Moment istoric: Hyundai-Kia depăşeşte Toyota în Europa şi China

Publicat vineri, 23.07.2010 08:43 de Bogdan Mirică

Grupul coreean Hyundai-Kia a reuşit să depăşească vânzările numărului unu mondial, Toyota, pe piaţa din Europa şi pe cea din China, în primele şase luni ale lui 2010.

Expansiunea coreenilor pe piaţa europeană şi pe cea americană a devenit evidentă, grupul Hyundai-Kia depăşind rapid un constructor cu renume cum este Ford, la nivel mondial. Se pare că ascensiunea asiaticilor capătă noi proporţii, judecând după ultimele rezultate comerciale.

În primul semestru al acestui an, grupul coreean a reuşit să depăşească Toyota, numărul unu mondial în materie de vânzări, pe piaţa europeană şi chiar pe cea chineză. Hyundai şi Kia devin astfel cei mai importanţi constructori auto asiatici de pe Bătrânul Continent, după ce au reuşit să vândă în primele şase luni 329.695 de exemplare.

Distanţa dintre ei şi rivalul japonez Toyota nu este însă foarte mare, doar 2904 unităţi făcând diferenţa. Cel mai mare constructor mondial a pierdut teren în Europa, vânzările fiind în scădere cu 11%, lucru valabil şi pentru conaţionalii Honda şi Suzuki , care se "laudă" cu 21 respectiv 20%.

Primele şase luni ale anului au consemnat 191.338 de exemplare vândute de Hyundai şi 138.357 de unităţi vândute de Kia, ambele branduri coreene reuşind să îşi mărească cota de piaţă (Hyundai 2.6%, Kia 1.8%).

Succesul de pe piaţa europeană este cu atât mai important cu cât este dublat de unul pe piaţa chineză, unde Hyundai şi Kia au totalizat vânzări în creştere cu 39 de procente. Numărul de unităţi vândute a ajuns la 489.500, însă coreenii ţintesc împreună un milion de exemplare livrate până la sfârşitul acestui an, bazându-se şi pe avalanşa mare de modele noi, programată în a doua jumătate a anului.

via | kiaworld

  • stefanel, vineri, 23.07.2010 09:00
    amenintare reala

    Vorba americanilor: and so it begins... Coreeni sunt noii japonezi, fie ca unora le place sau nu ideea asta. Indiferent de preferinte, insa, nu poti sa nu remarci viteza cu care au avansat tehnologic in ultimul timp. Urmatorul bastion il reprezinta USA, acolo unde brand awareness-ul celor 2 coreeni inca nu e atat de puternic. Daca japonezii nu vor lua masuri si vor continua sa se bazeze mai mult pe renumele pe care si l-au facut pana acum, vor avea de suferit foarte mult pe termen lung.

  • Alex Radoi, vineri, 23.07.2010 09:12
    Era de asteptat

    In momentul in care apari pe piata cu produse care in sfarsit incep sa arata OK (exemplu facelift-ul reusit de la i30), unele CHIAR BINE (noul Magentis, noul Sorento) si pe deasupra mai sunt si foarte fiabile (cum e C'eed), la un pret competititv, normal ca vei avea cresteri. Oamenii (chiar si pe la noi, dar cu intarziere) incep sa vada dincolo de ambalaj, respectiv de emblema unei masini. Sincer, chiar nu ma intereseaza daca am sau nu pe capota o emblema de VW , doar "ca sa dea bine", daca masina viziteaza la cateva luni servisul pe probleme de garantie (vezi Pasat CC), sau una de Toyota si in schimb interiorul masinii sa fie finisat ca in Sandero (vezi Aygo, Yaris). Snobismul inca ne omoara, dar usor-usor, impinsi de la spate de recesiune,o incepem sa ne cheltuim banii cu cap, vorba reclamei aleia si sa lasam ideile preconcepute deoparte.

  • unckle, vineri, 23.07.2010 09:25

    poate si marktingul un pic mai agresiv a aduc un plus la capitolul vanzari -- cate reclame de masini ruleaza pe TV in mod "normal" .. si cate sunt la kia/hyundai ..

  • cmg_george, vineri, 23.07.2010 10:01
    Poftim

    :) hai sa vedem carcotasii... Ce-ti este si cu "chinezii" astia nu? Felicitari Hyundai-Kia, la mai mare. Asteptam si in europa noul magentis(K5), noua sonata si cu ele si 2.0 GDI Turbo.

