Mugen Civic Type R se pregateste pentru Europa

Publicat luni, 22.06.2009 12:52 de Bogdan Mirică

Versiunea de performanta Honda Civic Type R, modificata de divizia Mugen, ar putea sa-si faca aparitia si pe piata europeana.

Pentru cei care isi doreau un Civic Type R mai performant si mai agresiv, divizia de performanta Mugen, a celor de la Honda, a lansat un pachet de accesorii pentru hatchback-ul japonez. Din fericire pentru noi, comunicatul oficial al celor de la Mugen anunta ca modelul va fi disponibil pe toate pietele europene, chiar daca primul clip de prezentare il anunta ca un model rezervat strict pentru Marea Britanie.

Din primele informatii se pare ca pachetul Mugen include mai multe accesorii aerodinamice, printre care un eleron, praguri laterale, doua guri de ventilatie pe capota si un nou spoiler posterior, care inglobeaza un deflector si doua tevi de esapament cromate. In partea frontala, grila de culoare neagra, spoilerul cu o extensie noua si bosajele mai largi completeaza look-ul agresiv.

Despre modificarile de ordin mecanic nu se stiu foarte multe. Singurele informatii vizeaza motorul VTEC de 2.0 litri, care a fost imbunatatit pentru a livra 240 de cai putere. Cel mai probabil, aportul de putere va fi completat de un diferential anti-alunecare, pneuri mai late, o suspensie mai sportiva si un nou sistem de franare.

In plus, Mugen a anuntat ca va scapa si de cateva kilograme in plus, urmand sa renunte la cateva dotari interioare, pentru a putea oferi performante mult mai bune.

  • Vasi27, luni, 22.06.2009 13:38
    Type R by Mugen

    se pare ca va avea bancheta spate...

  • LEE, luni, 22.06.2009 13:52
    super

    multumim :) unii spuneau ca va scoasa bancheta spate............

  • george, luni, 22.06.2009 15:10
    VA AVEA MULTILINK PE SPATE?

    "un nou sistem de franare"... Va fi altceva dar nu cred ca va fi ceva cu mult mai bun decat pana acum...Ma asteptam la ceva tip Brembo...

  • Paul, luni, 22.06.2009 16:25

    George, n-are cum sa aiba multilink pe spate, ca doar nu e model cu sasiu nou. R26 are bara de torsiune si rupe tot pe circuit. Tehnologiile suspensiilor de azi permit obtinerea de timpi buni si cu bara de torsiune, cel putin la hot hatch-uri. In plus de asta, sunt mai ieftin de fabricat si mai usor de modificat. Interesanta abordare, plus ca vad si eu in sfarsit un kit aerodinamic cu folos, nu plasticuri trantite aiurea sa-ti ia doar fata. Pacat ca pretul s-a anuntat undeva la 35000 lire.

  • george, luni, 22.06.2009 21:41
    ESTI IN EROARE GRAVA

    @ Paul “George, n-are cum sa aiba multilink pe spate, ca doar nu e model cu sasiu nou.” La capacitatea tehnologica a oricarui mare producator din ziua de azi, implementarea unei astfel de solutii n-ar trebui sa fie o problema...Un anumit producator german avea acu` vreo 15 ani modele cu 2 tipuri de suspensie spate (suspensie semiindependenta si suspensie independenta) disponibile in paralel pe respectivele modele...Si de atunci tot asa pana in ziua de azi cand au recurs la una singura, si aia independenta...Intre noi fie vorba, decizia Hondei de a recurge la suspensie semiindependenta pe spate la Civic in general (nu numai la Type R) a fost un compromis murdar ca sa economiseasca vreo cateva sute (poate chiar mii de Euro) per masina. “R26 are bara de torsiune si rupe tot pe circuit.” R26 (bine, uitandu-ma pe net, am vazut ca exista un R26 si exista si un R26 R; la Renault pe site nu este NICI, NICI) e masina DE CIRCUIT incepand cu motorul si terminand cu faptul ca are o masa mult mai mica decat una “de strada” fiindca a fost “dezbracata” de absolut tot ce nu o ajuta la performanta. S-ar putea sa nu aiba nici A/C... “Tehnologiile suspensiilor de azi permit obtinerea de timpi buni si cu bara de torsiune, cel putin la hot hatch-uri.” O “bara de torsiune” (ma rog, corect e "punte semirigida") ajunge la performante apropiate (dar in nici un caz superioare) unei independente cu pretul unor mari compromisuri in ceea ce priveste confortul pe sosea normala. Daca pe circuit e OK, pe strada, fiecare carie din asfalt e un sut in fund cu pantof marimea 46. “In plus de asta, sunt mai ieftin de fabricat si mai usor de modificat." Usor de fabricat, poate da. Usor de modificat, NU! CATEGORIC NU! Paule, e grav ce spui...Te rog sa te mai documentezi putin ca e pacat sa strici un discurs relativ bun cu o astfel de enormitate. ”Interesanta abordare, plus ca vad si eu in sfarsit un kit aerodinamic cu folos, nu plasticuri trantite aiurea sa-ti ia doar fata.” Si banutu`... "Pacat ca pretul s-a anuntat undeva la 35000 lire." Acum, cu lira aproape la paritate cu Ieuroiul, mai e cum mai e (desi si cu 35000 de Ieuro iti iei multe bestii de masini). Dar sa fi fost paritatea de acu` vreun an, nu ti-o cumparau decat pasionatii “extremi”...You know what I mean...

