Motorul rotativ se întoarce: Mazda oferă informații noi despre viitorul acestui propulsor

Publicat marţi, 23.05.2017 10:35 de Cornel Șocariciu

Mazda nu renunță la ideea unui motor rotativ. Japonezii l-ar putea folosi pe post de range extender într-un vehicul electric.

Epopeea motorului rotativ continuă. La finalul anului trecut, Masamichi Kogai, directorul executiv Mazda, spunea că este exclus să vedem un urmaș pentru RX-8 care să folosească un motor rotativ. Tot el afirma că în cazul în care Mazda decide să readucă în prim-plan motorul rotativ, acesta trebuie să eficient și prietenos cu mediul.

Apoi, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, oficialii Mazda spuneau că ar putea folosi un nou motor rotativ pe post de range extender pe un viitor model electric. Acum, în publicația Zoom-Zoom au apărut noi informații cu privire la un posibil motor rotativ.

Japonezii spun că ar putea folosi acest tip de propulsor în variantă clasică, pe post de range extender sau într-o versiune care să utilizeze hidrogen.

"Într-adevăr, motorul rotativ ar putea reveni cât de curând. Ca sursă principală de propulsie, unitatea este însetată [...] Dar la turație constantă și optimă, cum este în cazul unui generator, unitatea devine ideală. Motoarele rotative pot funcționa excelent și pe hidrogen", scrie în publicația Zoom-Zoom.

După cum observați, Mazda nu renunță la ideea unui motor rotativ, iar în luna septembrie am putea afla informații concrete cu privire la viitorul acestui tip de propulsor.

Via | Carscoops

  • q, marţi, 23.05.2017 12:19

    problemele motorului rotativ nu erau legate doar de consum...

  • S, marţi, 23.05.2017 12:33

    Sper ca vor rezolva urmatoarelor probleme: -consum de ulei = cu cel de benzina -in 100.000km schimbai cam 2 motoare -statele ar trebui sa impoziteze la capacitatea de 1.3 nu la 2.6 cum era la noi in trecut. Acuma sa vedem ce capacitae o sa aibe noul motor. Daca o sa fie de 2.0, o sa fie 4.0 la noi :))

  • Clique, miercuri, 24.05.2017 11:20

    @S Păi nu este așa frumos ? Dinozaurii de la conducere trebuie să scoată cumva profit, că deh.... "ai motor de performanță aa? duble/triple taxele pentru tine!" gen..

  • Andi, miercuri, 31.05.2017 11:09

    Motorul rotativ este gandit sa consume ulei. In 100.000 de km schimbai 2 motoare pentru ca nu stiai sa il exploatezi, puneai 2 turbouri pe el si il foloseai in oras cu porniri si opriri dese. Daca foloseai motorul rotativ de pe RX-7 FC , aspirat, daca stiai sa il folosesti si daca il foloseai la drum lung fara sa il innebunesti de cap, te tinea minim 300k kilometri. Rotativele nu sunt pentru mase. Sunt pentru pasionati