Moment istoric pentru Duster: un milion de unităţi vândute în patru ani

Publicat luni, 14.04.2014 11:38 de Bogdan Mirică

Dacia şi Renault sărbătoresc producţia exemplarului Duster cu numărul un milion. Recordul a fost înregistrat la aproape patru ani de la debutul pe piaţă al modelului 4x4.

Sărbătoare mare în cadrul Grupului Renault: SUV-ul Duster a ajuns deja la un milion de unităţi produse, după numai patru ani de activitate. Modelul 4x4, vândut fie sub logo-ul Dacia, fie sub cel Renault, s-a bucurat de o primire bună pe 100 de pieţe mondiale.

Dacă Dacia Duster a răsturnat toate prejudecăţile în materie de preţ şi versatilitate, versiunea franceză Renault Duster a reuşit să câştige clienţi în pieţe îndepărtate, mizând pe versiuni adaptate frigului din Rusia, pe versiuni flex-fuel în Brazilia şi pe versiuni cu interior specific şi volan pe dreapta în India.

După mai puţin de patru ani de la debutul producţiei, Duster trage linie şi trece în revistă primele cinci ţări în care a obţinut rezultate excepţionale. Pe primul loc se află Rusia, unde Renault Duster s-a comercializat în 151.633 de unităţi. Pe locul doi vine Franţa, unde Dacia Duster a cucerit 145.612 clienţi. Pe locurile trei, patru şi cinci, vin Brazilia, India şi Germania.

POZIŢIA ŢARA MODELUL EXEMPLARE
VÂNDUTE 
1 Rusia Renault Duster 151.633
2 Franţa Dacia Duster 145.612
3 Brazilia Renault Duster 117.303
4 India Renault Duster 85.974
5 Germania Dacia Duster 70.159

Exemplarul Duster cu numărul un milion a ieşit de pe poarta uzinei Renault Curitiba din Brazilia, una dintre cele cinci fabrici mondiale în care ia naştere modelul 4x4. 

Uzinele în care se produce Duster

Cariera lui Duster a început în 2010 la uzina din Mioveni, unde au fost produse maşini pentru Europa, Turcia şi Magreb. Din iunie 2010 au început să ia naştere şi maşini cu logo-ul Renault, destinate pieţelor din Orientul Mijlociu, Egipt, alte pieţe africane şi din zona Golfului. Din octombrie 2011, Duster a început să fie produs şi în Brazilia, la Curitiba, sub sigla Renault, pentru a alimenta piaţa locală şi pe cea din Argentina.

Din februarie 2012, şi uzina Envigado din Columbia a început să producă SUV-ul românesc pentru piaţa locală şi pentru Mexic, Ecuador, Chile, Peru şi America Centrală. În Rusia, asamblarea a început la Moscova în decembrie 2011.

Ultima uzină care s-a alăturat producţiei a fost cea din Chennai, India, unde Renault Duster a fost creat pentru piaţa locală, pentru Africa de Sud şi pentru Indonezia. Tot aici se naşte şi Dacia Duster pentru pieţele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru şi Malta.

  • un oarecare, luni, 14.04.2014 12:13

    1 milion de inconstienti care nu tin la siguranta lor!Rusine Dacia!Faceti rabat la siguranta pentru a obtine pret mic!Hai cu manutele rosii!!!

  • Cristi, luni, 14.04.2014 12:50

    In timp ce tu, om responsabil, cu grija pentru tine si pentru familie, as putea pune pariu ca ai un sh din Germania/Olanda/Franta din 2000, masina buna domne, nu Dacie.

  • gogu, luni, 14.04.2014 13:56

    Chiar esti un oarecare.

  • johnny, luni, 14.04.2014 14:01

    modelul cel npi de duster chiar imi place. E destul de atractiv :)

  • johnny, luni, 14.04.2014 14:02

    cel nou*

  • lorinczi.thomas, luni, 14.04.2014 14:07

    Sper ca n-am innebunit, acum nici jumatate de an a fost fabricat la Mioveni Duster-ul nr. 500.000: http://www.automarket.ro/stiri/uzina-dacia-de-la-mioveni-a-produs-500000-de-exemplare-duster-54280.html

  • 2-10, luni, 14.04.2014 14:28

    @thomas 500.000 doar la Mioveni, 1 mil productia globala

  • seby_dumi, luni, 14.04.2014 14:43

    Nea' oarecare, mai scuteste-ne cu atata siguranta, sa nu-ti cada drobul de sare in cap ! Cred ca asa gandea si fostul patron de la "Edy Spedition" , cand si-a luat Mertz, si totusi... !

  • Limba romana, luni, 14.04.2014 15:42

    "...au fost produse maşini PE Europa, Turcia şi Magreb"...adica Europa sta pe jos iar peste ea Dacia produce masini. Eventual au fost produse masini PENTRU Europa ... Cred ca ziaristii ar trebui sa fie un exemplu ... de urmat ....nu unul de ... uitat...

  • Dacia Plant, luni, 14.04.2014 18:46

    @seby_dumi: Si nu orice Mertz... S-CLASS 420CDI ! Nu tu C, nu tu E... S fratele meu, SSSSS !

  • Scrooge, luni, 14.04.2014 19:38

    Chiar daca nu sunt "foarte rigide" SUV-urile au avantajul garzii la sol mai inalte in cazul unui accident. O parte din fortza impactului coboara la nivelul podelei. Am vazut acum juma de an un accident cu un Duster si un microbuz de transport pasageri (generatie destul de noua). Microbuzul a iesit mult mai sifonat si cu victime iar Dusterul avea avariii doar la "bot" si soferul teafar.

