Mercedes E43 AMG, prima dovadă că noul Clasa E poate fi și o alegere sportivă
Mercedes a dezvăluit primele imagini și informații ale noului E43 AMG, primul derivat de performanță în gama noului E-Klasse. Modelul vine cu un motor bi-turbo de aproape 400 de cai putere.
Cu ocazia Salonului Auto de la New York, Mercedes deschide drumul noii generații Clasa E către performanță. Constructorul german a dezvăluit noua versiune E43 AMG, prima pe care divizia din Affalterbach își pune numele, de la debutul noii generații W213.
Noul E43 AMG este, după cum probabil v-ați obișnuit, doar un pas intermediar între versiunile de serie și vârful de gamă, ce urmează a fi lansat spre sfârșitul acestui an: E63 AMG.
Agregatul cu șase cilindri se folosește doar de o cutie automată cu nouă rapoarte pentru a trimite puterea ambelor axe prin intermediul unei tracțiuni integrale 4Matic. Aceasta distribuie resursele cu un raport 31/69, favorizând astfel propulsia spate și, implicit, comportamentul sportiv. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se realizează în 4.5 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.
În comunicatul oficial, Mercedes susține că E43 are cu 34 de cai putere în plus față de C43 AMG, la fel un model de performanță intermediar, care umple golul între Clasa C de serie și versiunea C63 AMG. Noul E43 AMG va fi însă ceva mai greu decât fratele său mai mic, cântărind în total 1840 de kilograme.
Ținuta de drum este asigurată de o suspensie Air Body Control și de amortizoare adaptabile. Toate acestea îi oferă celui de la volan opțiunile Comfort, Sport și Sport Plus.
Trebuie sa recunosc faptul ca masina asta arata excelent, chiar daca sunt fan BMW. Cred ca este primul Mercedes pentru care as sta serios sa ma gandesc intre el si Seria 5. Ramane de vazut cum va arata noua Serie 5 la sfarsitul anului.