
Ministrul Mediului: Subvenția pentru mașinile electrice crește la 7.500 de euro
Potrivit unei decizii de ultim moment, bonusul pentru achiziția de mașini electrice, prin programul Rabla 2025, crește la 7.500 de euro. Anunțul a fost făcut chiar de ministrul Mediului, Mircea Fechet.
Mașinile cu zero emisii au pierdut mult din popularitate de când autoritățile din România au scăzut valoarea ecotichetului de la 10.000 la 5.100 de euro. Inițial a fost anunțat că subvenția de la stat rămâne la fel și pentru anul 2025, dar din câte se pare nu mai este cazul.
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, tocmai a anunțat că valoarea ecotichetului la Rabla Electric va crește la 7.500 de euro.
"Vă anunț oficial, pe această cale, că voi trimite la Monitorul Oficial foarte curând propunerile de ecotichete pentru programul "Rabla 2025". Voi propune și voi transmite pentru autoturismele electric 7.500 de euro," a declarat Mircea Fechet.
În ceea ce privește celelalte motorizări, valoarea ecotichetelor rămâne la fel. Adică 2.750 de euro pentru motorizările PHEV, 2.600 de euro pentru hibride și 2.000 de euro pentru motorizările pe benzină cu emisii care nu depășesc limita stabilită deja.
De asemenea, ministrul a anunțat că bugetul Administrației Fondului pentru Mediu va fi aprobat săptămâna viitoare.
via Agerpres
-
M, miercuri, 09.04.2025 14:03
Nu neaparat scumpe, dar produse de alte economii decat cea romaneasca.
-
Jian de la Calafat, miercuri, 09.04.2025 14:24
Ce bataie de joc. Nu era DEJA inadmisibil ca se oferea 5100 Euro, trebuia sa devina obscen cu 7500 EURO. Propun ca fiecare doritor de BEV sa beneficieze de un tichet in valoarea de 1 000 000 Euro (un milion Euro) pentru ca fiecare pasionat de salvare a Terrei sa aiba destule resurse pentru ca ulterior sa-si achite si facturile la energie electrica. Salvatorii planetei merita sa fie rasplatiti cu varf si indesat !
-
MarS, miercuri, 09.04.2025 14:41
Pretul maxim e 70k deci nu e asa mare Problem e ca noi platim acesti bani pe rable aduse din alte tari, deci basically subventionam ca aia sa scape de rable, nu noi
-
@Jian de la Balaceanca, miercuri, 09.04.2025 15:31
Este la fel de inadmisibil ca atunci cand tu cu rafinatul dCi emani noxe direct in plamanii nostri fara sa compensezi cu un leu externalitatile negative produse. Ca sa fie jocul corect, ar trebui sa fii obligat sa suporti tu cheltuielile cu tratamentul celor afectati, apoi pui in balanta sa vezi daca ideea cu ecotichetul pentru electrice mai pare asa deplasata.
-
MarS, miercuri, 09.04.2025 15:33
Daca as fi de la un site de masini, as compara in ultimii 10 ani cate masini au fost casate in rabla si cate masini euro 1-3 am inmatriculat din afara ;)
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 09.04.2025 16:08
E de Doamne fereste. Ministerul de Finante a avut greutati mari sa se imprumute saptamana trecuta de la banci pentru acoperirea cheltuielilor curente si a deficitului dar ofera 7500 euro tichet pentru fudulia unora. Asta in conditiile in care si ultimii fraieri de pe Pamant au renuntat la orice urma de mimat salvarea planetei cu masini cu jumate de tona de baterii fiecare. @MarS Nu se mai aduc si nu se mai inmatriculeaza masini sub euro 5 pentru ca marja este foarte mica si riscul e foarte mare. Linisteste-te. Majoritatea SH-urilor scad varsta parcului auto national.
-
@alex_cu_creier_mic, miercuri, 09.04.2025 16:34
se pare ca n-ai inteles nici pana acum ca masinile electrice nu sunt despre salvarea planetei. sunt despre: 1. eliminarea poluarii directe din ariile dens populate, aglomerari urbane, zone unde foarte multi oameni isi petrec majoritatea timpului. 2. dobandirea independentei energetice fata de producatorii de petrol. statele europei, cu exceptia norvegiei, au aceasta dependenta care le ajuta maxim, ca un bolovan legat de picior. in vreme ce o masina pe combustie nu poate functiona decat cu petrol, o electrica functioneaza pe curent, pe care la o adica ti-l poti produce si singur, tu ca persoana sau tu ca stat. este ultima oara cand iti explic, daca nici acum nu vrei sa pricepi, ramai in ignoranta ta de sosocar si abereaza iar cu ursi si ursule polare si alte idiotenii.
