Michelin va lansa un pneu care nu poate să facă pană

Publicat luni, 23.05.2011 15:06 de Sebastian Toma

Francezii de la Michelin vor să revoluţioneze pneurile, promiţând o anvelopă imună la penele survenite din cauze obişnuite.

În cadrul evenimentului Challenge Bibendum, Michelin a prezentat o anvelopă care poate să fie înţepată de trei cuie de 5 milimetri fără să piardă presiune. Respectiva anvelopă are un înveliş special la interior, care acoperă instant orice gaură de până la 5 milimetri diametru în baza presiunii aerului din pneu. La exterior, nu există nicio diferenţă faţă de o anvelopă obişnuită. Graţie celor 12 patente implementate de cei de la Michelin, anvelopa respectivă îşi va păstra calităţile în timp, până la sfârşitul exploatării.

În ciuda existenţei unui "strat" special la interiorul anvelopei, noul pneu anti-pană nu vribrează – cum făcea generaţia precedentă a acestui sistem – şi stratul de protecţie nu se "adună" la partea inferioară a roţii la o staţionare îndelungată într-o parcare. Cei de la Michelin spun că noua anvelopă poate rezista la maximum 50 de cuie de 5 milimetri aplicate suprafeţei de rulare. Proiectul noului pneu a fost făcut public în vederea testării reacţiei clienţilor, pentru a afla dacă există persoane interesate de o asemenea achiziţie.

Potrivit cercetărilor efectuate de cei de la Michelin, 86% dintre penele pe care le întâmpină şoferii au loc la nivelul suprafeţei de rulare. Restul de 14% au loc din cauze diverse, care variază de la probleme cu flancul lateral, la alte probleme ce pot surveni pe drum. Noul pneu va debuta, cel mai devreme, în 2014. Printre dezavantajele sale se numără masa ridicată, fiecare anvelopă fiind, în medie, cu un kilogram mai grea decât un pneu echivalent fără "strat" de protecţie.

Noua anvelopă le-ar permite clienţilor să economisească bani datorită faptului că nu vor mai transporta o roată de rezervă în permanenţă - reducând consumul de carburant şi emisiile de CO2. Statisticile Michelin spun că o pană are loc la fiecare 75.000 de kilometri, iar cele 30 de kilograme sunt transportate fără motiv în restul călătoriilor. În plus, cei 80 de litri pe care îi "cedează" portbagajul ar putea fi utilizaţi în alt scop. Cu toate acestea, există un risc comercial, deoarece 30% dintre clienţi au declarat că nu ar cumpăra un automobil nou care nu este echipat cu roată de rezervă.

Via | Autoactu

  • Crysty, luni, 23.05.2011 17:47
    Michelin

    Super tare!

  • Shark, luni, 23.05.2011 22:41
    anvelope super - reprezentanti de 0 lei !!!!!!!

    anvelopele sint de nota 10, pacat ca atunci cand suni la michelin, te trateaza de parca suni sa ceri de pomana ... daca acum am anvelope Continental, este datorat felului in care vorbesc oamenii... prefer sa nu cumpar nimic de la NESIMTITI !!!!! Dixit !!!!!!!!

  • Marian, marţi, 24.05.2011 08:35

    Eu nu cred ca as fi interesat de asa ceva. O rezerva din aia mica temporara e suficient de usoara si ocupa putin spatiu pentru a merita sa stea in permanenta in masina. Ori car 30 de kile rezerva (desi cred ca e exagerata valoarea) ori invarte masina niste roti mai grele cu 1 kg, cred ca tot pe acolo se duce consumul. Si in plus daca o pana are loc la 75 000 km atunci inseamna ca sunt cazuri in care se toceste cauciucul si trebuie schimbat si nu a avut nici o pana, deci cu ce ma ajuta sistemul?

  • t3m3l13, marţi, 24.05.2011 09:24
    prea mult NFS

    Da, s-or fi inspirat din cursele auto ilegale ale arhi-cunoscutului joc video NFS cand daca esti fugarit de politie si ai "noroc" sa iti intinda o banda cu niste cuie in fata masinii...ei bine, de acum cu noile anvelope michelin poti scapa pana si de politie.michelin: un mod mai bun de a avansa; acum si in cele mai dificle conditii.

  • AdyyB, miercuri, 25.05.2011 02:25

    decat sa economiseasca prin pret dublu si 25 de kile in minus, mai bine ar economisi facand anvelopele mai usoare si mai "eco-friendly", pastrand totusi caracteristicile de performanta + un nivel ridicat de rezistenta la rodaj. Alea 25 de kilograme nu cresc consumul la fel de mult cum il cresc anvelopele grele.