Mercedes GLE, transformat în cobai pentru testarea celor mai noi sisteme de siguranță: suprafețe digitale exterioare care comunică cu ceilalți participanți la trafic și funcții noi pentru prevenirea accidentelor

Publicat luni, 20.05.2019 12:05 de Cornel Șocariciu

Mercedes-Benz a transformat un GLE într-un prototip pentru testarea viitoarelor sisteme de siguranță. Nemții au pregătit tehnologii pe care le vom vedea în scurt timp pe modelele de serie, dar și sisteme gândite special pentru viitoarele vehicule autonome.

Mercedes-Benz a transformat noul GLE într-un cobai pentru testarea celor mai noi sisteme de siguranță dezvoltate în cadrul companiei din Stuttgart. Prototipul are la bază versiunea plug-in hybrid a lui GLE, poartă numele de ESF 2019 și va putea fi admirat în premieră în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna acestui an.

Pe noul prototip, Mercedes-Benz a integrat atât tehnologii de siguranță care în viitorul apropiat vor putea fi instalate și pe modelele de serie, dar și sisteme dedicate vehiculelor autonome. Spre exemplu, volanul și pedalele sunt retractabile, iar airbag-urile au fost intalate în alte zone ale interiorului. Rodolfo Schoneburg, directorul departamentului de siguranță din cadrul Mercedes-Benz, spune că viitoarele vehicule autonome vor permite astfel de modificări la nivelul habitaclului.

Tot la interior, vehiculul pregătit de constructorul german a primit un nou sistem de iluminare ambinetală care include o componentă integrată la nivelul parasolarului șoferului. Nemții spun că studiile recente au scos la iveală faptul că o astfel de sursă de lumină îmbunătățește atenția șoferului pe parcursul drumurilor lungi.

Ca parte a viitorului pachet de pretensionare a centurilor, Mercedes-Benz introduce pe noul prototip funcția Pre-Safe Curve. Aceasta avertizează șoferul în momentul în care se apropie de un viraj cu o viteză prea mare, iar centurile de siguranță sunt tensionate discret.

Pachetul Pre-Safe Child intalat pe prototipul constructorului din Stuttgart este capabil să pretensioneze centurile de siguranță și să umfle elementele de protecție aflate în apropierea scaunului dedicat copiilor înainte de un impact. Totodată, a fost integrată și o funcție care monitorizează modul în care a fost instalat scaunul, dar și semnele vitale ale celor mici.

Tot ca parte a programului dedicat viitoarelor vehicule autonome, Mercedes-Benz a pregătit o serie de suprafețe exterioare digitale menite să comunice cu ceilalți participanți la trafic. Acestea vor funcționa chiar și atunci când vehiculul este parcat.

În cazul unui accident, vehiculul pregătit de Mercedes-Benz va fi capabil să semnalizeze în mod automat evenimentul. Un robot de mici dimensiuni îi va atenționa cu privire la situația din trafic pe ceilalți participanți cu un triunghi de avertizare. De asemenea, un astfel de triunghi va fi ridicat în mod automat de pe plafonul mașinii.

O altă funcție importantă integrată pe noul concept german se numește Pre-Safe Impulse Rear. Aceasta monitorizează partea din spate a vehiculului, iar în cazul în care este identificat un posibil impact, mașina va accelera (doar dacă traficul din față permite acest lucru) astfel încât să evite sau să minimizeze efectele accidentului.