Motorul Anului 2015: BMW i8 întrerupe șirul de victorii al lui 1.0 EcoBoost. Lista completă a câștigătorilor
BMW a fost marele câștigător al ediției 2015 a premiilor Motorul Anului. Sistemul de propulsie al lui i8 i-a adus victoria la general, la clasa de cilindree și la categoria motoarelor nou lansate.
Juriul de 65 de membri al "International Engine of the Year" a desemnat câştigătorii ediţiei 2015. Cei 65 de jurnalişti, mai puțini decât în 2014 și în 2013, au reprezentat 31 de ţări (inclusiv România) şi au ales cele mai bune motorizări disponibile pe piaţă, în urma unor analize ale specificaţiilor tehnice asigurate, precum şi a unei testări a propulsoarelor respective.
La fel ca în fiecare an, în cadrul concursului "Motorul Anului" au existat mai multe categorii, delimitate de cilindree: Sub un litru, între un 1.0 şi 1.4 litri, între 1.4 litri şi 1.8 litri, între 1.8 litri şi 2.0 litri, între 2.0 şi 2.5 litri, între 2.5 litri şi 3.0 litri, între 3.0 şi 4.0 litri şi peste 4.0 litri. Dincolo de toate aceste categorii, există şi o categorie Green Engine Award, destinată motorizărilor gândite pentru reducerea la minimum a emisiilor poluante, categoria "cel mai bun motor nou" şi, titlul suprem, "International Engine of the Year".
REZULTATE FINALE
MOTOR | PUNCTE |
1. BMW 1.5 litri trei cilindri Turbo (i8 362 CP) |
274 |
2. Ford 999cc trei cilindri turbo (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, EcoSport, Tourneo Connect, EcoSport, Tourneo Courier,Fiesta Red/Black) |
267 |
3. PSA Peugeot Citroen 1.2 litri trei cilindri turbo (Peugeot 208, 308, Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus,C4, DS4) |
222 |
4. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Speciale) |
221 |
5. Mercedes-AMG 2 litri turbo (Mercedes-Benz A 45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG) |
177 |
6. Tesla - sistem de propulsie full-electric (Model S) |
157 |
7. BMW M 3 litri twin-turbo șase cilindri (M3, M4) |
133 |
8. McLaren 3.8 litri V8 twin-turbo (McLaren 675 LT, 650S, 625C, 12C) |
93 |
9. Audi 2.5 litri cinci cilindri turbo (Audi RS3, RS Q3) |
81 |
Categoria sub 1.0 litri
Unitatea pe benzină de 1.0 litri de la Ford şi-a adjudecat, pentru a patra oară la rând, premiul categoriei sale, sub un litru, având în vedere că cilindreea sa este de 999 cmc. La fel ca în anii trecuți, juriul a apreciat calităţile dinamice ale motorului şi dimensiunile sale reduse. Noul motor intrat în clasament este unitatea 1.0 Ecotec de la General Motors, disponibilă în gama Opel. La această categorie apar două motoare fabricate şi în România: 1.0 EcoBoost şi 0.9 TCe, ambele benzină turbo.
MOTOR | PUNCTE |
1. Ford 999 cmc trei cilindri turbo (Ford Focus, Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max) |
444 |
2. General Motors 999 cmc trei cilindri turbo (Opel Adam, Corsa) |
176 |
3. BMW doi cilindri 657 cmc - sistem de prelungire a autonomiei vehiculelor electrice (BMW i3) |
163 |
4. Volkswagen 999cc trei cilindri (Volkswagen Up, SEAT Mii, Škoda Citigo) |
138 |
5. Fiat 875 cmc doi cilindri turbo (Fiat Panda, Fiat 500L, Lancia/Chrysler Ypsilon) |
132 |
6. Renault/Nissan 898 cmc trei cilindri TCE turbo (Renault Clio, Dacia Sandero, Logan, MCV) |
119 |
Categoria 1.0 – 1.4 litri
Volkswagen a fost la un pas de dominația totală a acestei categorii, până când au venit francezii de la PSA cu un 1.2 THP. Propulsorul francezilor a reușit să primească mai multe puncte decât oricare altă unitate din această clasă de cilindree. De notat prezența concernului Volkswagen în această clasă.
