Mini a prezentat Vision Urbanaut: studiul de design anticipează tehnologiile și interiorul mașinilor autonome ale constructorului britanic
Mini a prezentat noul Vision Urbanaut, un studiu de design care pune într-o lumină nouă conceptul interioarelor auto în era conducerii autonome.
Mini a prezentat în cadrul evenimentului #NEXTGen noul studiu de design Vision Urbanaut, o interpretare complet nouă în ceea ce privește conceptul spațiului interior.
Utilizarea inteligentă a spațiului este filozofia folosită de constructorul britanic încă de la începuturile companiei, iar această direcție a fost urmată și în momentul proiectării lui Urbanaut. Totuși, britanicii vin cu o viziune nouă, marcată de dezvoltarea sistemelor de conducere autonomă.
Conceptul a fost gândit de la început ca un vehicul echipat cu propulsie electrică și cu funcții de conducere autonomă, iar în acest fel, designerii au avut un nivel mult mai mare de libertate pentru realizarea exteriorului și a interiorului.
Cu forme inspirate din segmentul monovolumelor, Vision Urbanaut introduce o versiune evoluată a simbolurilor de design Mini: farurile și grila radiatorului. Amplasate sub o structură din aluminiu șlefuit prevăzută cu fante, farurile vor fi vizibile doar în momentul pornirii. Acestea vor putea afișa diferite elemente grafice multicolore. Grila închisă propune o formă octogonală și va avea o nouă funcție: panou de informații pentru condusul autonom.
În partea din spate, Vision Urbanaut va fi echipat cu stopuri dinamice multicolore asunse în spatele unor elemente din aluminiu șlefuit.
Conceptul constructorului britanic are o caroserie vopsită în nuanța Zero Gravity care trece de la verde metalizat către albastru și gri. Jantele au fost finisate în nuanța Ocean Wave și sunt iluminate din interior (acestea vor oferi informații către exterior în funcție de modul de rulare selectat).
Conceptul măsoară 4.46 de metri lungime, însă la interior, designerii au găsit modalități noi pentru a pune în valoare fiecare element. Conform reprezentanților companiei, Vision Urbanaut a fost proiectat pornind de la interior și construit pe baza elementelor introduse.
Astfel, interiorul conceptul propune trei elemente noi: Daybed, Street Balcony și Cozy Corner.
Cele două scaune amplasate în față se pot roti, iar spătarele pot fi pliate manual. În momentul în care automobilul staționează, tabloul de bord coboară, iar postul de conducere se transformă "într-un colț de relaxare" pe care britanicii l-au numit Daybed. Parbrizul poate fi deschis pentru a accesa modul "Street Balcony".
Accesul va fi realizat doar pe partea șoferului mulțumită unei portiere care glisează. Pe partea opusă, britanicii au pregătit o măsuță, iar pentru locurile din spate a fost dezvoltat un material denumit Loop. Acesta este iluminat și poate fi extins peste banchetă pentru transformarea interiorul în Cozy Corner.
Mini Vision Urbanaut a fost gândit pentru a exprima "momentele Mini" (moduri de funcționare). Pentru activarea lor, Mini introduce elementul denumit Token. Acesta are aproximativ aceeași dimensiune ca a unei pietre decorative și poate activa cele trei momente Mini: Chill, Wanderlust și Vibe.
Prin activarea momentului Chill, Vision Urbanaut se transformă "într-o oază de relaxare urbană". Elementul Loop iluminat capătă un aspect inspirat de bolta copacilor din pădure, iar intensitatea acestuia poate fi redusă. În același timp, sistemul de infotainment pregătește muzică ambientală și sunete din natură, iar zona centrală se rabatează și se transformă într-o lampă. În exterior, momentul Mini Chill va fi scos la iveală prin reprezentarea abstractă a boltei pădurii în jurul farurilor, stopurilor și roților.
Momentul Wanderlust va fi singurul în care Vision Urbanaut rulează. Conceptul este unul autonom, iar pentru ca șoferul să poată conduce vehiculul va fi nevoit să atingă logo-ul Mini de la interior. În acest fel, își fac apariția volanul și pedalele, iar în bord vor fi afișate informații cu privire la traseu sau alte alerte. În modul de conducere autonom, volanul și pedalele se retrag, iar instrumentarul de bord dispare. Totodată, pe ecranul rotund central vor rula o serie de imagini inspirate de afișele de turism ale anilor '50 - '60, iar elementul Loop va reproduce senzația de mișcare cu o reprezentare estompată a peisajelor. La exterior, farurile și stopurile vor semnaliza dacă este activat modul autonom de conducere.
În momentul Vibe, ecranul rotund devine un centru de control media, iar pe suprafețele iluminate exterioare va rula o animație a unor egalizatoare grafice.