Nissan Leaf consuma doar 0.64 litri la 100 kilometri

Publicat miercuri, 12.08.2009 12:23 de Sebastian Toma

Potrivit oficialilor Nissan, noul Leaf are un consum echivalent cu 0.64 litri de carburant la 100 de kilometri. Din pacate pentru japonezi, cifrele nu au o baza reala, deoarece Leaf este o electrica pura, iar consumul nu poate fi masurat in litri la suta de kilometri.

Dupa ce oficialii GM s-au laudat ieri cu un consum de 1litru la 100 kilometri pentru modelul Chevrolet Volt, Nissan le zdrobeste entuziasmul anuntand ca EV-ul lor numit Leaf are un consum echivalent de 0.64 litri de carburant la 100 kilometri. Spre deosebire de Volt, Nissan Leaf nu foloseste combustibil in niciun fel, deoarece este un vehicul 100% electric.

Cifrele de consum ale celor doua modele au fost anuntate conform standardelor EPA, care a creat o metoda de calcul eficienta pentru a putea afisa aceasta caracteristica a vehiculelor. Aceste valori sunt strict informative, si sunt oferite tuturor vehiculelor noi inainte de a fi lansate pe piata. Bineinteles, lansarea unor cifre de consum pentru un vehicul electric este absurda, iar standardele EPA ar putea fi schimbate in urmatorul an pentru a fi mai bine adaptate cerintelor moderne.

Astfel, anuntul japonezilor de la Nissan nu este decat un atac de marketing la adresa lui Chevrolet Volt, si nu are o baza reala, deoarece eficienta unui vehicul electric nu poate fi masurata in litri de carburant consumati la 100 de kilometri. Chevrolet Volt se poate inscrie in acest catalog, deoarece foloseste un motor pe benzina pentru a isi incarca bateriile, care alimenteaza la randul lor un motor electric special.

Via | Leftlane

  • Liviu, miercuri, 12.08.2009 15:17
    O noua inventie: masini care merg pe magie!

    "Spre deosebire de Volt, Nissan Leaf nu foloseste combustibil in niciun fel, deoarece este un vehicul 100% electric." O fi mergand pe baza de inorogi roz, sau pe iepurasi pufosi care nu polueaza mediul. A cata oara trebuie sa va aduc aminte ca si curentul de la priza tot "arzand gaz" se produce. Sa aveti o dupa-masa magica :)).

  • Prius, miercuri, 12.08.2009 19:48
    Electric Power

    @ Liviu ........Cel care a scris articolul are perfecta dreptate si s-a exprimat absolut corect . Volt functioneaza pe un sistem vechi de pe la inceputul secolului XX . Adica , asemanator cu submarinele si locomotivele diesel electrice . Diferenta ca la Volt , motorul nu este MAC, ci este un MAS . Adica , este un autoturism cu motor Otto si transmisie electrica , ptr actionarea lui fiind folosite niste electromotoare asincrone si convertizor static cu tranzistoare de putere - chopper/ PWM ( necesar la reglarea turatiei prin modificarea frecventei tensiunii de alimentare a electromotoarelor de antrenare) . Nissan Leaf , este un autoturism 100% electric , deoarece electromotorul / electromotoarele ( nu stiu cate are ) NU foloseste combustibil , deoarece electromotoarele de orice tip , NU se alimenteaza la borne , cu vreun combustibil anume ( benzina , motorina , LPG , biogaz , carbune , U238 sau altceva asemanator, care ar putea fi denumit COMBUSTIBIL . Electromotorul se alimenteaza cu ENERGIE ELECTRICA ( curent electric continuu sau alternativ !) dintr-o sursa de putere care debiteaza asa ceva , adica , baterie de acumulatoare , baterie de unitati capacitive , surse exterioare de energie electrica ( linie de contact aeriana , sine de rulare , folosite si ca surse de transmisie a curentului electric sau a treia sina , gen rame de metrou!) Sursele de energie electrice NU se numesc COMBUSTIBILI ! Deci nu este vorba aici , nici de magie , nici de inorogi si nici gaz care arde .....pana la gaz....mai este si nu se pot face analogii .....Necunoscand exact din ce anume este produsa electricitatea cu care alimentezi Nissan -ul nu poti sa spui ca arde gaz....sau altceva ! Bateria de acumulatoare a Nissan - lui se poate face de la o sursa eoliana , de la Portile de Fier , de la Cernavoda ( SIC ) si prin comutarea electromotorului in cadranul II de functionare si a convertorului in regim de invertor . Adica recuperarea energiei mecanice realizata de gravitatia terestra . Daca electroturismul isi producea energia electrica prin transformari de genul ....benzina - motor OTTO - generator - electricitate - eletromotor ( gen Volt ) atunci se putea folosi expresia cu combustibil folosit . Altfel , nu ! Pur si simplu te-ai legat aiurea de o propozitie din articol , incercand sa pari ceea ce nu esti !

