Muncitorii Fiat vor intra 3 zile în grevă după transferul lui Ronaldo la Juventus: "Proprietarul ar trebui să investească în modele noi, nu într-un jucător de fotbal"

Publicat miercuri, 11.07.2018 16:53 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Muncitorii Fiat vor face grevă 3 zile după ce Juventus Torino a plătit 105 milioane de euro pentru a-l transfera pe fotbalistul Cristiano Ronaldo de la Real Madrid. Fiat și Juventus au același acționar principal, compania de investiții Exor.

Clubul de fotbal Juventus l-a achiziționat marți de la Real Madrid pe Cristiano Ronaldo, unul dintre cei mai apreciați jucători din lume, pentru o sumă estimată la circa 105 milioane de euro.

Juventus este deținut în prezent de compania de investiții Exor, care în același timp este și acționarul principal al constructorului Fiat. Presa internatonală speculează că o parte din suma de transfer și din salariul jucătorului va fi acoperită prin intermediul unui contract de sponsorizare între Fiat și Juventus, ceea ce a condus la o reacție dură din partea sindicatului muncitorilor Fiat de la uzina Melfi din Italia.

Sindicatul a anunțat o grevă generală la uzină timp de 3 zile în perioada 15-17 iulie în semn de protest și critica vehement decizia acționarului Exor de a investi bani într-un fotbalist în detrimentul angajaților Fiat.

"Este inacceptabil că, în timp ce Fiat face sacrificii economice uriașe, compania cheltuie sute de milioane de euro pentru a cumpăra un jucător de fotbal. Ni se spune că timpurile sunt grele și așteptam în zadar modele noi. Este normal ca o persoană să câștige milioane, în timp ce zeci de mii de familii nu ajung nici la jumătatea lunii?", menționează sindicatul.

De asemenea, comunicatul de presă face referire și la faptul că Fiat ar trebui să investească în dezvoltarea de noi modele, într-o perioadă în care constructorul a anunțat că va păstra doar Panda și 500 în gama de modele de pe continentul european.

"Compania ar trebui să investească în modele care garantează viitorul zecilor de mii de oameni, în loc să îmbogățească un singur om. Acesta ar trebui să fie obiectivul, o companie care pune angajații pe primul loc. Dacă nu, înseamnă că preferă lumea fotbalului", se mai menționează în comunicat.

Via Football Italia

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 11.07.2018 17:13

    O sa le raspunda cr7 cu cateva hattrick-uri cu reginna ,regianna lecce si cremonese si-o sa le treaca !!

  • dan_grc, miercuri, 11.07.2018 17:19

    Apăi dragilor o să așteptați mult și bine modele noi, Marchionne este de mult cu sacii în căruță, Punto va fi scos din producție în această vară, o să mai fabricati Fiat 500 încă vreo șapte ani de acum încolo. Cât despre Ronaldo, din păcate pentru muncitori, va aduce banii inapoi și ceva în plus, va vinde un milion de tricouri, chiloti, șosete, vor crește audiențele, deci nu-i problemă.

  • vianu, miercuri, 11.07.2018 17:23

    pai e interesant... 1. probabil ca Ronaldo e o afacere mai banoasa decat fabricarea de masini si atunci au vazut oportunitatea. Pana la urma Exor este o companie de investitii unde suma tre' sa fie pe +...adicatelea profit. 2. interesant e si ce spune sindicatul...zeci de mii de familii nu ajung la jumatatea lunii. Poate ca aud si inteleg si unii pitpalaci (gen Costel si sleahta) de pe AM si sa puna in balanta nemultumirea italienilor cu situatia romanilor de la Dacia; unde, cel putin exista productie si niste salarii.

  • vianu, miercuri, 11.07.2018 17:28

    vad ca am scris in acelasi timp si acelasi lucru si uite asa, Ronaldo pentru ca va vinde mai multi chiloti cu chipul si pantaloni cu semnatura lui va aduce bani la teschereaua cascarabetei pentru dezvoltarea unor modele noi de Fiat. Nu e logic? si logic ar fi sa i se ridice si un monument portughezului pe pamant italian ca i-a scos din buda.

  • pipo, miercuri, 11.07.2018 18:04

    FIAT CR7 probabil va fi noul model , ca sa-i impace pe toti. Radem, glumim...dar purceaua-i moarta-n cotet. Se pare ca poporul nu mai are rabdare cu mirificele planuri ale lui Marchione. Dar stiti ceva ..?..las sa fie la ei acolo ..si Ronaldo ,si Panda, si 500, si Jeep ,..sa se spele cu ei/ele pe cap.

