Mișcare curajoasă făcută de Toyota în Italia: japonezii scot versiunile diesel de la vânzare și se concentrează pe hibrizi

Publicat vineri, 05.01.2018 14:19 de Mircea Meşter

Gama de autoturisme Toyota nu va putea fi comandată în Italia în versiuni diesel începând cu luna ianuarie 2018, niponii mizând pe variantele hibride și pe benzină. Singurele modele care păstrează versiuni diesel sunt off-roaderele care nu au variante hibride: Hilux și Land Cruiser.

Biroul italian al mărcii Toyota, unul dintre cele mai importante pe care constructorul japonez le are în Europa, a decis să renunțe complet la vânzarea versiunilor diesel (Yaris, Auris și RAV4) ale autoturismelor din propria gamă. Astfel, începând cu luna ianuarie 2018, Aygo, Yaris, Auris, Prius și crossoverele C-HR și RAV4 pot fi comandate în Italia exclusiv în versiuni pe benzină sau hibride.

În gama Toyota Italia rămân totuși două modele de talie mare care pot fi cumpărate în variante diesel doar pentru că în acest moment ele nu au variante hibride: pick-up-ul utilitar Hilux și off-roaderul Land Cruiser. 

Pe lângă eliminarea variantelor diesel de pe cele mai importante modele ale sale, Toyota oferă în Italia un program de trade-in care le acordă un bonus de 7000 de euro clienților de mașini diesel care se orientează spre hibrizii brandului japonez.

Strategia este dublată parțial și de biroul românesc al celor de la Toyota, care a păstrat însă în gama de autoturisme Avensis diesel. Este de așteptat însă ca și această versiune să fie eliminată în cursul acestui an.

"Nucleul strategiei noastre se concentrează pe hibrizi. Cu cât avansăm, cu atât avem nevoie mai puțin de diesel-uri", a declarat un purtător de cuvânt Toyota Europe citat de Automotive News. În acest moment, 50% din vânzările Toyota în Europa sunt reprezentate de versiuni hibride ale modelelor din gamă, iar procentul va crește în cursul anului 2018. În același timp, 15% dintre mașinile Toyota vândute pe Bătrânul Continent sunt echipate cu motoare diesel.

Mișcarea celor de la Toyota este aparent surprinzătoare având în vedere faptul că are loc pe o piață care iubește motoarele diesel. În 2017, vânzările de mașini diesel din Italia au crescut cu 6.2% și au ajuns la o cotă de piață de 56.7%. 

Cu toate acestea, doar 6% din vânzările japonezilor în 2017 au fost reprezentate de versiuni diesel, cea mai mare parte dintre aceste mașini fiind versiuni ale lui RAV4 (18% din vânzările totale ale SUV-ului nipon). Compania va compensa însă pierderea acestor procente prin promovarea și mai apăsată a versiunilor hibride, un segment de piață aflat în urcare vertiginoasă în această țară (+71% la nivelul întregii piețe în 2017).

În Italia, Toyota a vândut 89.000 de mașini în 2017, compania japoneză atingând o cotă de piață de 4.5%. 

via Automotive News (înreg)

  • hilmi, vineri, 05.01.2018 14:24

    Exista prius diesel?????

  • wolteanoo, vineri, 05.01.2018 14:29

    Pentru cei care au mers in ultimii ani in Italia si au acordat atentie masinilor de pe strada nu e o surpriza aceasta decizie. Acolo sunt deja foarte multe masini hibrid, nu mai zic de cele cu GPL si CNG, politia din Roma are BMW-uri i3.

  • hilmi, vineri, 05.01.2018 14:33

    Aygo era numai pe benzina, auris erau numai benzina si hybrid, chr erau numai benzina si hybrid...... Prius era numai hybrid... Deci elimina numai motorizarea diesel de la RAV 4.......

  • mircea, vineri, 05.01.2018 14:44

    @hilmi Toyota a vandut in Italia pana in decembrie 2017 versiuni diesel ale modelelor Yaris, Auris si RAV4.

  • Marian, vineri, 05.01.2018 16:24

    Vad prin alte ziare ca si la noi se aplica decizia asta sa se renunte le diesel

  • Romania, vineri, 05.01.2018 16:38

    In Romania mai vand in plus Avensis cu motorizare diesel preluata de la Bmw. Vor sa renunte la ea pentru ca are fiabilitate slaba, specifica marcilor germane.

  • Ducu, vineri, 05.01.2018 16:50

    Și în România s-a luat aceeași decizie, doar că momentan au mai rămas motoare diesel și pe Avensis

  • dan_grc, vineri, 05.01.2018 17:01

    Nu este nimic îndrăzneț, când vinzi diesel în proporție de 6% din total, vine ca o măsură logică. Oricum Toyota s-a axat din ce mai puțin pe diesel în ultimii 10 ani.

  • mircea, vineri, 05.01.2018 17:04

    @Marian Ne va veni randul. Deocamdata, la noi se vinde inca Avensis diesel. In plus, o decizie de genul asta pe o piata majora e foarte importanta la nivel european. Italia este foarte importanta pentru Toyota in Europa.

  • fermi, sâmbătă, 06.01.2018 19:49

    decizia nu e atat de curajoasa. a venit ca urmare a cererii pietei, motoarele bmw au gonit petitorii. iar motorul de 1.4 l e depasit. si daca nu se cumpara nu ne mai complicam cu ele. strategia e mai veche din moment ce ei nu au mai desvoltat motoare diesel. dintre firmele nipone numai honda are motor propriu diesel de 1.6l. si nissan prin colaborare. 2.0 diesel n-au in timp ce europenii au fiecare motorul sau.