Ministerul Mediului: "Taxa de mediu ar putea reveni la toamnă"
Rovana Plumb, noul Ministru al Mediului, a anunţat că echipa sa pregăteşte o nouă formulă a taxei de mediu, aplicabilă tuturor vehiculelor înmatriculate pentru prima oară în România, care va fi prezentată în toamnă.
Taxa auto ar putea să revină mult mai repede decât se aşteptau şoferii, informează The Money Channel. Aparent, după ce vechea coaliţie guvernamentală a introdus o Ordonanţă de Urgenţă pentru a amâna cu un an aplicarea taxei auto pentru automobilele înscrise în România înainte de 01.01.2007, noul Ministru al Mediului doreşte să introducă o nouă taxă de mediu. De data aceasta, taxa auto nu va face nicio diferenţă între automobilele noi şi automobilele rulate care vor fi înmatriculate în România, promite noul ministru al mediului.
Vestea proastă pentru şoferii din România este că noua taxă de mediu ar putea fi implementată încă din toamnă, iar noua sa formă nu a fost încă dezvăluită. Rovana Plumb, noul Ministru al Mediului, promite o taxă care să aibă un cuantum mai mic decât actuala taxă, care să ţină cont doar de cât poluează respectivul autovehicul. Ministrul Mediului promite să ia în considerare şi veniturile populaţiei şi numărul de maşini înmatriculate în România într-un an de zile, pentru a obţine un cuantum corect atât cu populaţia, cât şi cu Fondul de Mediu.
"Suspendându-se proiectul de lege nu a existat niciun venit la Fondul pentru Mediu. Veniturile obţinute din colectarea taxei de primă înmatriculare se utilizează pentru proiecte investiţionale verzi şi acest lucru vrem să-l facem.", a declarat Rovana Plumb.
Ministrul Mediului susţine că introducerea acestei taxe înainte de încheierea perioadei de suspendare a taxei precedente vizează sporirea veniturilor aduse la Fondul de Mediu pentru finanţarea investiţiilor de mediu. În ciuda declaraţiilor făcute de Ministrul Mediului, statul a încasat în continuare taxa de primă înmatriculare pentru automobilele rulate care nu au mai înmatriculate în România până acum şi pentru automobilele noi care au fost înmatriculate în România, singurele vehicule exceptate de la vechea taxă fiind cele înmatriculate în România înainte de 01.01.2007, care urmau să fie incluse în noul format al taxei începând cu 01.01.2013.
Via Money.ro
-
Bloodrave, marţi, 07.08.2012 16:54
Dar accizele din combustibili unde se duc? Dar banii din rovignete, taxe de pod care nu intra niciodata in consolidarea podului si asa mai departe. Si de ce nu enumera asa zisele proiecte "verzi" ca sa vedem si noi macar in ce bagam banii. Poate pentru ca nu exista asa ceva si sunt pusi doar pe supt.
-
ian, marţi, 07.08.2012 17:15
...va inselati, daca careva crede ca le pasa de mediu ....ideea e alta...adica ceva de genul....,,hai sa ne gandim cum am mai putea face niste bani sau cum am mai putea justifica o forma noua de hotie...,,nu-i intereseaza binele comun nici macar cat ma intereseaza pe mine cum il chama pe un cetatean nemultumit din zimbabue...
-
rzv, marţi, 07.08.2012 17:34
auzi proiecte verzi,,,,,le da la niste mafioti care au mai furat sa isi puna centrale eoliene+solare+hidro pe banii statului....adica ai nostri ...fonduri verzi....ca asa e la moda in Germania......dar la moda in Germania nu e si puscaria pt HOTI...............CU TOTI LA PUSCARIE .....verzi,portocalii, galbeni, rosi
-
George, marţi, 07.08.2012 18:18
De ce va grabiti cu aprecierile? Cunoasteti modalitatea de calcul a taxei, de spuneti ca e o "veste proasta"? In foarte multe tari din UE nivelul de taxare se stabileste cu totul diferit fata de Romania, adica in functie de emisiile de CO2. Conform acestor emisii exista mai multe clase de taxare: A, B, C, D, E, etc. In Marea Britanie, de exemplu, clasa de taxare A include masini cu emisii de sub 100 g de CO2/km, iar proprietarii acestor autovehicule nu trebuie sa plateasca nici un ban; clasa B include masini cu emisii de sub 120 g de CO2/km, iar taxa e de 20 de lire pe an (daca mai tin eu bine minte) s.a.m.d. Sincer sa fiu, eu mi-as dori sa existe un astfel de sistem de taxare si in Romania, deoarece asa-numita taxa de mediu ar functiona intr-adevar dupa principiul protectiei mediului si nu dupa principiul "cum sa jecmanim mai bine populatia".
