NEW YORK 2011: Jaguar XF Facelift - un XJ mai mic

Publicat joi, 21.04.2011 10:17 de Mircea Meșter

Jaguar XF se schimbă radical odată cu faceliftul de la mijlocul generaţiei. Modelul britanic preia liniile fratelui mai mare XJ.

După ce în 2007 a lansat o nouă generaţie XF radical schimbată faţă de anterioara, Jaguar prezintă astăzi la New York faceliftul acestui model. Unul şi el foarte mult schimbat, care apropie modelul britanicilor de fratele mai mare şi mai recent lansat XJ.

Schimbările la faţă operate pe caroseria lui XF sunt reperabile imediat, un neavizat putând să jure că are în faţă un XJ.

Motivul este reprezentat de blocurile optice identice ca formă cu cele ale lui XJ şi grila faţă care şi-a schimbat şi ea designul. Conform comunicatului oficial Jaguar, multe dintre liniile noului XF au fost preluate de pe conceptul C-XF.

Spatele noului Jaguar XF Facelift a beneficiat şi el de tratament estetic, stopurile evoluând în raport cu versiunea 2007-2010 şi aducând cu cele ale unui Aston Martin ceva mai cu picioarele pe pământ. Bagheta cromată - o "semnătură" a lui XF - este şi ea remodelată. 

La interior, Jaguar a schimbat scaunele şi grafica display-ului pe care sunt monitorizate funcţiile vitale ale maşinii. În plus, schimbările ating sistemul audio şi nuanţele de culoare disponibile la bord.

Aşa cum era de aşteptat, recent anunţatul motor diesel de 2.2 litri şi 190 de cai putere îşi face debutul sub capota lui XF Facelift. Motorul are un cuplu maxim de 450 Nm, în timp ce emisiile anunţate se ridică la nivelul de 149 de grame CO2/km, aceasta cifră subliniind de altfel faptul că vorbim despre cel mai eficient model Jaguar produs vreodată. La acest titlu "onorific" pune umărul şi noua transmisie automată cu opt trepte şi sistemul Start-Stop disponibil încă din versiunea standard.

Odată cu noul XF Facelift, Jaguar a prezentat şi versiunea restilizată a lui XFR, varianta de performanţă a sedanului de segment mare produs de constructorul britanic. Aceasta preia elementele macro de design prezente pe noul XF şi le duce înspre o zonă ceva mai dinamică din punctul de vedere al look-ului general, cu mici amănunte diferite faţă de versiunea "normală". Deşi fanii mărcii aşteptau un binemeritat XFR-S de 550 de cai putere care să rivalizeze cu versiunile AMG şi M ale rivalilor, motorul de pe XFR rămâne neschimbat: V8 de 5.0 litri şi 510 CP.

  • tekin89, joi, 21.04.2011 11:17

    Cu noul facelift si motorizarea de 2.2D va face fata concurentei cu brio,mai ales cu Audi A6...

  • vartanu, joi, 21.04.2011 11:35
    O masina de CEO

    Au reusit sa il faca mai frumos decat primul insa tot scumputz ramane. Pentru un TOP manager sau CEO merge. Nu poti sa te dai jos din asa masina in trening cu geaca de piele si sapca mancand shaworma

  • emm, joi, 21.04.2011 11:57

    cred, ca le va da serios de gandit persoanelor ca vor sa cumpere un CLS ,A7.Foarte frumos

  • antonny, joi, 21.04.2011 14:17
    *****

    doamne ce masina ....fara cuvinte .....

  • unckle, joi, 21.04.2011 14:29

    "Nu poti sa te dai jos din asa masina in trening cu geaca de piele si sapca mancand shaworma" . . . strazile bucurestiului ascund multe "minuni" . . . asa ca sa nu te minunezi cand o sa vezi ca cineva iti contrazice afirmatia :)

  • andrey11, vineri, 22.04.2011 00:18
    Jaguar

    O masina care candva era splendida. .................................................................... Acum e ... exceptionala, nu doar frumoasa, ci si desteapta(a se citi eficienta)