  • Corocsenie Adrian, joi, 12.07.2018 02:15

    Aici se vede diferenta intre un muncitor de rand si un anteprenor sa ii spunem mediu. Muncitorii nu stiu ca Ronaldo e mult mai profitabil ca producerea de masini. Nu vad de ce se revolta ... business-ul e business. Ei nu traiesc in capitalism ? Sau cred ca fabrica aia e facuta pt ei ? :))

  • @Corocsenie Adrian, joi, 12.07.2018 09:14

    As vrea sa te vad in locul muncitorilor si sa ti se spuna ca nu sunt bani sa iti mareasca salariul, datorita faptului ca am cumparat 1 om. Vedete-as in postura lor. Mi se pare normal sa nu iti convina cand vezi ca tu muncesti 8 ore si tragi de te ia dracu, si vine un cretin ca Ronaldo si pentru ca stie sa fuga primeste milioane de euro salariu.... Fotbalul mi se pare cel mai cretin sport, doar ca cine s-a prins ca pot castiga de pe urma unor tampiti carora le place sa vada 20 oameni alergand ca pisicile dupa o minge si 2 sarind dupa ea, de ce sa nu profite. Da-I in pula mea de sute de muncitori, io am un Ronaldo.

  • Pana, joi, 12.07.2018 10:52

    Pai Fiat investeste in modele noi. Diferenta este ca alea nu au sigla Fiat pe ele. Investeste in Ferrari, Alfa Roameo si Maserati. Adica in modele premium si sport. Iar Ferrari e un nume (foarte) greu in domeniu. Iar astea aduc bani mai multi. O masina, cu cat e mai ieftina, cu atat profitul obtinut de pe urma ei, e mai mic. Cel mai bun exempli in acest caz e Dacia. Mai sunt si ceva aliante pe partea de utilitare. Mai e o alianta si cu Mazda. Vanzarile in SUA sunt mai bune... deci dracul nu e chiar atat de negru. Bine, cand te raportezi la VW... si eu stau intr-un apartament si ma uit suparat la vila vecinului. :)) Putini inteleg insa aceasta politica a celor de la Fiat.

  • @Carocsenie Adrian NBGN, joi, 12.07.2018 10:58

    Astea sunt momentele in care capitalismul in care traim si pe care il invoci da rateuri. Daca traim in capitalism asta nu inseamna ca trebuie sa il privim ca pe o lege fundamentala de functionare a unei societati si sa acceptam totul ca " asa este in capitalism". Mie personal mi se pare foarte rationala actiunea celor de a Fiat. Daca fotbalul este ( si cred ca este) mai profitabil decat industria auto asta nu inseamna ca toti angajatii FIAT ar trebuii sa se apuce de batut mingea pentru ca e mai profitabil si businessul e business....

  • Corocsenie Adrian, joi, 12.07.2018 11:44

    @@Carocsenie Adrian NBGN Nu m-ai inteles....degeaba se apuca cei de la Fiat de batut mingea ca nu sunt talentati. Nu ii vrea nimeni pe teren. Ala la cumparat pe Ronaldo in loc sa bage bani in Fiat pt. ca ii aduce mai multi bani in cont. Daca baga 100 de milioane in Fiat nu ii mai recupera cel mai probabil...nici gand de ceva plus valoare. Asa iese pe profit cu Ronaldo.

  • pipo, joi, 12.07.2018 11:59

    FIAT=Fabbrica Italiana Automobili Torino=TOT ce inseamna auto pt. Italieni=ISTORIA ultimului secol in Italia . Daca unii cred ca doar Alfa Romeo, Ferrari sau Maserati vor fi salvarea sau doar acestea vor fi importante de-acuma se inseala amarnic. Acestea sunt doar niste achizitii de prin anii 80 . Italienii nu vor sta cu mana in san sa se uite cum niste idioti ar putea distruge aceasta marca. O fabrica inchisa (sau mai multe ) este un dezastru si poate avea implicatii economico-sociale nebanuite . Mai bine mergi pe pierdere o perioada (chiar si mai mare) pana piata isi revine sau pana gasesti solutii. Nu te-apuci asa sa tai din modele ca deodata iti dai seama ca exista concurenta sau ca vrei sa te focusezi pe dezvoltarea altora. Poate ar trebui sa fie facuta o paralela cu stirea de mai inainte cu Skoda Rapid - au vazut ca nu au avut vanzari prea mari , nu-i nimic , imbunatatim, eventual schimbam si denumirea si o luam de la capat .

  • Pana, joi, 12.07.2018 13:08

    "Poate ar trebui sa fie facuta o paralela cu stirea de mai inainte cu Skoda Rapid - au vazut ca nu au avut vanzari prea mari , nu-i nimic , imbunatatim, eventual schimbam si denumirea si o luam de la capat " Sau oprim productia si regandim gama de modele. Au mai facut si altii. In cazul de fata, analizam ce ar merge: Alfa inca mai atinge niste "corzi sensibile" pe piata. Maserati poate avea potential printre cei care vor altceva premium. Iar Ferrari inca mai poate fi considerat un etalon in segmentul lui. Pe asta cred eu mizeaza Fiat.