Mercedes s-ar putea retrage din Formula 1 în 2020: germanii ar rămâne doar furnizori de motoare, iar echipa ar fi preluată de Aston Martin
Mercedes analizează posibilitatea de a se retrage din Formula 1 la sfârșitul sezonului 2020, caz în care germanii ar rămâne doar furnizori de motoare, iar echipa actuala ar fi preluată de Aston Martin, potrivit presei britanice.
Mercedes este pe punctul de a renunța la echipa de uzină cu care concurează în Formula 1, potrivit unor informații dezvăluite miercuri de jurnaliștii publicațiilor britanice Autocar și RaceFans.
Consiliul de administrație al Daimler va discuta în ședința din 12 februarie oportunitatea retragerii din Formula 1 la sfârșitul sezonului 2020, iar o serie de surse din cadrul produc ătorului susțin că această variantă este luată serios în considerare.
Decizia trebuie luată cât mai rapid, întrucât în mod normal echipa ar trebui să înceapă în primăvară dezvoltarea monopostului pentru sezonul 2021.
Decizia are la bază îndeplinirea obiectivului de a reduce costurile cu 1.4 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2022, concomitent cu un plan de reducere a forței de muncă cu 10.000 de angajați.
Formula 1 va trece anul viitor la un nou regulament tehnic, iar oficialii Mercedes au ajuns la concluzia că ar trebui să investească o sumă mult prea mare de bani pentru a rămâne în fruntea competiției în care au câștigat toate titlurile la constructori și piloți puse în joc începând din 2014.
Pe de altă parte, Mercedes ar urma să rămână în Formula 1 ca furnizor de motoare, după modelul pe care îl folosește în prezent Honda, ceea ce i-ar pemite să se bucure în continuare de o expunere mediatică majoră. Germanii au deja contracte pentru anul viitor cu McLaren și Racing Point, pe lângă actualul acord cu Williams.
Aceleași surse susțin că actuala echipă Mercedes ar urma să fie cumpărată de șeful Toto Wolff, care deține deja acțiuni, împreună cu omul de afaceri canadian Lawrence Stroll, actualul proprietar al Racing Point. În plus, Stroll este interesat să cumpere constructorul britanic Aston Martin, caz în care actuala echipă Mercedes ar urma să fie redenumită în Aston Martin din 2021.
Nu în ultimul rând, de această afacere încearcă să profite și constructorul chinez Geely, interesat să devină acționar minoritar atât la echipa de Formula 1, cât și la Aston Martin. De altfel, Geely deține deja un pachet de aproape 10% dintre acțiunile Daimler și a cumpărat 50% din brandul Smart al constructorului german. Între timp, Stroll ar urma să vândă Racing Point omului de afaceri rus Dmitry Mazepin.
O astfel de schimbare majoră ar putea influența și decizia lui Lewis Hamilton de a rămâne la echipă sau de a se transfera la Ferrari, cu care a avut deja o serie de discuții.
Drum bun si un praz verde. Ehe Mirciulica, daca ai fi fost tu asa cum ziceai cu McLaren pana la moarte acum ai fi avut echipa. Asa Mercedes pleaca si tu ramai pe bara sau te intorci in genunchi la McLaren motivand ca are motorizare Mercedes. Dar Mclaren s-ar putea sa iti dea un sut undeva de infidel ce esti.