pe care Mercedes le testeza pt divizia de camioane, unde soferul trebuie sa doarma in cabina unde i se termina programul de condus, chiar daca e miezul zilei.

  • eu, luni, 21.05.2012 14:13
    @florin

    Sistemele pot fi transferate in timp diviziei de autoturisme. @da @Leni Cand esti in salbaticie sau pe autostrada nu sunt moteluri la tot pasul, deci da, soferii de Mercedes dorm si ei in masina pentru sporirea sigurantei.