Dutz, joi, 10.04.2025 00:42Din câte tu ști toate țările își produc singure energia electrică… adică nu depind de nimeni, iar energia electrica produsă din fosili sau nuclear la fel este 100% acoperită de fiecare în țara în parte. Înainte să jignești, lasă loc de întors și dă-ți cu pararea dar cu respect ca nu te costă nimic și nici nu-ți crește pulsul inutil… cel mai probabil după ce jignim pe cineva în on line suntem dispuși să facem același lucru în următoarea situație față în față indiferent de subiect. Alegerea îți aparține ;)
-
X, miercuri, 09.04.2025 16:45
Si cu masina electrica crestem dependenta de China pt producerea bateriilor. Scapam de dracul si dam de mumă-sa. Si cu poluare in orase sunt alte soluții mult mai bune..ca transportul in comun .sau bicicleta.
-
Vaidenoi, miercuri, 09.04.2025 16:56
Imbec.lii ăștia de guvernanți nu au învățat nimic, subventia nu face decât să crească prețul EV +nu duce la scăderea poluării. Soluția corectă și normala este taxarea poluatorilor, nu subvenții care ajuta producătorii de baterii din China!
-
Lucian, miercuri, 09.04.2025 17:30
Guvernul se imprumuta la dobanzi de 7%, si asa, abia-abia, ca sa dea 7500 de euro per masina electrica pomana producatorilor auto... Si cand o sa ajungem retrogradati la junk, si ne vom putea imprumuta doar de la FMI sau BM, tot asa vor da 7500 de euro per masina producatorilor auto? Macar daca dadeau doar pentru masinile produse in tara, mai stimulau niste investitii locale, dar asa... 7500 la toata lumea, fara numar?...
-
Mihai, miercuri, 09.04.2025 19:37
Cei 7500 Euro sunt cam putini. Banii nu trebuie luati din taxe, ci de la cei ce importa jafuri din alte tari. Un exemplu excelent este Olanda: are o taxa BPM speciala pentru troace! Daca vrei BMW DIZAL (troaca obosita) de la germani, platesti prima inmatriculare in Olanda vreo 10000 euro si apoi mai dai anual ca road tax inca 2000 Euro. Asa ca in 5 ani poti face 20000€ lejer de pe urma celor ce vor sa imputa si sa dai bonusuri pentru ceilalti. La fel se pot pune multe taxe si cat mai mari pentru cei cu dieseluri sau benzinare, ca sa fie bani si de electrice si PHEV. Nu trebuie sa aiba toti masini la urma urmei. Nu poti circula fara sa imputi, atunci mergi cu bicicleta, ca face bine la sanatate si la buzunar. Nu trebuie sa suportam toti putoarea meltenilor obositi.
-
Alin, miercuri, 09.04.2025 19:49
kkpish In conditiile in care vanzatorii umfla preturile ca ultimii bisnitari ordinari, inca 2500 eur nu valoreaza nimic. De fapt ar trebui invers, sa fie pedepse cu inchisoare pe viata si confiscare averilor tuturor celor implicati in sistem daca nu practica preturi corecte. Si fara "subventii" de la stat pt cumparat masini noi. Puterea de cumparare s-a dus dracu in loc sa creasca si sa fie mai bine pt cetateni si viata sa fie mai usoara e din ce in ce mai grea, la nivel global de la tarile din lumea 1 incepand. E o grava neregula sociala si economica lasand la liber pentru sistemul monopolist, unde ai clienti captivi. La noi in tara, exemplu elocvent cu RCA-urile Piata captiva, esti obligat sa faci asigurare sub amenintarea dosarului penal. Pai in asa conditii, vii cu obligatii stricte de pret minimal pt prima de asigurare, care sa si fie respectate de vanzatori sub pedeapsa la fel de grava de inchisoare pt ei. Si cica avem pret plafonat, ...dar totusi in realitate e doar pe hartie, vanzatorii de asigurari sunt ca hotii de cai.
-
zarnesteanu, joi, 10.04.2025 03:47
Ca posesor de masina electrica, afirm cu tarie ca subventiile la electrice sunt o aberatie si o nedreptate fata de toti cetatenii care contribuie la bugetul tarii. La mine in sat pomenile s-au taiat de ani buni si totusi lumea inca cumpara electrice. De ce trebuie sa iau eu banul cuiva care e total impotriva alegerii mele? Romania e chiar atat de bogata incat sa-si permita sa plateasca sume colosale pentru o nisa de consumatori? Unde e beneficiul public? Ca la urma urmei, asta trebuie sa urmareasca guvernul.
-
Banditos, joi, 10.04.2025 06:17
@Jiane ...am intrat doar sa te informez: A CLIPIT! :)))) PS sa nu imi vii cu strategia subtila a marelui carmaci ca nu tine
-
Vali, joi, 10.04.2025 08:32
Pai doar cu ecobonusuri nu merge treaba. Trebuie mai intai educatie, infrastructura si apoi lumea le va lua si fara bonusuri. Dar cand lipseste educatia, de unde sa ceri altceva. Reamintim ca suntem groapa de gunoi a Europei, cea mai "necitita" natie din UE, ultimii la recall la VAG software update, cei mai multi morti in accidente rutiere, cei mai prosti soferi. Mi-e greu sa cred ca un ecobonus si de 50000€ ar schimba ceva. Prostul tot prost ramane si tot un BMW DIZAL sh de la altii ar fi mai bun oricum, ca stie el ca are autonomie de 1000 km si el conduce continuu.
