Motorul Anului 2018: Ferrari câștigă titlul pentru al treilea an consecutiv, în timp ce Volkswagen întrerupe supremația lui 1.0 EcoBoost

Publicat miercuri, 06.06.2018 10:55 de Cornel Șocariciu

Ferrari a reușit să câștige, pentru al treilea an consecutiv, premiul "Motorul Anului". Ford pierde în fața lui Volkswagen în segmentul sub un litru, iar Tesla se impune în categoriile dedicate modelelor electrice.

Premiile International Engine of the Year (IEY), acordate de revista Engine Technology International și-au desemnat marele câștigător și în 2018. Ferrari a primit pentru al treilea an consecutiv premiul "Motorul Anului" mulțumită propulsorului V8 biturbo de 3.9 litri prezent pe gama 488 (488 GTB, 488 Spider, 488 Pista).

Juriul competiției, care numără 68 de membri din 32 de țări, a acordat premii atât la categoria General, cât și pe categorii delimitate de cilindree. Sub un litru, Între un 1.0 şi 1.4 litri, Între 1.4 litri şi 1.8 litri, Între 1.8 litri şi 2.0 litri, Între 2.0 şi 2.5 litri, Între 2.5 litri şi 3.0 litri, Între 3.0 şi 4.0 litri şi peste 4.0 litri. De asemenea, au fost realizate categorii și pentru: Cel mai bun motor nou, Motorul Sport al anului, Motorul "verde" al anului și Sistemul de propulsie electric al anului (categorie introdusă pentru prima dată în 2017).

Ferrari a reușit să câștige atât categoria Cel mai bun motor nou (V12 de 6.5 litri de 800 CP de pe 812 Superfast), cât și categoria Motorul Sport al anului (V8 de 3.9 litri). Categoria Sistemul de propulsie electric al anului a fost câștigată de Tesla, mulțumită pachetului oferit pe Model S, Model X și Model 3. Tot Tesla a ridicat și premiul acordat la categoria Motorul "verde" al anului unde a reușit să învingă sistemul hibrid al lui BMW i8 și cel electric de pe i3 și i3S.

Surpriza a venit în cadrul categoriei Sub un litru. Volkswagen alături de motorul de 999 cmc cu trei cilindri a reușit să întrerupă șirul victoriilor "craioveanului" 1.0 EcoBoost. Timp de șase ani, motorul produs de Ford a reușit să câștige această categorie.