-
SaabCuantic, miercuri, 08.08.2012 00:50
Niciodată n-am înghiţit găluşca mediatică servită galeş de politicieni cum că se perpelesc zi de vară până-n seară de grija securizării mediului natural…Dar, oricât ar fi dânşii de cyborgi într-ale autorităţii de stat şi persuasiunii legilor, nu cumva sunt şi ei plămădiţi din…carne şi oase, ca orice muritor putrescibil ?! Ce vreau să spun? Ia să se constituie o poliţie specială şi secretă care să le urmărească îndeaproape, permanent şi profund vieţile private şi care, astfel, să constate negru pe alb cât de ecologic trăiesc de obicei domniile lor, astfel încât aceştia să poată moralmente să ne dea pe spate prin puterea strălucitoare a exemplului personal! Hm? Nu-i aşa că ar fi kinky?
-
levi_craiven, miercuri, 08.08.2012 08:20
@george acolo fucntioneza pt ca acel fond intra la bani statului si nu in buzunare private ... si cine stie poate si prin romania vor aparea campuri de captare energiei solare, si eoliene ici colo ... ar fi frumos dar nu de realizat per moment ... si apoi acea taxa de la noi nici macar nu e conform legilor ue.. nu iti apara interesul ci doar te jecmaneste.. acuma intr-o forma noua... cat timp le trebuie romanilor sa se trezeasca si sa se intoarca inpotriva politicului care le baga zi de zi mana in buzunare ?
-
George, miercuri, 08.08.2012 11:45
@levi_craiven Sunt de acord cu tine, insa asta nu exclude parerea mea despre subiectivismul AM, care spune "veste proasta" fara a da detalii (ele nici nu exista in acest moment). Cat priveste intoarcerea impotriva "politicului", nu cred ca e formularea corecta. Mai corect ar fi constientizarea politicului sau selectarea politicului. De ce spun asta? Pai e foarte simplu: eu nu cunosc nici o tara care sa nu aiba o clasa politica, desi am fost pana acum doi ani profesor de istorie (pana si Afganistanul are). Nu te poti intoarce impotriva unei clase sociale (fie ea si politica) pt. ca miroase rau de tot a razboi de clasa si a comunism. Poti in schimb sa iei atitudine impotriva acelor persoane din clasa politica pe care tu le consideri incorecte sau ca nu iti reprezinta interesele. Iar lucrul asta se poate face in doua moduri: la vot sau in strada. Politicienii sunt peste tot si cu foarte mici exceptii reprezentantii unor cercuri finaciare sau industriale foarte potente d.p.d.v. economic, insa, in final, ei raspund in fata cetateanului, pe care nu pot sa il ignore, decat daca vorbim de o dictatura. Revenind la taxa de poluare, eu sunt foarte curios cum va arata noua lege si sper totusi sa respecte formatul legilor similare in vestul Europei. Cat despre banii colectati, personal sustin pt. inceput afisarea pe site-ul Ministerului Mediului a sumelor colectate si a modului de cheltuie a acestora.
-
Alin, miercuri, 08.08.2012 13:20
Nu exista autovehicul care sa nu polueze! Chiar si cele electrice polueaza deoarece energia electrica se obtine tot cu poluare! Dar acum au nevoie de bani pentru alegerile parlamentare! Cat de prosti sunt romanii astfel incat sa creada ca Plumb (chiar si numele ei este un poluant puternic!) se gandeste la binele lor! Oare cati bani (euro) a dat rovana pentru postul asta de ministru? Trebuie sa-i recupereze de la fraieri!
-
nedumeritu', miercuri, 08.08.2012 13:31
Eu nu inteleg de ce zice ministra ca nu se aplica taxa de prima inmatriculare!!!
-
curiosu, miercuri, 08.08.2012 13:49
Dar pana acum nu s-a platit nici o taxa de inmatriculare? Ca nu mai inteleg nimic?!!
-
thenuts, miercuri, 08.08.2012 15:11
Un comentariu superb si pertinent facut de George. Mai rar asa ceva pe Automarket ( nu te-am uitat SaabCuantic).