MOTOR | PUNCTE |
1. PSA 1.2 litri trei cilindri turbo (Peugeot 208, 308, Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4, DS4 C4 Cactus) |
243 |
2. Volkswagen 1.4 litri TSI Twincharger (Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) |
174 |
3. Volkswagen 1.4 litri TSI hibrid benzină electric (Volkswagen Golf GT3, Audi A3 e-tron - 204 CP) |
165 |
4. Volkswagen 1.4 TSI (Volkswagen Polo, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Passat, Audi A1, A3, A3 CNG, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Toledo, Škoda Rapid, Yeti, Superb, Octavia) |
149 |
5. Volkswagen 1.4 litri TSI ACT (Volkswagen Golf, Audi A1, Seat Ibiza) |
132 |
6. Volkswagen 1.2 litri TSI (Volkswagen Polo, Beetle, Golf, Jetta, Touran / Cross Touran, Golf Sportsvan, Audi A1, A3, Seat Ibiza, Toledo, Leon, Altea / XL / Freetrack, Skoda Fabia, Roomster, Rapid, Octavia, Yeti) |
123 |
Categoria 1.4 – 1.8 litri
La această categorie, BMW Group a ocupat, mai mulți ani la rând, prima poziție. În 2015, tot BMW conduce, dar cu altă motorizare, sistemul de propulsie al lui i8. În plus, motorul 1.5 turbo de la BMW reușește să fie prezent pe două locuri separate, în funcție de modelul și nivelul de putere dezvoltat, alături de vechea unitate 1.6 turbo împărțită cu francezii de la PSA. Nou intrate în clasă sunt motoarele 1.5 EcoBoost (fabricat la Craiova) și Fiat Chrysler 1.75 turbo.
MOTOR | PUNCTE |
1. BMW 1.5 turbo benzină hibrid (i8) |
262 |
2. Volkswagen 1.8 litri TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, Seat Leon FR Altea/XL/Freetrack, Škoda Octavia, Superb, Yeti, Volkswagen Passat) |
177 |
3. BMW/PSA Peugeot-Citroen 1.6 benzină turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S, Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5/DS5, C4/DS4) |
158 |
4. BMW 1.5 litri trei cilindri turbo (Mini Cooper, BMW 116i, 218i) |
151 |
5. Ford 1.5 litri turbo (Ford Mondeo, Focus, C-Max/Grand C-Max, Kuga) |
80 |
6. Fiat Chrysler 1.75 DI Turbo (Alfa Romeo 4C) |
78 |
Categoria 1.8 – 2.0 litri
Mercedes-Benz a reuşit să câștige din nou la această categorie prin motorizarea 2.0 turbo dezvoltată de divizia AMG pentru gama sa compactă. Mai departe de atât, clasamentul a rămas aproape neschimbat, cu toate că motorizarea 2.0 TwinPower Turbo de la BMW a fost mutată pe altă poziție a grupei, la fel cum s-a întâmplat și cu alte motorizări. Nou venitul acestei categorii este motorul twin-charged de la Volvo.
MOTOR | PUNCTE |
1. Mercedes-AMG 2.0 litri patru cilindri benzină (Mercedes-Benz A45 AMG, CLS 45 AMG, GLA 45 AMG) | 298 |
2. Volkswagen 2 litri patru cilindri TFSI (Audi A1, TT, TTS, A3, S3, A4 E85, A4, A5, A6, Q3, Q5, Seat Leon FR, Altea/XL/Freetrack, Alhambra, Škoda Superb, Volkswagen Golf Cabriolet, Beetle, Golf R Cabriolet, Scirocco, Eos, Scirocco R, Jetta, Passat, Passat CC, Tiguan) |
226 |
3. BMW 2 litri TwinPower turbo patru cilindri diesel (BMW 116d, 118d, 120d, 123d, 125d, 316d, 318d, 320d, 520d, 525d, X1 18d, X1 20d ed, X1 20d, X1 25d, X3 18d, X3 20d, Mini Cooper SD, Clubman Cooper SD, Countryman Cooper SD, Coupé/Roadster Cooper SD, Paceman Cooper SD) |
150 |
4. Volvo 2 litri patru cilindri turbo și compresor (Volvo S60, V60, XC60 și XC90) |
134 |
5. Volkswagen 2 litri TDI (Audi A1, A3, A4, A5, Q3, Q5, TT, A6, Seat Leon, Leon FR, Ibiza FR/Cupra, Altea/XL/Freetrack, Alhambra, Škoda Octavia, Superb, Yeti, Volkswagen Golf, Golf Variant, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Passat CC, Touran/Cross Touran, Tiguan, Beetle) |
118 |
6. BMW 2 litri TwinPower turbo patru cilindri benzină (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i) |
111 |
Categoria 2.0 – 2.5 litri
Pentru a confirma supremaţia germană în clasa motoarelor cu cilindree medie, dar extrem de potente, Audi şi-a trecut în cont o nouă victorie a categoriei 2.0 – 2.5 litri. Unitatea cu cinci cilindri în linie, printre puținele de acest tip disponibile în prezent pe piață, este capabilă să ofere 340 de cai putere şi 450 de Nm. Nou intrate sunt motoarele lui Ford Mustang și Subaru Impreza STI.
