Modificări Rabla 2023: plafon de 75.000 de euro pentru achiziția de mașini electrice

Publicat luni, 06.03.2023 14:48 de Alexandru Monenciu

Autoritățile au publicat o serie de modificări propuse pentru programele Rabla Clasic și Rabla Plus în 2023. Printre altele, prima de casare Rabla Clasic ar putea crește la 7.000 de lei.

Administrația Fondului pentru Mediu intenționează să aducă o serie de modificări programelor Rabla Clasic și Rabla Plus în 2023. Proiectele au fost deja puse în dezbatere publică, iar pentru a deveni oficiale trebuie aprobate de Ministerul Mediului și publicate în Monitorul Oficial.

Până atunci, hai să trecem în revistă modificările propuse de către autorități.

Așadar, în cazul programului Rabla Clasic, prima de casare va crește la 7.000 de lei, pentru achiziționarea unei mașini noi în schimbul casării unui vehicul uzat. Dacă sunt casate două mașini uzate, valoarea ecotichetului crește la 10.000 de lei.

Rămân valabile bonusurile care pot fi adăugate la prima de casare: 1.500 de lei pentru o mașină nouă cu emisii mai mici de 120 g CO2, 1.500 de lei pentru o mașină pe GPL/GNC, 3.000 de lei pentru mașinile cu sistem de propulsie hibrid și 1.500 de lei pentru casarea unei mașini cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și cu normă de poluare Euro 3 sau inferioară.

Bonusurile menționate mai sus pot fi cumulate.

Totodată, instituțiile publice nu mai sunt obligate să predea un vehicul uzat în schimbul unei mașini noi.

În ceea ce privește programul Rabla Plus, autoritățile introduc un plafon de 75.000 de euro la achziția unui model cu zero emisii. Românii vor primi în continuare 51.000 de lei pentru achiziționarea unei mașini electrice noi sau 54.000 de lei dacă sunt casate două vehicule uzate.

Și aici vorbim despre un bonus de 1.500 de lei, dacă mașina casată are o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și o normă de poluare Euro 3 sau inferioară.

Așa cum spuneam, proiectele de modificare a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus sunt deja în dezbatere publică.

via Economica

  • Banditos, luni, 06.03.2023 15:01

    plafonare.....in sfarsit!!! Trebuia plafonul redus la 55 - 60.000Eu maxim-maxim.

  • Michi, luni, 06.03.2023 15:27

    Plafonul trebuie redus și ca pondere din preț, maxim 10-15%, altfel este transfer de bani de la buget la dealeri/producători.

  • Al Bundy, luni, 06.03.2023 21:01

    Într-o economie de piață liberă cu adevărat nu se intervine cu pomeni de la stat pentru autovehicule sau orice altceva. Totul trebuie lăsat să decurgă natural - ai bani cumperi, nu ai te uiți lung. Spun asta pentru că populația nu a fost chestionată in legătură cu aceste politici așa zise de stat.

  • Oana, luni, 06.03.2023 23:17

    Am 2 întrebarei: - bonusul de 51k ron pt achiziția unei mașini electrice se primește pur și simplu sau trebuie casata o masina veche? Nicăieri nu scrie clar ca pt acest bonus trebuie casata o masina veche - suma de 51k ron are tva inclus (adica sunt 42.8k ron + tva)? Întrebarea este pentru a determina suma neta de care poate beneficia o firma platitoare de TVA. Multumesc!

  • @michi, luni, 06.03.2023 23:22

    nu mai bine am fabrica springul in tara?

  • Ionut A., marţi, 07.03.2023 00:26

    In primul rand ar trebui facute audiuri la toti producatorii si importatorii. Acestia umfla preturile la masini electrice fara limita, si se imbogatesc cu banii de la guvern. Aceste sume sunt gandite pentru a se acorda clientilor si a compensa efectul de noutate si pret mai mare al masinilor electrice si nu a ingrosa buzunarele vanzatorilor. Dar vanzatorii cresc constant preturile. Daca un Id3 la lansare era 31.000 euro pret de lista acum e 42.000 pret de lista. Hopa, direct cat e ecotichetul. Dacia Sping e 20.000 euro, cand de fapt pretul de vanzare in china we vreo 9000 dolari. Renault isi baga in buzunar diferenta de pret pe care statul o da ca program rabla. Orice cetatean daca vrea poate contacta unul din multii comercianti din china si sa cumpere renault kze (dacia spring) cu o echipare care sa contina extra elementele pe care spring le are si cu tot cu transport si taxe tot ajunge la vreo 12.000 euro cel mult Deci cumparat retail de la un tert si apoi adus singur masina pe transport. Pai dacia din start nu are astfel de costuri fiind aceasi companie. Un Spring ar avea pret corect in Romania 10.000 euro.

  • ds, marţi, 07.03.2023 09:10

    De fapt creșterea sumei de la 6000 la 7000 și de la 9000 la 10.000 de lei, adică 200 de euro, nu acoperă decât a șasea-șaptea parte din creșterea prețurilor la mașini în ultimele 10-12 luni.

  • Peggy Bundy, marţi, 07.03.2023 10:30

    Băi Al Bundy și cam cum ai vrea să te chestioneze statul pe tine dacă ești pro sau contra? Să facă referendum adică, că altă modalitate nu există. Și ca să ce? Să-și dea mucea, samsarul, care vinde gioarse la preț de te doare mintea, cu părerea. Nu? Și dacă tot te-ai băgat în vorbă, te-ai gândit că s-ar umple țara de cazane și afumători dacă statul nu ar acorda facilități? Te-ai gândit că asemenea subvenții există peste tot în lume? Sau cumva ești și tu tot vreun samsar lovit în aripă?

  • ds, marţi, 07.03.2023 10:35

    @Oana, suma de 51.000, adică bonusul, se primește în baza tichetului rabla care se eliberează la casarea unei mașini. Pentru persoane fizice suma este netă, pentru persoane juridice programul rabla este separat. Dar pentru TVA cel mai bine vă puteți lămuri la dealer.

  • Cheli Bundy, marţi, 07.03.2023 12:24

    October 2008: "Merkel pledged support for carmakers, which form the core of Germany’s automotive industry, which is the country’s biggest private sector employer." Statul n-a chestionat pe nimeni, așa a venit directiva, contribuabilul îngrașă porcii. Românul mediu e în mare cumpănă dacă să opteze pentru un cazan de 3000 euro sau o mașină nou-nouță, balonată de subvenții, de vreo 30-140 mii euro. Stă cu firul de iarbă între dinți și gândește zgomotos.

  • Seriff, marţi, 07.03.2023 13:55

    @12:24 Romanul ca si strainul cumpara si masini sh si masini noi, chiar multe, tu crezi ca doar in Romania se cumpara masini la mana a doua? Mai iesiti frate din satul natal si nu mai puneti botul la ce va mint televiziunile si site-uril de propaganda.

  • r, miercuri, 08.03.2023 09:36

    Tocmai am văzut inundațiile din țară cu oameni necăjiți, cu case devastate, cu infrastructură distrusă, pentru care Ministerul Mediului nu dă un leu pentru îndiguiri sau reglarizări de ape. Dă în schimb bonusuri duble ca în Germania pentru o acțiune care putea fi reglementată simplu printr-o lege a poluării. A făcut cineva un studiu asupra impactului asupra mediului că se înlocuiesc niște mașini care oricum stăteau pe butuci ?