Nissan Leaf a fost cea mai vândută mașină electrică în România în primele 6 luni ale anului: 169 de clienți au ales modelul japonez

Publicat luni, 22.07.2019 13:45 de Daniel Popescu

Nissan Leaf a fost cea mai vândută mașină electrică pe piața din România în prima jumătate a anului cu 169 de unități, în timp ce poziția a doua în clasament i-a revenit lui Renault Zoe.

Vânzările de mașini electrice au crescut în mod spectaculos în România în acest an datorită succesului major înregistrat de programul Rabla Plus.

Datele oficiale publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că în țara noastră au fost comercializate în total 557 de mașini electrice în prima jumătate a anului, în creștere cu 145% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

De această creștere a profitat cel mai mult Nissan Leaf, care a devenit începând din luna aprilie cea mai vândută mașină electrică din România. În primele 6 luni ale anului, modelul japonez s-a comercializat în 169 de unități, în condițiile în care anul trecut în această perioadă abia se lansă pe piața din România și înregistra 3 unități.

Performanțe bune au obținut și partenerii de Alianță de la Renault. Constructorul francez a raportat 155 de unități vândute în primele șase luni, în contextul în care gama include hatchback-ul Renault Zoe, utilitara Renault Kagoo ZE și cvadriciclul Renault Twizy.

Și aici, Renault a reușit să vândă în luna iunie aproape la fel de multe unități ca în primele cinci luni la un loc. În plus, vânzările de electrice Renault au crescut de 5 ori comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Podiumul este ocupat de Volkswagen cu 83 de unități e-Golf și e-Up, în timp ce BMW a raportat 53 de unități i3 comercializate și ocupă locul cinci în spatele Smart. Interesant este că SUV-ul Jaguar I-Pace a ajuns la 15 unități vândute, dublu decât cele 7 unități e-tron comercializate de Audi.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-iun 2019
Vânzări BEV
ian-iun 2018
Evoluție
1 Nissan 169 3 -
2 Renault 155 31 400%
3 Volkswagen 83 60 38.3%
4 Smart 70 59 18.6%
5 BMW 53 61 -13.1%
6 Jaguar 15 - -
7 Audi 7 - -
8 Mercedes-Benz 1 1 -
9 Alte mărci 4 8 -50%
Total 557 227 145%

Mașini plug-in hybrid

În schimb, la fel ca și până acum, piața de modele plug-in hybrid a înregistrat un declin puternic de circa 23%: doar 130 de unități au fost comercializate în ianuarie - iunie, comparativ cu cele 170 din perioada similară a anului trecut. Cel mai probabil, o parte dintre clienți s-au îndreptat spre modele electrice.

Aproape o treime dintre unități sunt Mitsubishi Outlander PHEV, în timp ce Volvo a pierdut poziția de lider pentru numai 7 unități, iar Land Rover completează podiumul.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-iun 2019
Vânzări PHEV
ian-iun 2018
Evoluție
1 Mitsubishi 42 10 320%
2 Volvo 35 16 119%
3 Land Rover 21 0 -
4 Porsche 17 10 -70%
5 BMW 9 21 -57%
6 Mini 4 7 -43%
7 Mercedes-Benz 2 25 -92%
Total 130 170 -24%

Mașini hibride

Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat de asemenea o creștere puternică de 59%, la 2.292 de unități.

Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 2.046 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 105 unități. Podiumul este completat de Honda cu 40 unități, în timp ce Ford, Kia sau Hyundai au raportat de asemenea câteva unități hibride comercializate.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-iun 2019
Vânzări HEV
ian-iun 2018
Evoluție
1 Toyota 2.046 1.282 60%
2 Lexus 105 57 84%
3 Honda 40 0 -
4 Ford 34 30 13%
5 Kia 28 22 27%
6 Hyundai 19 18 5%
7 Suzuki 17 14 21%
8 Land Rover 3 - -
Total 2.292 1.439 59%

Există șanse ca vânzările de mașini electrificate să crească în continuare în același ritm, mai ales că programul Rabla Plus a fost deja suplimentat cu încă aproximativ 350 de tichete începând din 15 iulie. 

Via APIA