MOTOR | PUNCTE |
1. Audi 2.5 litri TFSI cinci cilindri turbo (Audi TT-RS, RS3, Q3 RS) |
347 |
2. Mazda 2.2 litri SkyActiv diesel (Mazda 3/Axela, 6/Atenza, CX-5) |
184 |
3. Ford 2.3 litri turbo (Ford Mustang, Explorer, Lincoln MKC) |
152 |
4. Mercedes-Benz 2.1 litri CDI (Mercedes-Benz A220, CLA220, C180, C200, E200, C220, E220, GLK220, E250, CLS250, SLK250, GLK250, GLK200, Jeep Compass) |
151 |
5. Mercedes-Benz 2.1 litri hibrid electric-diesel (Mercedes-Benz C300 Hybrid, E300 Hybrid, S300 Hybrid) |
125 |
6. Subaru 2.5 litri turbo (Subaru Impreza STI) |
117 |
Categoria 2.5 – 3.0 litri
BMW a reușit o dublă în fața Porsche la acest capitol. Dacă în 2014, BMW recupera coroana din fața celor de la Porsche pe această clasă de cilindree, marca din Munchen are acum două motoare în fața boxerului de 2.7 litri din echiparea lui Boxster și Cayman. BMW a mai câştigat aici şi în 2012, cu ajutorul motorului biturbo de 3 litri. Acum, premiul îi revine unui motor de 3.0 litri, cu şase cilindri în linie, aflat în echiparea lui M3 și M4. Patru din şase motoare premiate la această categorie le aparţin celor de la BMW, semn că nemţii se pot mândri în continuare cu unităţile lor cu şase cilindri în linie.
MOTOR | PUNCTE |
1. BMW M 3.0 litri turbo (BMW M3, M4) |
246 |
2. BMW 3 litri TwinPower Turbo şase-cilindri benzină (BMW Seria 1 M coupe, Z4 35is, 235i, 640i, 335i, 435i, 535i, X3 35i, X4 35i, X5 35i, X6 35i) |
178 |
3. Porsche 2.7 litri DI (Porsche Boxster, Cayman) |
158 |
4. BMW 3 litri TwinPower turbo diesel şase cilindri (BMW 330d, 530d, 535d, 530d GT, 535d GT, 640d, 730d, 740d, X3 30d, X3 35d, X5 30d, X5 40d, X6 30d, X6 40d) |
148 |
5. BMW M Peformance 3 litri tri-turbo diesel şase cilindri (BMW M550d, X5 M50d, X6 M50d) |
124 |
6. Volkswagen 3 litri V6 TDI (Audi A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Volkswagen Touareg, Phaeton, Porsche Panamera, Macan S Diesel, Cayenne) |
111 |
Categoria 3.0 – 4.0 litri
Categoria motoarelor cu cilindreea cuprinsă între 3.0 şi 4.0 litri a fost dominată din nou de McLaren. Pe locurile următoare s-au clasat noile motoare ale modelelor de performanță oferite de producătorii de top ai acestei lumi. Patru din șase motoare de la această clasă sunt create de concernul Volkswagen.
MOTOR | PUNCTE |
1. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren 675 LT, 650S, 625C, 12C) |
258 |
2. Mercedes-AMG 4 litri biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG) |
239 |
3. Porsche 3.8 litri Boxer (Porsche 911 Carrera S, 911 GTS, 911 GT3, Cayman GT4) |
214 |
4. Ferrari 3.9 litri biturbo V8 (Ferrari California) |
187 |
5. Audi/Bentley 4 litri TFSI (Audi S6, S7, RS6, RS7, A8, S8, Bentley Continental GT, GT3-R, Flying Spur) |
163 |
6. Porsche 3.8 litri Boxer turbo (Porsche 911 Turbo, 911 Turbo S ) |
131 |
Categoria peste 4.0 litri
Aici s-au duelat cele mai puternice supercaruri ale momentului, iar Ferrari a câștigat din nou. Au fost prezente şi modele de performanţă din ograda unor constructori germani ca Mercedes şi BMW, dar locul trei a fost cel mai bun rezultat pentru nemți. Ferrari a mai câștigat aici în 2012 și 2014, iar la sunet italienii din Maranello sunt oricând gata de bătălie și sunt favoriți la locul întâi.
