Moment istoric: Încep lucrările la prima autostradă în zona montană a României

Publicat vineri, 17.03.2023 10:17 de Alexandru Monenciu

Autoritățile anunță că a fost emisă autorizația de construire a primei autostrăzi în zona montană a României. Este vorba despre tronsonul Tigveni - Curtea de Argeș, parte a autostrăzii Sibiu - Pitești.

Autostrada Sibiu - Pitești este vitală pentru infrastructura rutieră din România. Șoseaua de mare viteză va avea o lungime de 122 de kilometri și va fi prima care traversează Munții Carpați. De aici și complexitatea lucrării.

Acum, asistăm la un moment istoric. Autoritățile anunță lansarea lucrărilor la prima secțiune de autostradă în zona montană din istoria țării noastre, scriu cei de la

Profit.ro.

Este vorba despre tronsonul Tigveni - Curtea de Argeș, parte din autostrada Sibiu - Pitești. Secțiunea respectivă va avea o lungime de aproximativ 10 kilometri.

Va integra, printre altele, 12 poduri, pasaje și viaducte (cel mai lung fiind de 630 metri), dar și un tunel de 1.3 kilometri. Aceasta din urmă este, de altfel, cea mai dificilă lucrare.

via Profit.ro

  • Kap, vineri, 17.03.2023 10:30

    Exagerează Profit.ro, dați și voi cu preluatul fără o minimă verificare. Secțiunea 4 din Sibiu - Pitești traversează un deal care n-atinge 700m, singurele care se intersectează cu munții sunt secțiunile 2 și 3, care sunt cu adevărat dificile.

  • ds, vineri, 17.03.2023 10:51

    @Kap, exact! Nu este pentru prima dată când AM preia informații fără să verifice. Practic sunt niște dealuri, de unde munți? Autostrada va merge câțiva km pe firul văii dintre două dealuri apoi va fi paralelă cu traseul actualului DN, după care se duce către lac.

  • Naivu, vineri, 17.03.2023 21:23

    Sectiunea 4 traverseaza un deal subcarpatic, chiar daca la suprafata nu e la fel de spectaculos ca un munte, este facut din acelasi material, asa ca tunelul acela de 1,3km nu e chiar floare la ureche. Chiar daca nu e la fel de “montan” ca sectiunile 2 si 3, e mai dificil decat orice s-a construit pana acum in Romania in materie de drumuri!

  • Mircea Badea, vineri, 17.03.2023 21:49

    10 km? au inceput cu toaleta deci...aia e portiune de toaleta nu autostrada...sper sa vina AUR la putere, nu se mai poate asa.

  • Dutz, duminică, 19.03.2023 01:46

    Munte, deal nu contează… sa la facă naibi odată. Multe lucruri s-ar rezolva cu autostrăzi. Dar între timp o sa mai avem drame pe șosele si asta doar pentru ca nu s-a vrut. A fost mai important sa se fure.

  • @dutzu, duminică, 19.03.2023 05:38

    europenii nu ne lasa sa ne dezvoltam. daca ne aliam cu chinezii acum aveam si cosmodrom si circuit de f1.

    Dutz, duminică, 19.03.2023 16:59

    Am anumite îndoieli… pe unguri nu i-au oprit, pe greci nu i-au oprit. Fără supărare, cred ca ne place sa ne scuzam, sa ne dăm răniți si asupriți. Unde s-a vrut deja exista, deci se poate, dar avem incompetenta si corupție la un loc si in egala măsură.

  • scamel, luni, 20.03.2023 10:57

    @AM,am .esti tardiv Sandule. s-au taiat copacii mai de mult.

  • Snow, marţi, 23.05.2023 11:39

    Inexactitati si omisiuni: lucrarile la primul tronson al acestei autostrazi (Sibiu-Boita) au inceput acum vreo 4 ani iar transonul e deja finalizat si in trafic de ceva timp ! La al doilea tronson (Pitesti-Curtea de Arges) se lucreaza deja de 3 ani si in 2 ani ar trebui sa fie gata ! Autostrada desi supranumita 'montana' nu depaseste 735 m altitudine in cel mai inalt punct. Geografic, e zona de deal. Si -foarte important- 85% din costuri sunt acoperite de Uniunea Europeana !!! As preciza asta pentru 'suveranistii' care nu realizeaza ca fara aceasta contributie substantiala autostrazile prezente (1000 km) si viitoare n-ar fi avut/n-ar avea NICI o sansa de implementare !