  • CC, luni, 14.04.2014 20:05

    Pe cat punem pariu ca un oarecare comentator de aici nu isi permite nici un sandero 0.9....Sunt multe masini care costa de n ori mai mult ca un Duster si tot nu au 5 stele la siguranta...tot inconstienti sunt si cei care isi cumpara Jaguar XF,BMW i3,Audi Q7,Volkswagen Amarok,Nissan Pathfinder,Navara,Land Rover Discovery...si exemplele pot continua.

  • inexorabil, luni, 14.04.2014 20:56

    Dacia exista doar pentru a ne reaminti ca a existat odata, demult, un regat strasnic cu acest nume. La Mioveni, totul respira a Renault, dintotdeauna, de 46 de ani neintrerupt, de la cea mai minuscula celula compozitionala pana la cea mai zdrentuita salopeta de muncitor. O adevarata prestanta. Un RR mereu impodobit de gala. RR, adica Renault-Romania :)

  • LUCCI, luni, 14.04.2014 21:48

    Ma speriasem, crezand ca si Mioveniul(PR-ul lor) a intrat in normalitate prezentand la ceas aniversar un grup masiv de tineri, emblematici pt. cei ce trudesc pe 300-500 euro sa scoata modelul.Mi-am revenit citind articolul- e vorba de brazilieni, am vazut mai atent si drapelul Braziliei, deeeeeeci, ca si datat trecuta, cand parca Loganul sarbatorea un nr. record, la poza oficiala se vor inghesui numai babe si bosorogi de la TESA!Cautati in istoric articolul si veti observa caracterul de ,,noi suntem sefii'' al romanilor.

  • Manuel, luni, 14.04.2014 21:54

    Titlul cred a vrut sa spuna ca "un milion de unităţi produse în patru ani". E produs romanesc si incercam sa ne mandrim cu el, dar cu rezultatele obtinute la testele EuroNCAP, daca nu vrea omul sa umble doar pe drumuri de tara unde circula numai carute si nu e nici un pericol, se gandeste de doua ori daca sa dea banii pe un Duster sau mai pune 3000 E si isi cumpara macar un Opel Mokka Cosmo, care nici nu se compara cu Duster. Cautati pe site-urile nemtesti, vedeti cum nemtii dupa 10-20 mii de km le scot la vanzare si incearca sa scape de ele, ei care daca isi iau o masina pana nu fac 150-170 mii km, nu o lasa din mana.

  • LR, luni, 14.04.2014 23:27

    @ seby_dumi & Dacia Plant: Nu se stie ce facea sau ce gandea Alin Popa in acele momente. In orice caz, daca luam in calcul forta impactului, nu prea mai are importanta ce model de masina era.

  • iuliohir, marţi, 15.04.2014 08:38

    O masina nu trebuie sa iasa nesifonata in urma unui accident... important e sa iasa oamenii dinauntru nesifonati. Fortele de impact trebuie dispersate cat mai mult pe fier, nu pe carne. Dar romanul se gandeste intai la zgarieturile masinii, se pare...

  • un oarecare, marţi, 15.04.2014 15:08

    Pentru toti curiosii care nu mai pot de ce masina conduc, o sa va satisfac curiozitatea si o sa va spun cu totul ca nu am vrut,pentru ca poate suna a lauda, am un CLS!Nu vad important ce masina ai, am spus o parere a unui om care a avut foarte multe masini!Imi mentin in continuare parerea despre Dacia...

  • mishazaitev, marţi, 15.04.2014 16:40

    @un oarecare Imi mentin si eu parerea despre tine.Dar pentru ca aceasta sa nu-mi fie cenzurata in dulcele stil Automarket, prefer sa nu o exprim.

  • xxx, marţi, 15.04.2014 17:52

    @un oarecare cei care au CLS nu scriu pe aici. Ca iti doresti un CLS este o alta discutie. In principiu toti ne dorim masina pe care nu o putem avea, personal mi-as dori Honda Accord dar este la ani lumina (ca pret), am cutezat catre o Octavia, facand bilantul pret/la ce-m trebuie mi-am cumparat Duster pana la urma, atentie am criticat-o pentru ce este de criticat dpmdv, nu este masina perfecta, dar nici o catastrofa nu este! Revenind la articol 1Mil este o cifra frumoasa, dar Ford Focus a facut un scor de 1,09 mil in 2013, nu este SUV, este o masina unde concurenta este mult mai complicata. La mai multe!

  • un oarecare, marţi, 15.04.2014 18:59

    Chiar nu pot sa cred ce aud....dar ce sunt Dumnezeu daca am CLS? E o masina ca multe altele Vreti sa pun poze?sau pt cei din iasi sa spun nr de inmatriculare?Sunt pasionat de domeniu auto si sunt liber sa-mi exprim o parere sau alta..

  • xxx, miercuri, 16.04.2014 11:16

    @un oarecare Fiecare are dreptul la o parere si fiecare trebuie sa suporte consecintele, am "furat-o de multe ori" crezandu-ma mai destept, mai cunoscator sau mai pasionat, de multe ori am jignit fara sa-mi dau seama, de cateva ori am facut-o intentionat. Nu inteleg ce are Iasi cu CLS, si nu cred ca ai CLS

  • un oarecare, miercuri, 16.04.2014 14:34

    @xxx esti incredibil

  • un alt oarecare, miercuri, 16.04.2014 22:45

    Toti sunteti incredibili, pentru ca Renault face niste masini incredibile