Nissan Leaf a ajuns la 250 de unități vândute în România în primele 8 luni ale anului: modelul japonez este urmat de Renault Zoe

Publicat joi, 19.09.2019 12:47 de Daniel Popescu

Nissan Leaf este în continuare cea mai vândută mașină electrică în România și după primele 8 luni ale anului cu 250 de unități, fiind urmată la mică distanță de Renault Zoe.

Piața auto din România a raportat 872 de mașini electrice vândute în primele 8 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de 129.5%, potrivit datelor furnizate joi de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Așa cum se întâmplă începând din luna aprilie, Nissan Leaf este cea mai vândută mașină electrică de pe piața internă, iar acum a ajuns la 250 de unități.

Partenerii de Alianță de la Renault ocupă locul doi în clasamentul general cu 240 de unități, împărțite însă între hatchback-ul Renault Zoe, utilitara Renault Kagoo ZE și cvadriciclul Renault Twizy.

În acest context, Volkswagen încheie podiumul la mare distanță de cei doi rivali cu 136 de unități e-Golf și e-Up! Un duel interesant în acest segment este și cel dintre Jaguar și Audi în privința SUV-urilor electrice. Britanicii sunt în continuare în față cu 22 de unități I-Pace comercializate, în timp ce e-tron a ajuns la 12 unități.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-aug 2019
Vânzări BEV
ian-aug 2018
Evoluție
1 Nissan 250 19 -
2 Renault 240 52 361%
3 Volkswagen 136 100 36%
4 BMW 103 76 36%
5 Smart 98 93 5%
6 Jaguar 22 - -
7 Audi 12 - -
8 Mercedes-Benz 1 1 -
9 Alte mărci 10 9 11%
Total 872 380 130%

Mașini plug-in hybrid

Între timp, piața de mașini plug-in hybrid a recuperat aproape integral declinul înregistrat în prima parte a anului. Dacă inițial vânzările erau cu până la 50% mai mici decât anul trecut, după primele opt luni ale anului declinul pieței s-a ameliorat la 11.1%, cel mai probabil că urmare a interesului crescut pentru modele electrice.

Aproximativ o treime dintre cele 192 de unități plug-in hybrid vândute în această perioadă au fost Mitsubishi Outlander PHEV, care rămâne astfel de departe cel mai vândut model plug-in hybrid din România, în timp ce podiumul este completat de Volvo și Land Rover cu 49 și, respectiv, 27 de unități.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-aug 2019
Vânzări PHEV
ian-aug 2018
Evoluție
1 Mitsubishi 70 13 439%
2 Volvo 49 22 123%
3 Land Rover 27 0 -
4 Porsche 24 27 -11%
5 BMW 16 27 -41%
6 Mini 4 9 -56%
7 Mercedes-Benz 2 30 -93%
Total 192 216 -11%

Mașini hibride

Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat de asemenea o creștere puternică de 55%, la 3.102 de unități. Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 2.736 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 155 unități. Podiumul este completat de Ford cu 71 de unități, în timp ce Honda a coborât pe poziția a patra cu 45 de unități.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-aug 2019
Vânzări HEV
ian-aug 2018
Evoluție
1 Toyota 2.736 1.793 53%
2 Lexus 155 75 107%
3 Ford 71 37 92%
4 Honda 45 0 -
5 Suzuki 33 19 74%
6 Kia 32 37 -14%
7 Hyundai 27 27 0%
8 Land Rover 3 1 200%
Total 3.102 2.007 55%

Via APIA

  • Kirotractor, joi, 19.09.2019 16:21

    Deci *una pe zi* (de Matty) pt Leaf -- nu-i rău deloc, adică mai bine decât nimic. Deși aș fi curios să aflu procentul cumpărărilor pe firmă. Pe de altă parte, nr BEV-urilor (872) în contextul volumului total de vânzări (cca. 125.000) e mult prea mic fie și-n raport cu cele 1,4% procente din UE, săltat și el substanțial de norvegieni + olandezi. Curiozități aș avea de fapt mai multe, unele proiectate-n viitorul apropiat. Mai precis, când e-bonusul (enorm la noi și tot cam degeaba se vede) nu va mai exista la ordin *de sus*. P.S. Repet, nu-s anti-BEV, dar prea bate la ochi deloc subtila promovare a isteriei actuale pseudo-ecologice. Mai ales fiindcă-i finanțată din impozitele/TVA-ul tuturor și servește doar o minoritate aflată în e-transă de-a binelea.

  • Kirotractor, joi, 19.09.2019 16:33

    Erată: Scuze -- vol. total vânzări mașini noi pe primele 8 luni e de vreo 112.000, dar tot cam aia e cu procentul BEV -- cca. 0,8%. Mult sub cel din UE, în condițiile unui e-bonus record la noi. P.S. Prin Vest, prețul e-Golfului a fost redus cu cca. 8.000 €. Știe însă cineva dacă și la noi s-a ieftinit halatu ?? :-)