Nebunie in India: Tata Nano se vinde SH cu 30% mai scump decat nou

Publicat joi, 24.09.2009 11:10 de Mircea Meșter

Din cauza faptului ca exista multe cereri si putine masini, indienii care au intrat in posesia unui exemplar Tata Nano isi vand masina second-hand la un pret cu 30% mai mare decat cel platit initial pe masina noua.

Valul de comenzi pe care producatorul indian Tata le-a primit pentru cel mai ieftin model al sau face ca fericitii cumparatori ai primei transe de exemplare sa profite la maxim de pe urma masinilor pe care le-au achzitionat. Va reamintim ca Tata a primit 200.000 de comenzi ferme platite in perioada de pre-productie a modelului, compania fiind nevoita sa traga la sorti primii 100.000 de clienti care vor intra in posesia primei transe de masini produse.

Totusi, din cauza unor dificultati legate de uzina de productie, doar 2500 de exemplare Nano au fost livrate pana acum clientilor, insa deschiderea unei fabrici noi dedicate acestui model va rezolva problemele de livrare in care se gaseste compania indiana.

Ei bine, multi dintre cei 2500 de norocosi care au intrat in posesia masinii dau dovada de spirit intreprinzator, punand la vanzare masina pe care au achizitionat-o la un pret mai ridicat decat cel pe care l-au platit pentru masina noua. Conform presei din India, unele exemplare Tata Nano cu putini kilometri la bord au fost vandute cu preturi cu 30% mai mari decat cel original.

"Unele exemplare Tata Nano au fost revandute chiar inainte de a iesi de pe poarta fabricii. Iar noi clienti au platit 165.000 de rupii (n.r. 3450 de dolari) in loc de 130.000 de rupii (n.r. 2700 de dolari) pentru achiozitionarea acestora. Multi dintre cei care au pre-comandat Tata Nano au fost speculanti care au vrut sa profite de ocazie", a declarat pentru publicatia australiana Drive un reprezentant al dealerilor Tata.

Foarte interesant este faptul ca multi dintre cumparatorii second-hand al lui Nano fac parte din patura sociala inalta a Indiei, oferindu-si astfel "onoarea" sa a conduce un exemplar inaintea celorlalti. Altfel spus, ei nu au neaparata nevoie de masina respectiva, permitandu-si oricand alta mai luxoasa.

via | Drive

  • xss, joi, 24.09.2009 11:44

    wow! in cazul asta face de ras un Ferrari F50 :)) cine stie,cunoaste!

  • tzenu_bmw, joi, 24.09.2009 12:03
    TATA NANO

    probabil este ceva de masina asta de se vinde ca painea calda.poate va avea performante sau confort. HA HA HA

  • blondu28, joi, 24.09.2009 13:31
    :P

    nice

  • Ironwin, joi, 24.09.2009 13:40
    Nu radeti...

    Nu de mult radea toata europa de saraci romani care asteptau ani buni pentru o amarata de Dacie, deci ii compatimesc pe indieni care nu au bani sa cumpere o masina adevarata si trebuie sa astepte mult si bine sa primeasca un sicriu pe roti.

  • CALIN, joi, 24.09.2009 13:42
    samsarii lor e destepti

    Un succes COMERCIAL , care va disparea in momentul in care vor fi destule masini pe STOC ; se pare ca bisnitareala e prezenta pe toate meridianele , nu se stie noi am inventatt-0 sau am importat-0. ps: CE A FOST PRIMA DATA OUL SAU GAINA?

  • LR, joi, 24.09.2009 14:27
    Oportunitate

    Daca as fi GM sau Toyota sau orice mare scula in bascula, mi-as deschide un SRL in India si as comercializa acolo kit-uri de autoturisme "eftine" tip NANO (ce idee, NANO PIRATATE!!!), la un pret mai mic decat cele oferite de TATA MOTORS. Ca sa nu mai astepte atata, bietii oameni ar cumpara cate un kit si l-ar asambla acasa. Cei mai harnici si mai inventivi ar putea sa se extinda, deschizand mici afaceri de familie, cu linii de productie care ajung pana... in curtea vecinilor! Intr-un an, toata India ar fi supramotorizata! Nu radeti, chiar daca GM are o anume imagine in lume, ar putea scapa de problemele financiare. Ce, doar sunt atatia manageri in USA care, dupa ce au fost concediati, s-au angajat la MacDonalds; nu-i nicio rusine!

  • Marius, joi, 24.09.2009 15:55
    Vai steaua voastra

    Sa inteleg ca primele voastre masini au fost masini de ultima generatie, puternice si sigure nu?...... Bat la pariu ca toti ati avut Dacia 1310 sau Logan (nu este nici o diferenta). Ce?...rahatul nostru de Dacie nu a fost superhit in Germania?...Cam asa este si cu Nano, superhit in India. Oricine este liber sa ma contrazica.

  • xxx666, joi, 24.09.2009 16:04
    Si noi suntem la fel

    Asa se practica si la noi. Se iau masini de la poarta fabricii si se incearca vinderea lor cu mai mult pentru a se imbogati peste noapte. Numai ca la noi nu prea merge smecheria....

  • Lucci, joi, 24.09.2009 20:30
    @Irowin

    Multi "tzarani" folosesc internetul in ziua de azi!!! Irowin@ nu toata lumea gandeste ca tine: sa-si stearga mucii intr-un audi si sa se uite de sus la toti participantii la trafic. Majoritatea oamenilor cumpara masini pentru a se deplasa de la punctul A la punctul B. Intr-o tara saraca o "masina adevarata" e inutila pe cand o " masina simpla " e un adevarat succes!

  • smen, joi, 24.09.2009 22:42
    ...

    Abia astept sa vad versiunea pentru europa. De curiozitate as vrea sa conduc una sa vad daca e mai bun ca un matiz dezbracat.

  • page, vineri, 25.09.2009 00:21
    mda

    Lucci 10 pt comentariu smen esti amuzant :)) auzi..matiz dezbracat =)) ..e din cauza crizei:))

  • Ha ha ha, vineri, 25.09.2009 18:51
    ha ha ha

    SI UITE ASA,INDIENII AU TRAIT FERICITI PINA LA ADINCI BATRINETZI.

  • criza, marţi, 29.09.2009 15:09
    pt lucci

    lucii, ai amas in urma . Nici muci nu mai au ca i-au suflat in rezervor pe post de combustibil. Amaratii cu audi au impresia ca sunt in siguranta in trocele lor de 8-10 ani , in conditiile in care la data fabricatiei obtineau la testele euroNcap max. 2-3 stele. In 2009 troacele alea sunt cu adevarat cosciuge pe roti. Dar taranu' este in audi sau bmw. Mai acum cateva zile un vecin impingea la o troaca de bmw si era chiar mandru sarmanul. "decat un opel sau un renault nou mai bine imping la bmw". Asta este mentalitatea la romani, din pacate.