  • roland_st, miercuri, 12.08.2009 19:51
    thumbs up!

    poate ca interventia lui prius ar trebui pusa la "stiati ca"....in felul asta numai este loc de discutii inutile

  • Stelian_Opincariu, miercuri, 12.08.2009 21:26

    Sincer o consider Loganelul hibridelor!!!!!!!!!

  • roland_st, miercuri, 12.08.2009 22:11

    "Frunza" e pur electrica si nu un hibrid

  • Liviu, joi, 13.08.2009 14:23
    @prius

    Sa fiu sincer asteptam ceva mai multe topoare in cap la comentariul meu, dar e de ajuns si cel al lui "prius". @prius: 1. de vreme ce masina consuma curent care se produce consumand un combustibil (centralele eoliene si energia hidro sunt in proportie infima fata de cele care folosesc "combustibili" pentru a produce energie) nu poate afirma nimeni ca masina nu foloseste combustibil. 2. Toata poveastea aia lunga si plictisitoare ar fi valabila in momentul in care s-ar fi creat un fel de perpetuum mobile, lucru care este un pic cam imposibil. Toata povestea cu transformarea energiei din franare in energie electrica si stocarea ei in baterii este ok, cu singura diferenta ca pentru a pune masina in miscare, ai nevoie de energie, produsa asa cum am spus mai sus. 3. Presupunand dupa nume ca detii un Prius nu pot decat sa te compatimesc si sa iti urez o viata cat mai fericita la volanul masinii celei mai nefolositoare si supraapreciate. Productia lui Prius la scara mare produce mai multa poluare decat mega SUV-urile care indivizi ca tine le urasc. (vezi de unde vin bateriile pt ea :D). Salutari.

  • Prius, joi, 13.08.2009 15:37
    Hibrizi sau nu !

    @ Liviu .....Ca de obicei , faci presupuneri....Nu am nici un fel de Prius sau alt hibrid . Am masini normale , fie benzina , fie diesel. Printre altele , colaborez la un proiect subventionat de un concern multinational in vederea realizarii unui ....sa-i zicem vehicul electric , alimentat din pile cu hidrogen . Am o experienta in domeniul vehiculelor electrice de peste trei decenii . Cel mai bine ar fi sa te informezi cam ce procent din productia mondiala de energie electrica se mai obtine din gaz metan sau alte hidrocarburi . In plus , iti dau un exemplu clasic care ar trebui sa te lamureasca si sa nu mai pomenesti de combustibili cand te referi la un vehicul electric pe care nu se inmagazineaza combustibili . LOCOMOTIVA ELECTRICA . Nimeni nu a contestat de la Siemens , timp de 130 de ani aceasta denumire . Nimeni nu se intreaba din ce este obtinut curentul electric care alimenteaza o locomotiva electrica si nu spune ca are un consum de combustibil. Pe locomotivele electrice exista un contor de energie electrica , ptr a vedea consumul . Atunci , de ce nu ar fi corecta o analogie in domeniul auto ? ( de fapt , exista la troleibuze ) Referitor la perpetuum mobile , nimeni nu a afirmat asa ceva , deoarece ar fi in contradictie cu legea a II a a termodinamicii ! . Iar chestia cu SUV -rile e o inventie proprie. Nu am pomenit nimic despre ele , deci , nu imi dau seama cum ai descoperit ca le-as antipatiza ? In plus , exista si SUV -uri hibride , nu ?