Nissan GT-R: americanii au reusit sa decodifice ECU-ul
Nissan GT-R este celebru pentru sistemul ECU care limiteaza viteza la 180 km/h. Americanii au reusit insa sa-l sparga.
Atunci cand au gandit noul GT-R specialistii Nissan au vrut sa puna pe primul plan siguranta pasagerilor si pe locul doi adrenalina oferita de viteze excesive. De aceea constructorul japinez a dezvoltat o unitate de control electronica speciala, greu de decodificat, care sa limiteze viteza maxima.
Rezultatul a fost un supercar de 473 de cai putere care sprinteaza de la 0 la 100 de km/h in 3.5 secunde dar se poate lauda cu o viteza maxima de doar 180 km/h din cauza limitatorului electronic. Acesta poate fi dezactivat doar prin intermediul satelitului atunci cand masina este prezenta pe un circuit. In aceste conditii viteza maxima urca pana la 310 km/h.
Cei care sufereau de pe urma acestei masuri restrictive a celor de la Nissan nu mai au insa motive de ingrijorare. O casa de tuning din Statele Unite, COBB Tuning, a anuntat ca a reusit sa decodifice sistemul ECU al supercarului japonez si sa inlature limitatorul de viteza.
Americanii au anuntat ca pana la data lansarii noului GT-R pe piata din SUA vor fi pregatiti cu o serie de modificari care sa atraga publicul si probabil sa deranjeze teribil pe japonezii care si-au dorit atat de mult ca modelul lor sa nu fie tunat.
Casa de tuning COBB modifica in prezent unitati de control electronic pentru modele Nissan 350Z si Infiniti G37, pe care le echipeaza apoi cu noi sisteme de evacuare, suspensii sau accesorii din fibra de carbon.
via | MotorAuthority
Ce tare, frate... sa te depaseasca pe autostrada Loganu?... (ma refer la 1.6 16v)... N-as putea... cine mai cumpara totusi masina, dk nu poate merge cu ea asa cum vrea?... Mai intelegeam si eu limitare la 250, da nu la 180... prea tare