MOTOR | PUNCTE |
1. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Speciale) |
295 |
2. Ferrari 6.3 litri V12 (Ferrari F12 Berlinetta) |
222 |
3. Mercedes-AMG 5.5 litri V8 (Mercedes-AMG E63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG, E63 AMG S, CL 63 AMG, SLK AMG, SL 63 AMG, G63 AMG, GL AMG) |
140 |
4. BMW M 4.4 litri TwinPower turbo V8 (BMW M5, M6) |
110 |
5. Jaguar Land Rover V8 5.0 supraalimentat (Jaguar F-Type, F-Type R, XFR-S, XJ-R, XKR-S, XF, XK, XJ, Range Rover, Range Rover Sport) |
98 |
6. Fiat Chrysler 6.2 litri V8 supraalimentat (Dodge Charger Hellcat, Challenger Hellcat) |
95 |
Motorul de Performanţă al anului 2015
Ferrari şi-a trecut din nou în vitrină premiul pentru peformanța motorizărilor sale. De data aceasta, unitatea V8 aspirată a fost premiată, probabil, în semn de adio, pentru că lansarea lui 488 a adus eliminarea sa din ofertă. Remarcăm intrarea în clasă a celor de la Fiat Chrysler cu un motor V8 supraalimentat, bestia de 707 CP oferită pe Charger și Challenger Hellcat.
MOTOR | PUNCTE |
1. Ferrari 4.5 litri V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Speciale) |
236 |
2. Mercedes-AMG 4 litri biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG) |
148 |
3. Porsche 3.8 litri Boxer DI (Porsche 911 Carrera S, 911 GTS, 911 GT3, Cayman GT4) |
129 |
4. Ferrari 6.3 litri V12 (Ferrari F12 Berlinetta) |
125 |
5. McLaren 3.8 litri V8 (McLaren 650LT, 650S, 625C, 12C) |
112 |
6. Fiat Chrysler 6.2 litri V8 supraalimentat (Dodge Charger Hellcat, Challenger Hellcat) |
75 |
Motorul "Verde" al anului 2015
Motorul "Verde" al anului 2015, la fel cum a fost și anul trecut, nu este alimentat nici cu benzină, nici cu motorină, nici cu gaz comprimat sau lichefiat, ci cu electricitate. Vorbim despre trenul de propulsie 100% electric al lui Tesla Model S. Pe următoarele două locuri ale podiumului s-au clasat soluţiile BMW pentru noua sa gamă i, marca din Munchen având în total trei poziții în această clasă.
MOTOR | PUNCTE |
1. Tesla full-electric (Model S) |
239 |
2. BMW 1.5 turbo trei cilindri hibrid benzină-electric (BMW i8) |
191 |
3. BMW full-electric (BMW i3) |
109 |
4. Volkswagen 1.4 TSI hibrid benzină-electric (Volkswagen Golf GTE, Audi A3 e-tron) |
98 |
5. Ford 999 cmc trei cilindri turbo (Ford Focus, Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max) |
95 |
6. BMW doi cilindri 647 cmc - sistem de prelungire a autonomiei vehiculelor electrice (BMW i3) |
64 |
Cel mai bun motor nou al anului 2015
Supercarul hibrid de la BMW, i8, a primit locul întâi și aici. Sistemul hibrid din echiparea lui i8 a primit punctajul maxim în cadrul testului Automarket, iar cei de la Motorul Internațional al Anului ne confirmă concluzia cu o departajare semnificativ față de locul doi, judecând după punctele acordate. Soluția celor de la BMW a fost mai bine notată decât unitățile rivalilor de la Mercedes, Ferrari, Volvo, Volkswagen și General Motors.
MOTOR | PUNCTE |
1. BMW 1.5 litri turbo hibrid benzină-electric (BMW i8) |
339 |
2. Mercedes-AMG 4 litri biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, Mercedes-Benz C63 AMG, C63 S AMG) |
209 |
3. Ferrari 3.9 litri biturbo V8 (Ferrari California) |
159 |
4. Volvo 2 litri motor turbo și compresor (Volvo S60, V60, XC60, XC90) |
135 |
5. Volkswagen 1.4 litri TSI hibrid benzină-electric (Volkswagen Golf GTE, Audi A3 e-tron) |
134 |
6. General Motors 999 cmc trei cilindri turbo (Opel Adam, Corsa) |
132 |
Felicitari BMW ! sper sa-mi pice netu vreo 5 zile sa nu vad ce comentarii apar la stirea asta.