  • razvanis, vineri, 23.07.2010 10:36
    marketing

    Un produs care este promovat agresiv dar nu are calitati nu poate aduce cresteri in vanzari . Marketingul este ingredient important in reteta succesului unui model pe piata dar nu unicul . Daca nu aveau calitatile necesare aceste produse nu se vindeau in crestere sustinuta numai pe baza mk. Deci concurenta e benefica , asta inseamna ca si ceilalti jucatori trebuie sa dea mai mult ca sa nu moara .

  • Hadouken, vineri, 23.07.2010 12:10

    Mi se pare un lucru normal, avand in vedere situatia economica actuala. E normal ca un grup ce ofera masini mai ieftine sa vanda mai bine. Asta reflecta datele, nu calitatea masinilor. Nu spun ca nu au avansat mult, insa nici nu puteti spune ca sunt noii Japonezi. Ei au avansat prin tehnologie, iar coreenii "avanseaza" cu preturi mici.

  • Marius, vineri, 23.07.2010 13:02
    Cinste lor

    Mai nene, ce dracu capatani au astia? Or fi martieni cu 4 capete? Or avea procesoare in ele? Sau poate au cucu mai mare?........pe bune, dar ii duce capul la businessuri, la tehnologii.........iar noi, pe plaiuri mioritice, tot dresati la tzarus am ramas, cu loganul de gat. Cinste lor daca ii duce capul! Regiunea Asia-Pacific va domina lumea. Au marfuri bune, la preturi corecte, si extrem de fiabile. Ce vreti mai bun decat atat?

  • Abraxas, vineri, 23.07.2010 14:37
    Hyundai-KIA ocupa in prezent segmentul de piata detinut de producatorii japonezi pana la inceputul anilor 2000

    Hyundai-KIA a pus stapanire in prezent pe segmentul de piata ce a apartinut pana la inceputul anilor 2000 producatorilor japonezi . Cand acestia au hotarat sa ridice stafeta si sa concureze cu principalii constructori europeni, a inceput declinul pentru constructorii japonezi pentru ca europenii amatori de masini japoneze au considerat pretul prea mare si s-au orientat ori spre producatorii coreeni ( Hyundai-KIA in special ) ori spre producatorii europeni . Cateva exemple in acest sens, Toyota ( cel mai bine cotat producator asiatic din Europa ) a ajuns la o cota de piata sub 4 %, mai mica decat cea a lui Audi, BMW si Mercedes iar Honda ce la inceputul anilor 2000 avea o cota de piata de peste 4 % in Europa a atins un record istoric negativ cu o cota de piata in prezent de doar 1.3 % .

  • Thor, vineri, 23.07.2010 21:03
    vrajeala ieftina !

    Hyundai dupa ce ca fac niste chinezarii de masini mai sunt si mincinosi. ACEA zice ca e altfel, nu stiu China dar in Europa nu e asa cum se spune in articol http://www.acea.be/images/uploads/files/20100715_PRPC-FINAL-1006.pdf Toyota a vandut 295.012 bucati Hyundai + Kia 292.060 bucati Dar de ce doar Toyota si nu Toyota Group ? si atunci se ajunge la 304,630 bucati. Nu-i asa ca sunt disperati cu troacele lor ? Kia abia reusesta sa vand cu 4000 masini mai multe decat Dacia :) :)

  • sorin, duminică, 22.08.2010 19:51
    hyundai

    coreeni ,au rabdare si cultul muncii bine dezvoltat c aorice asiatic ce doreste sa se dezvolte . Nou europenii incepem sa carcotim ca nu sunt bune ca nu sunt ceea ce pa, dar le cumparam cu totii autoturismele . Ei au inceput cu televizoare ,frigidere ,constructii navale si acum auto . Tiriac a spus ca coreeni in vreo 5 ani vor detrona mari constructori auto si deja au inceput sa o faca .Chiar americanii le cumpara in detrimentul celor japoneze pentru ei tot asiaticii raman ,si le plac ca sunt ieftine . Pentru cei din vest masina nu-i reprezinta ca statut social este un acesoriu , pentru noi cu cat este mai mare mai robusta mai scumpa cu atit ai loc in societate , asa cred unii.F