-
aaaaaa, miercuri, 08.08.2012 15:25
oricum este o taxa in plus,numai sa ia bani de la populatie stiu politicienii astia.HOTII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
SaabCuantic, joi, 09.08.2012 03:04
@thenuts, subscriu şi eu, dar un singur amendament, destul de amplu, îmi permit faţă de expunerea lui @George. Şi anume o nedumerire care mă urmăreşte cu nesaţ încă de când m-am născut: de ce toţi politicienii, fără excepţie, vor să fie în “clasa politică”, să fie la Putere, să uzeze de toate armele structurilor de stat? Subliniez acest verb care evocă perfect nucleul problemei: A VREA. Pot oare să ajungă pe piscurile societăţii dacă n-ar vrea, dacă nu şi-ar dori ? (folosesc sinonimul, poate mă fac mai bine înţeles). De pildă, cine candidează de regulă la alegeri, indiferent ce funcţii şi demnităţi politice/publice sunt vizate? Numai cei care VOR, adică îşi manifestă expres dorinţa de a acapara ţinta urmărită, nu? Logic, doar este un truism cumplit…Şi acum, că ne-am lămurit pe deplin, fără umbră de dubiu, că absolut toată tagma politichiei, de pretutindeni, ar fi complet absurd să nu-şi dorească (mai precis: tânjească!) Puterea, vine întrebarea simplistă, nesimţită şi psihopată: DE CE vor ??? Cumva sunt animaţi de aceleaşi sentimente patriotice, populare, justiţiare şi ortodoxe ca şi voievozii noştri de odinioară? Dar până şi dânşii, oricât ar fi slujit, cu cugetul curat, ţara, poporul şi pe Dumnezeu, tot şi-au asigurat perpetuu un trai personal supra-obişnuit, îmbelşugat, pe alese, liniştit, huzuros, distinct în comparaţie cu cei “mulţi şi proşti” (sau proşti, da’ mulţi…) şi…securizat dpdv militar, nu doar fiindcă aşa consfinţeau uzanţele nescrise din illo tempore şi nici ca să nu fie socotiţi nebuni idealişti sau demagogi ipocriţi dacă s-ar fi limitat la straie zdrenţăroase, bordeie paupere şi mâncare leşinată, astfel încât să-i vadă lumea de rând, ci fiindcă chiar au vrut “s-o ducă bine”, puţini mărturisindu-şi deschis tenebrele minţii în faţa poporenilor şi cu atât mai puţini la spovedanie! Ce motiv mai întemeiat există decât mingiuţele “superioare” ? Nu uitaţi: în faţa legii, toate animalele sunt egale, dar…O fi dezlegare de la Cel de Sus pentru inechităţi sociale şi discrepanţe materiale? Nu! Cineva, nu spun cine, a dezvăluit adevărul crunt: “Toate acestea (lumea, bunătăţile şi amăgirile ei) sunt ale mele şi eu le dau cui voiesc”…De obicei, le dă cu uşurinţă, dar, pentru a fi sigur că vor fi şi primite cu largă inimă, se impune condiţia primordială de a-l împinge pe acel suflet slab ales pentru pierzanie camuflată să-şi dorească şi el cu ardoare “toate acestea”, meaning bye-bye scrupule…Pricepeţi? Trebuie “doar” să-ţi DOREŞTI…pe urmă vei cunoaşte taifunul morţii spirituale, chiar dacă soarele de pe cerul societăţii te orbeşte de strălucire şi te mângâie cu linişte şi desfătare…sau cu hiper-iluzia “siguranţei” şi “securităţii”, desigur, “garantate” de “autorităţi”…Dar autorităţile te-ar putea proteja şi de Judecata de pe urmă ??? Creştinismul propune cea mai învederată soluţie, realmente armonioasă pentru omenire: “Acela dintre voi care vrea să vă slujească cu smerenie să vă fie stăpân!”…Deci, dragul meu George, identifică-mi-l, te rog, pe acel politician, dincolo de rasă, etnie sau coloratură politico-ideologică, din care să răzbată, cu sinceritate nudă şi verificabilă (sau de preferat să fie evidentă pentru oricine la prima vedere!), impulsul nativ de a ne sluji cu smerenie plus sudoare pe noi, talpa şi prostimea planetară, şi care să se mulţumească întotdeauna, pe plan personal, cu strictul necesar and nothing more, adică doar cu “ce-o vrea Dumnezeu, slăvit fie numele Său!”…
-
seb@, vineri, 10.08.2012 09:54
WTF au plecat cei satui, vin iarasi cei flamanzi ......popor de romani.
-
Rowana, vineri, 17.08.2012 18:03
Rovana a ramas in urma cu taxa..
-
romanu, joi, 20.09.2012 17:07
A inceput cu taxa de mediu Tariceanu, a continuat-o Borbeli...pana cand fratilor mai putem continua cu idioti de genul celor mai de sus? Masini dublu inmatriculate in UE! Bine ca-i imbogatim pe bulgari. Bravo bulgarilor! Huo prostilor romani!
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
E bine "romani" pleca niste golani si talhari si vin altii.E perfect!