  • Paul, marţi, 23.06.2009 09:01

    Departe de a le stii pe toate, dar nici intr-o grava confuzie nu ma simt. R26 este o masina de circuit cum sunt eu presedintele Zambiei. Este un hot hatch si atat, bine "asezat" pe sosea...sper ca nu te lasi prostit de minciunile de marketing, cu tehnologia de F1 si alte tampenii. Si la Honda, Type R inseamna odata chelita de tot ce se poate, chiar si de tetiere spate, antifonare spate, AC, sau de un capat fe schimbator din alt material in afara de aluminiu (?). Acum, din pacate, s-au dat si ei pe brazda cu comercialul, insa Mugen-ul asta mi se pare o reintoarcere binevenita la ideologia Type R. Cat despre bara de torsiune, eu te invit sa te mai documentezi. Poate nu am fost explicit, am zis ca este mai usor de modificat pentru sportivitate si mai eficienta pe circuit in cazul in care masina este in configuratie hatch (greutate redusa, repartizare a maselor >60 fata,

  • Paul, marţi, 23.06.2009 09:07
    continuare

    ...

  • Paul, marţi, 23.06.2009 09:08

    de ce nu mai pot scrie? am fost cenzurat?

  • george, marţi, 23.06.2009 12:02
    NU TOCMAI

    @ Paul Poate ca nu este de circuit dar, in mod sigur, nici de strada nu este...o fi de off road probabil... Aici ai dreptate: nu pun botul la chestia cu Formula 1. Cred ca nici 5 % din tehnologia F1 nu se regaseste pe R26... Type R Mugen este totusi o masina de strada. Ma rog, cu mare indulgenta fiindca iti rupe fierea-n tine pe sosea, dar macar e "street legal"...se poate cumpara de Vasilica si Costica daca baietii "are" bani... Cu "bara de torsiune" insist ca nu ai dreptate. La o masina de strada, puntea semirigida nu te lasa sa modifici aproape nimic. Cele care au bara antiruliu incorporata in ele nu te lasa sa reglezi nici macar asta. Nu mai vorbesc de unghiuri...Ca sa nu mai spun ca unele multilink-uri au si efect autovirator.

  • R, marţi, 23.06.2009 12:41
    Confuzie si lipsa de cunostinte

    1. R26 este mult diferit de R26-R nu le mai confundati, este si foarte mare diferenta de performante. R26 - o o varianta mai sportiva dar normal echipata, R26-R - 2 locuri, nu aer, nu audio, cu rollcage 2.Mugen Type R varianta de Japonia bate si noul Focus RS, sa vedem varianta de Europa cum o sa fie

  • Master, marţi, 23.06.2009 13:12
    Type R

    Daca ajunge in Romania la 35.000 de Euro nu cred ca nu vor fi amatori ... Oricum e o masina supeR.

  • george, marţi, 23.06.2009 13:14
    NICI UNA DE STRADA...

    @ R Poate ca astea sunt diferentele intre cele 2. Problema este ca daca pe site-ul oficial din tara de origine a producatorului nu apare nici un fel de referire la modelul respectiv, eu raman la parerea ca discutam speculatii. http://www.renault.fr/gamme-renault/vehicules-renault-sport/index.jsp Pana cand voi putea merge intr-un show room si voi putea sa-mi cumpar una din asta daca vreau, si una si alta sunt experimente/exercitii de stil/prototipuri/samd...

  • Leni, marţi, 23.06.2009 17:10

    AWSOME CAR.....arata bestial.i like it :D