Nissan ar putea introduce sistemul cu range extender ePower în Europa: testele arată o scădere a emisiilor cu 15% față de diesel
Nissan evaluează posibilitatea de a introduce sistemul cu range extender ePower pentru modele europene, după ce primele teste au evidențiat o scădere a emisiilor cu 15%.
Nissan a confirmat la începutul lunii mai că va renunța treptat să ofere versiuni diesel pentru modelele comercializate pe piețele europene, ca reacție la noile teste de emisii implementate de Uniunea Europeană.
Constructorul japonez analizează acum posibilitatea de a înlocui tehnologia diesel cu sistemul cu range extender ePower pe care îl oferă cu succes pe piața din Japonia. Sistemul ePower include un motor mic pe benzină care are unicul rol de a încărca o baterie cu energie electrică, element care elimină necesitatea de a alimenta bateria la priză. Tehnologia este asemănătoare cu cea pe care o oferă, de exemplu, BMW pe una dintre versiunile lui i3.
"Putem face micro-hibrizi de 48 de volți sau putem face un plug-in hybrid, dar ceea ce este cel mai interesant în acest moment este succesul pe care îl avem cu tehnologia ePower", explică Ponz Pandikuthira, vice-președinte pentru planificare de produs.
Pentru a aduce ePower în Europa, Nissan trebuie însă să adapteze tehnologia, ca urmare a faptului că viteza medie de pe șoselele Bătrânului Continent este mai ridicată decât în Japonia, ceea ce scade eficiența sistemului cu range extender. În acest sens, Nissan evaluează deja un Altima echipat cu motor pe benzină de 2.4 litri pentru a evalua performanțele, iar primele teste indică o scădere de 10-15% a emisiilor comparativ cu motoarele diesel, conform noului standard WLTP.
Via Automotive News
Băi Nissan vă mişcaţi ca ochiul mortului Aveţi noroc că şi concurenţa doarme în papuci în Europa cel puţin