Mercedes vrea să lanseze în 2024 propriul sistem de operare pentru mașini electrice

Publicat marţi, 20.04.2021 14:21 de Paul Cosma

Mercedes vrea să înființeze un nou “campus software” în Germania și să angajeze 1.000 de programatori care să lucreze la dezvoltarea lui MBOS, sistemul său de operare pentru mașini electrice.

În cursa electrificării în care s-au înscris cei mai mulți dintre producătorii auto, software-ul este văzut drept unul dintre cele mai importante avantaje competitive pe piața vehiculelor cu emisii zero. 

În acest context, Mercedes plănuiește să creeze în apropiere de sediul său din Stuttgart un centru de dezvoltare software care să-i permită să-și independența față de giganții tehnologici.

 

Grupul vrea să angajeze circa 1.000 de programatori care să lucreze la dezvoltarea proiectului MBOS, viitorul sistem de operare al mașinilor electrice din portofoliu. 

“Dezvoltarea propriului sistem de operare ne va permite să furnizăm clienților actualizări mai rapide și mai frecvente,” spun oficialii companiei. 

Potrivit unor surse apropiate de situație, modelele electrice care vor utiliza noul sistem de operare vor fi construite pe platforma Mercedes Modular Architecture (MMA), urmând ca viitoarea generație Clasa A să beneficieze prima de acest tratament. 

Lansarea pe piață a sistemului MBOS de la Mercedes este programată în 2024. 

Via Automotive News (înreg.)

  • Macrosoft, marţi, 20.04.2021 15:21

    Daca nu scoate si virusi la el si isi face in secret si o divizie de antivirusi la fel cum a facut domnu' Debill Gates,tot degeaba.

  • zarnesteanu, marţi, 20.04.2021 17:20

    Este modul cel mai sigur sa asiguri securitatea sistemelor tale. Cloud-ul german e unul din cele mai sigure. La fel chinezii, rusii, etc au serverele proprii de care nu se atinge nimeni. Doar la americani fiecare intra cum are chef. Daca aveti documente pe Cloud puteti sa le considerati publice :):):) Odata cu update-urile on the fly, probabil n-o sa mai auzim asa de des de recall-uri. Totul o sa se faca pe sustache, spre disperarea fanilor de asiatice care n-or sa se mai simta respectati daca firma nu le inlocuieste gratis garnituri de cativa centi si becuri cu filament, pe stoc de acum 20 de ani. Revenind la lucruri mai serioase, 1000 de programatori in plus o sa tina pretul sus la Mercedes-uri. Asta in cel mai bun caz. Mai probabil insa or sa devina si mai scumpe.