CATEGORIE MOTOARELE CÂȘTIGĂTOARE
Sub 1.0 litru 1. Volkswagen 1.0 TSI 3 cilindri Turbo 
(Audi A1 și Q2, Seat Ateca, Leon și Ibiza, VW Up!, Golf și Polo)
2. Ford 1.0 EcoBoost 3 cilindri Turbo
(Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Mondeo, EcoSport) 
3. BMW 0.6 litri 2 cilindri Range Extender
(sistem hibrid pe versiunea cu autonomie extinsă a lui BMW i3)
1.0-1.4 litri 1. PSA Peugeot-Citroen 1.2 litri 3 cilindri Turbo
( Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, DS3, DS4)
2. Volkswagen 1.4 TFSI ACT
(VW Tiguan, Audi Q2, Seat Leon, Skoda Superb, Kodiaq) 
3. Volkswagen 1.4 TFSI
(VW Golf, Polo, Tiguan, Beetle, Audi A1, A4, Q2, Q3, Seat Ateca, Leon, Toledo, Skoda Kodaiq, Superb) 
1.4-1.8 litri 1. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid
(sistem hibrid pe BMW i8)
2. BMW 1.5 litri Turbo
(BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, X1, Mini, Mini Clubman, Countryman)
3. Volkswagen 1.5 TFSI Evo
(Volkswagen Golf, Arteon, T-Roc, Audi A3, Seat Ibiza, Arona, Skoda Octavia, Karoq)
1.8-2.0 litri 1. Porsche 2.0 Turbo
(718 Boxster și 718 Cayman)
2. Mercedes-AMG 2.0 Turbo
(Pe versiunile 45 AMG ale modelelor Clasa A, CLA și GLA)
3. Honda 2.0 Turbo
(Honda Civic Type R)
2.0-2.5 litri 1. Audi 2.5 litri 5 cilindri Turbo
(Audi RS3 și TT RS)
2. Porsche 2.5 litri Turbo
(718 Boxster S)
3. Ford 2.3 litri Ecoboost Turbo
(Focus RS)
2.5-3.0 litri 1. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo
(Gama Porsche 911)
2. BMW M 3.0 litri 6 cilindri twin-turbo
(BMW M3 și M4)
3. Fiat - Chrysler 2.9 litri V6 twin-turbo
(Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Stelvio Quadrifoglio)
3.0-4.0
litri
1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(Ferrari 488 GTB, Spider, Pista)
2. Mercedes-AMG 4.0 Biturbo V8
(Mercedes-AMG GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11)
3. Porsche 4.0 Boxer
(Porsche 911 GT3, 911 R)
Peste 4.0 litri 1. Ferrari 6.5 litri V12
(Ferrari 812 Superfast)
2. Audi 5.2 litri V10
(Audi R8, Lamborghini Huracan)
3. BMW 4.4 litri V8
(BMW M5)
Motorul Electric al Anului 1. Tesla Motors full-electric
(Model S, Model 3 și Model X)
2. BMW full-electric
(BMW i3, i3S)
3. General Motors full-electric
(Chevrolet Bolt)
Motorul "Verde" al Anului 1. Tesla Motors full-electric
(Model S, Model 3 și Model X)
2. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid
(BMW i8)
3. BMW full-electric
(BMW i3, i3S)
Motorul Sport al Anului 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(Ferrari 488 GTB, Spider, Pista)
2. Porsche 4 litri Boxer
(Porsche 911 GT3 RS)
3. Ferrari 6.5 litri V12
(Ferrari 812 Superfast)
Cel mai bun Motor Nou al Anului 1. Ferrari 6.5 litri V12
(Ferrari 812 Superfast)
2. BMW 4.4 litri V8
(BMW M5)
3. Mercedes-Benz 3.0 litri 6 cilindri micro-hibrid
(Mercedes Benz CLS, S)
Motorul Anului 2018 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8
(Ferrari 488 GTB, Spider, Pista)
2. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo
(Gama Porsche 911)
3. Ferrari 6.5 litri V12
(Ferrari 812 Superfast)

  • demin2609, miercuri, 06.06.2018 11:43

    asteptam si lista cu motoarele DIESEL ale anului... sau anilor precedenti.

  • petrusian, miercuri, 06.06.2018 12:39

    @AM, nelamurire cu o singura exceptie sunt numai motoare europene. vorbim despre motorul anului in australia,in america de sud, sau in europa?

  • dany, miercuri, 06.06.2018 13:55

    motoarele Renault (puse si pe Dacia) sunt pe nicaieri...

  • vianu, miercuri, 06.06.2018 14:03

    @dany Le gasesti in trafic iar pe Dacia, in Romania, la tot pasul

  • Green_Alex, miercuri, 06.06.2018 14:48

    As fi tare curios sa vad care sunt criteriile de desemnare a castigatorilor. Iar la motorul verde al anului sa castige un electric.... Adica e evident ca in utilizare e cel mai putin poluant, dar pentru ca este alt sistem. Parca mai interesant ar fi o defalcare pe categorii: electric/hibrid/benzina/diesel/LPG-CNG/hidrogen. Acolo sa vedem ce fac constructorii in cadrul fiecarei categorii. Voi cauta sa ma informez

  • Pana, miercuri, 06.06.2018 15:11

    @Green_Alex Stai linistit. La fel ca si in cazul concursului Masina Anului, criteriile sunt despre orice in afara de fiabilitate. Se urmareste performanta unui motor, raspunsul lui, curba de cuplu, materialele din care e facut, silentiozitatea... chestii de-astea. Cand ma gandesc ca 1.2 TSI a fost premiat acum 6-7 ani, ma apuca rasul. S-a dovedit ulterior ce petarda era. Si au mai fost bube si la 1.0 Ecoboost... ok, mai sunt si la TCe-urile lui Renault cu probleme. Dar macar aia nu au luat niciodata nimic. Asta asa, ca o posibila concolare a posibililor clienti. Si ca sa fiu on topic, ar trebui toti sa ne luam Ferrari sau cum?