Motorul viitorului

Publicat vineri, 03.11.2006 13:01 de Bogdan Mirică

Departamentul de cercetare Volkswagen a anuntat perfectionarea unei noi generatii de pile cu combustibil care ar urma sa echipeze masinile viitorului.

Volkswagen a dezvoltat un nou tip de pile cu combustibil de temperatura inalta. Aceasta tehnologie ar putea revolutiona modul in care vehiculele sunt alimentate. Noile pile cu combustibil de temperatura inalta - High Temperature Fuel Cell (HTFC), ar putea echipa primele prototipuri in 2010.

Generatia prezenta Low Temperature Fuel Cell (LTFC) functioneaza pana la temperaturi de 80 grade Celsius, lucru care in cazul unei utilizari de serie ar face necesara existenta unui sistem de racire complex, foarte costisitor.

Noile pile experimentate de Volkswagen functioneaza pana la temperaturi de 160 de grade, in conditiile in care motoarele actuale cu combustie interna functioneaza optim la 120 de grade Celsius. Sistemul de racire ºi gestionare a apei poate fi mult simplificat, rezultand mai putin spatiu ocupat in vehicul, masa mai redusa a acestuia si costuri mai mici.

Principiul de functionare a pilelor cu combustibil este energia chimica transformata in energie electrica. Alimentarea se face cu un rezervor cu hidrogen si o priza de aer externa. Energia electrica - necesara punerii in miscare – este furnizata motorului electric. Astfel, automobilul poate rula fara a face nici un zgomot si fara a produce nici un fel de emisii nocive.

Noua tehnologie a pilelor cu combustibil va putea fi folosita pentru echiparea modelelor de serie in anul 2020, estimeaza cei de la Volkswagen

  • radu gratian, luni, 04.12.2006 15:20
    sal

    bun