-
Fast_and_Curious, joi, 10.04.2025 10:37
Ce idiotenie! Sa iei bani de la investitii si alte treburi ale statului pentru a ajuta la cumpararea de masini. Detinerea unui autovehicul nu este o obligatie ci este o optiune strict personala bazata pe anumite nevoi sau dorinte. Propun ca statul sa dea bani si la aia care isi cumpara televizoare, ca doar sunt bani cacalau. Daca tot vor sa sustina tranzitia spre electrice, mai bine s-ar implica in dezvoltarea infrastructurii de incarcare. Interesant cum aceasta decizie de majorare a subventiei vine taman in mijlocul campaniei electorale. P$D si PN£ nu au inteles nimic de la ultimele alegeri.
-
Jian de la Calafat, joi, 10.04.2025 10:38
@Banditos Merci pentru promptitudine.:)) Era de asteptat. Joaca este recomandabila si cat se poate de benefica, dar sa se desfasoare intr-un program bine stabilit. E vorba aia: sunt destui care agreeaza dezordinea, dar sa fie totusi o dezordine ordonata, altfel...
-
alex_cu_a_mic, joi, 10.04.2025 10:43
@Vali Pai o decizie educata iti zice 9 din 10 ori sa-ti iei o hibrida simpla in loc de o electrica daca nu ai unde s-o incarci peste noapte. Sau sa-ti iei o dacie pe gaz daca nu ai bani de hibrida si vrei mergi cu costuri mici dar totusi vrei o masina noua. Cine-si ia "BMW DIZAL sh" sigur nu se gandeste sa-si ia masina noua de banii aia. Sunt lumi total separate.
-
Dutz, vineri, 11.04.2025 06:24
Deci cei care își iau Electrica sunt asistați social… pe bune că-i mai bine decât să-i dea la unul care a învățat să nu muncească și să ia bani pe degeaba. Asta fiind singura perspectivă acceptabilă, în rest prostie curată și cu impact aproape neglijabil, ținem “pacientul viu” conectat la aparate.
-
SILE, vineri, 11.04.2025 16:48
Subventia nu e platita cu bani din buget ci cu banii stransi din certificatele verzi.Banii aia NU POT FI FOLOSITI decat pentru sprijinirea diverselor programe "verzi" gen Rabla plus, rabla pentru sobe sau instalarea fotovoltaicelor, de exemplu. Nu se umfla nimeni de indignare ca instalarea panourilor fotovoltaice (99% chinezesti) este subventionata cu 90%?????
-
George Simion, sâmbătă, 12.04.2025 01:44
pentru electrice ar trebui sa se dea subventii sub forma de scutiri de taxe cativa ani, parcari gratuite, bilete de vacanta etc
Citeste si
-
INTERN | vineri, 11 aprilieDacia: a debutat campania de test drive cu noul Bigster, la nivel naționalConstructorul de la Mioveni demarează o campanie de test drive cu noul Bigster, în toate showroom-urile din România. Campania durează până în data de 17 aprilie. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 9 aprilieSTUDIU: Mașinile second-hand importate din Germania și Franța rămân preferatele românilorPotrivit unui studiu recent, românii încă preferă mașinile second-hand importate din țări precum Germania, Franța și Belgia. Pe de altă parte, mașinile importate din Polonia au avut, cel mai des, kilometrajul manipulat. Citeste tot
-
INTERN | luni, 7 aprilieÎnmatriculările de mașini electrice au scăzut cu 60% în România, în martieConform unor noi date anunțate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări, înmatriculările de mașini electrice în România au scăzut cu aproape 60% în luna martie. Totodată, înmatriculările vehiculelor electrificate au crescut cu 20% în aceeași perioadă. Citeste tot
-
INTERN | luni, 7 aprilieAutostrada A7: Circulație închisă, între Dumbrava și Mizil, până în 25 maiAutoritățile anunță că circulația rutieră va fi închisă, începând de azi și până în 25 mai, pe autostrada A7, între Dumbrava și Mizil. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 2 aprilieRenault Megane E-Tech Esprit Alpine poate fi comandat în România: start de la 39.900 de euroNoua gamă a modelului Megane E-Tech electric poate fi comandată în România. Clienții au la dispoziție nivelul de echipare Techno, dar și varianta sportivă Esprit Alpine. Citeste tot
Deci se anunta mariri de taxe imediat dupa alegeri, din cauza deficitului bugetar, dar se subventioneaza masinile scumpe...