Mercedes introduce motorul AMG V8 de 5.5 litri şi pe E-Klasse

Publicat marţi, 19.04.2011 15:11 de Bogdan Mirică

Mercedes a anunţat că, treptat, motorul V8 de 5.5 litri, semnat de AMG, îşi va face loc şi pe celelalte modele sportive. Cel mai nou membru supus transplantului este E63 AMG.

Mercedes continuă transplantul motorului de performanţă V8 bi-turbo de 5.5 litri, şi pe actualul E63 AMG. Unitatea dezvoltată de divizia de performanţă va lua locul propulsorului V8, de 6.2 litri şi 525 de cai putere, pe actuala generaţie a modelului E-Klasse.

Cum era de aşteptat, noul motor cu opt cilindri va fi oferit în două versiuni de putere, similare celor regăsite şi pe fratele mai mare CLS. Prima va avea 525 de cai putere, asemeni predecesorului, iar cealaltă 557 de cai putere. Ambele vor fi însă mai cuminţi decât motorul V8 de 6.3 litri, instalat pe vârful de gamă SLS AMG, unde puterea totală atinge 571 de cai.

Cea mai potentă alternativă în gama lui E63 AMG va fi capabilă să propulseze sedanul de la 0 la 100 de km/h în doar 4.2 secunde, cu 0.3 secunde mai rapid decât principalul rival german, viitorul BMW M5. Viteza maximă va fi limitată electronic la 250 de km/h, însă clienţii vor putea opta pentru pachetul Performance, care duce limitatorul până la 300 de km/h. Clienţii acestei versiuni vor primi din partea AMG şi un curs de pilotaj profesionist, pentru a învăţa să strunească sedanul de peste 500 de cai.

Noul motor pe benzină înregistrează şi un consum mai bun decât predecesorul său, acesta fiind practic unul dintre principalele motive ale operaţiei de downsizing. Graţie cilindreeii mai mici, E63 AMG consumă doar 9.8 litri/100 de kilometri, comparativ cu cei 12.6 litri înghiţiţi de generaţia actuală.

via | autoblog

  • unckle, marţi, 19.04.2011 15:46

    undeva este o greseala in articol - consumul de 9,8l/100km este dat pentru producerea curentului necesar instalatiei audio zbang&uopsen :P (sau harman-carton ? ) sigur comparatia cu M5 nu se refera la actuala versiune a M5? ... pentru ca nu prea ii vad pe cei de la BMW surclasati atat de categoric pe acest segment (asta ca sa am si un comentariu serios la adresa articolului ... ca, sa fim seriosi, cine dracu merge mereu la vale cu vantul in spate ca sa consume doar 10% ... aia-i masina sa-i dai talpa nu sa stai la coada :P)

  • octav, marţi, 19.04.2011 16:40
    @unckle

    Ba foarte este vorba de viitorul M5,pentru ca vechiul M5 si anume E60,are 0-100km/h in 4,7 s,iar viitorul M5 se preconizeaza ca o sa aiba 0-100 in 4.5s deci daca va fi asa va fi surclasat de E63 AMG.Cat despre consum e normal sa se compare cifrele din fisa tehnica,ele sunt un reper de comparatie intre motoare,deoarece sunt obtinute prin niste procedee si teste standard,chiar daca in viata reala lucrurile nu stau ca in fisa tehnica cand vine vorba de consum.

  • unckle, marţi, 19.04.2011 17:08

    @gibonii de citesc comentariul de mai sus: era o gluma ... mai aveati sa spuneti ca tedeiu/deceiu vostru ie mai jmeker ... @octav - sincer nu vad cum BMW ar lasa M5 cu 10% mai lent decat concurenta, iar "se pare ca... 560cp...4,5s" vine de la niste date inca neoficiale aparute pe la niste publicatii (respectabile totusi) care au reusit sa traga de limba persoane din conducerea BMW. Ar trebui sa vedem intai versiunea oficiala BMW, sincer cred ca se va apropia de 600 de cai si de 4 secunde :)

  • nsanyi23, marţi, 19.04.2011 18:47
    super

    E foarte performant benefic

  • x, marţi, 19.04.2011 21:40
    @unckle

    esti un lingau BMW atata tot,cu mana pe inima acum,cati ani ai !

  • unckle, miercuri, 20.04.2011 08:57

    @X - esti amuzant prietene :)

  • nu conteaza, miercuri, 20.04.2011 10:13
    AMG vs M

    Poate ca in ultima vreme AMG-urile au cam depasit M-urile...dar aceasta diferenta este de ordinul a 0.(x) sec ceea ce nu e ff mult in Formula 1, mai ales raportat la masinile de strada. Oricune s-ar dori un M sau AMG, pacat ca eu nici macar nu pot sa visez la un 520 D sau E 200 CDi...

  • nu conteaza, miercuri, 20.04.2011 10:14
    ***

    Oricine si-ar

  • C-G-C, miercuri, 20.04.2011 10:23
    Noul E AMG facelift

    Eu zic sa asteptam versiunea oficiala, pt ca ce gasim acum online sunt doar cifre contradictorii. Am gasit acceleratie de la 0-100km pt pachetul AMG Performance (deci versiunea cu mai multi cai putere - 557 sau 563 ca si aici exista informantii care se bat cap in cap) de la 4.2 pana la 4.4. Personal imi este foarte greu sa cred ca un sedan de clasa mare poate face mai putin de 4.3 - 4.4 sec pt 100 km. Pentru mine consumul este absolut irelevant in aceasta clasa. P.S.: @unkle, Seria 5 nu a fost niciodata (cel putin in era moderna) cea mai puternica masina din clasa si nici cea mai rapida pe sprintul de la 0-100 km. As putea spune ca atunci cand s-au egalat generatiile a fost intotdeauna pe 3. Este adevarat ca mereu a fost cea mai agila, insa viitoarele comparative ne vor edifica.

  • unckle, miercuri, 20.04.2011 12:07

    Pe hartie M5 a fost mereu in urma, dar de data asta va fi "mai" in urma decat la precedentele. La generatia precedenta M5 avea 4.7s iar E63 si RS6 aveau 4,5s - o diferenta de 0,2s, sau 4,5%. La cum arata datele actuale diferenta va fi de 0,3s sau 7.1% ... motiv pentru care inclin sa cred ca departamentul de marketing al BMW va avea un cuvant destul de greu de spus, pentru ca, pe hartie, E63 ar arata mult prea bine fata de M5. Realitatea in care M5 cam bate orice concurent este in pericol in cazul in care M5 are acceleratie semnificativ mai mica decat concurentii . . . iar 0,3s in zona de 4-4,5s este, cred eu, semnificativ. @aia care se gandesc un pic si apoi apasa pe "manuta verde" din dreptul comentariului "esti un lingau BMW atata tot,cu mana pe inima acum,cati ani ai !" ... ce aveti frate in cap ... intr-o discutie cat de cat civilizata apare unu si injura ca cretinu iar voi ... greu, greu cu gandirea..... (acum ceva vreme ziceau unii chestii similare, cu cuvinte mai civilizate, cum ca as fi "un mare fan BMW" . . . ghici ce masina mi-am luat ;) )