Mercedes Project One: hypercarul cu tehnologie de Formula 1 are peste 1.000 de cai putere și atinge 350 km/h

Publicat luni, 11.09.2017 22:30 de Daniel Popescu

Mercedes Project One redefinește noțiunea de hypercar cu un model în producție limitată echipat cu sistem hibrid de peste 1.000 de cai putere împrumutat din Formula 1.

Cu ocazia aniversării de 50 de ani pentru divizia de performanță AMG, Mercedes a dezvăluit publicului noul hypercar Project One.

Sosit la finalul unei campanii aparent interminabile de teasere, Mercedes Project One iese în evidență atât prin design, cât mai ales prin sistemul de propulsie împrumutat de la echipa care a dominat Formula 1 începând din 2014.

Mercedes Project One: date esențiale:

● Mercedes Project One împrumută numeroase elemente din lumea motorsportului, inclusiv din cea a prototipurilor care concurează în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Forma hypercarului a fost gândită în special din punct de vedere aerodinamic;

● partea frontală este caracterizată de un prag generos, iar secțiunea centrală are formă trapezoidală; plafonul este dominat de un sistem de admisie derivat din Formula 1, prin care o cantitate mare de aer este pompată spre motor;

● spatele are un design agresiv, un spoiler vertical și un difuzor împărțit în două secțiuni care este întrerupt de un sistem de evacuare montat central al cărui design este de asemenea inspirat din F1;

● la interior există spațiu pentru doi pasageri, ambele scaune fiind integrate în monococă. Pedalele și volanul sunt ajustabile pentru ca șoferul să aibă o poziție ideală, în timp ce un tunel central îl separă pe acesta de pasagerul din dreapta;

● volanul are un design puternic inspirat din cel folosit în cursele de Formula 1, iar șoferul are la dispoziție și două display-uri de 10 inch: unul este ușor ridicat în fața șoferului, iar celălalt a fost amplasat în partea dreaptă a consolei centrale și este orientată spre șofer;

● sistemul de propulsie este derivat din Formula 1: vorbim despre un motor turbo V6 de peste 680 de cai putere și 4 motoare electrice. Unul dintre acestea a fost integrat în turbocharger, al doilea în motorul cu combustie internă, iar celelalte două propulsează rotile din față. Acestea din urmă oferă fiecare 163 de cai putere pentru un total de 326 de cai putere. Prin urmare, Project One ajunge la peste 1.000 de cai putere, în timp ce autonomia electrică este de 25 de kilometri;

● puterea este transmisă unei cutii de viteze manuale cu 8 trepte care a fost dezvoltat special pentru acest hypercar, în timp ce suspensia este de tip multi-ink;

● hypercarul ajunge la 200 km/h în mai puțin de 6 secunde, iar viteza maximă este de 350 km/h. Mercedes Project One va fi produs în numai 275 de exemplare, iar livrările vor începe cel mai devreme spre sfârșitul anului 2018. Prețul este de 2.27 milioane de euro, însă toate exemplarele au fost deja vândute.

Via Mercedes

  • raduvlase, marţi, 12.09.2017 00:14

    O bijuterie!!!

  • liviu, marţi, 12.09.2017 07:09

    volanul nu mi se pare asa de frumos

  • q, marţi, 12.09.2017 07:18

    Din fata seamana cu McLaren f1....bine,restilizat...

  • mishazaitev, marţi, 12.09.2017 09:20

    Stati ca vine Eddik si va spune ca nu poate concura cu Tesla si ca are tehnologie inferioara fata de Cielo al lui din 95

  • vianu, marţi, 12.09.2017 09:52

    @q....exact! F1 reloaded e bine ca Mercedes a evitat sa mearga pe linia somptuozitatii exagerate regasite la Bugatti. E bine, Mercedes marjeaza pe istoricul sportiv. Clientii cu banuti au de unde alege

  • LR, marţi, 12.09.2017 10:08

    Rămâi ca la dentist!

  • someone, marţi, 12.09.2017 10:36

    nu imi vine sa cred cat de bine arata evacuarea, in comparatie cu alte sportive ( nu dau nume ca le stiti ) care au 3-4 tevi de esapament centrale. va dati seama ca vor exista cativa oameni obisnuiti ce vor avea in garaj un motor de F1? si va mai dati seama ca oamenii aia isi permit sa reconstruiasca acel motor de la 0 la fiecare 50000 km?

  • raz, marţi, 12.09.2017 11:29

    @Vianu Din prima secunda ma gandeam la Mc f1. Seamana sanatos cu ea din fata. Totusi merge...

  • Sak, marţi, 12.09.2017 20:32

    Cutie manuala? Nu cred.

  • zarnesteanu, miercuri, 13.09.2017 03:03

    Sincer, in prima secunda si multe altele dupa, nu mi-a placut. Astazi insa, am inceput sa-i inteleg menirea. Daca te gandesti la viteza pura, la circuit, la timpi, acceleratii laterale etc, parca incepe sa aiba totul un rost. Ba chiar nu mi se pare destul de radicala :) Stiu, din lac in put. E o masina care deocamdata pe mine ma bulverseaza, mai ales ca vine de la Mercedes. Oricum, Rolls Royce, Ferrari, Lambo, Bentley, Saleen, i8, 918 etc am mai vazut pe strada. Masina asta insa nu stiu daca o sa apuc vreodata s-o vad in aer liber, in miscare. Pentru performante, nota 20.