Nissan Leaf, primul model electric accesibil din lume, va costa sub 30.000 de euro

Publicat marţi, 30.03.2010 16:44 de Mircea Meșter

Nissan va lansa in Japonia noul Leaf, primul model electric din lume abordabil ca pret. Masina va costa pana in 30.000 de euro si va intra in showroom-uri in decembrie.

Prima masina Nissan 100% electrica, modelul Leaf, va fi lansata oficial pe piata din Japonia in luna decembrie a acestui an. Pretul de pornire la care va putea fi achizitionat modelul va fi de 3.76 de milioane de yeni (circa 30.000 de euro), insa acesta va scadea pana in jurul sumei de 24.000 de euro dupa reducerea pe care guvernul japonez o acorda fiecarui client care se orienteaza spre un model de acest tip.

Mai mult, pentru a cobori costurile de achizitie, Nissan va pune la punct un sistem prin care clientii vor putea plati la inceput doar 19.250 de euro pentru masina fara baterii incluse, restul sumei urmand sa fie platita in rate lunare de 80 de euro, acestea incluzand si costul bateriilor. Nissan Leaf va deveni astfel prima masina electrica disponibila pentru publicul de masa.

Conform declaratiilor companiei japoneze, estimarile initiale arata ca totalul costurilor de utilizare ale lui Leaf sunt de opt ori mai reduse decat cele pe care le are de acoperit un detinator al unei masini cu motor termic. Nissan Leaf are o autonomie de 160 de kilometri cu un singur "plin" de curent, viteza maxima pe care o poate atinge fiind de 140 km/h. O incarcare completa va putea fi realizata prin prizele normale in circa 8 ore, alternativa fiind un lant de "alimentatoare" speciale in care masina poate fi alimentata la 80% din capacitate in 30 de minute.

Nissan va instala pe intreg teritoriul Japoniei 2200 de puncte de incarcare pentru Leaf, prioritatea fiind amplasarea acestora in curtile dealerilor constructorului japonez. Clientii care au posibilitatea de a-si instala un punct de incarcare in curtea casei proprii vor putea opta pentru aceasta solutie, Nissan asigurand constructia acestuia.

Constructorul japonez a anuntat ca lista de comenzi pentru Leaf va fi facuta incepand cu 1 aprilie. Totusi, conform publicatiei japoneze Nikkei, Nissan a adunat deja pe internet 9300 de aplicatii ferme pentru noul sau model, majoritatea fiind realizate de persoane fizice, un lucru neobisnuit in conditiile in care acest tip de autovehicul este de obicei comandat de autoritati sau companii.

Dupa ce va fi lansat in premiera mondiala in Japonia, Nissan Leaf va veni si in Europa, unde va fi prezentat pietei in acelasi timp cu lansarea sa din SUA.

via | AFP (inreg.)

  • kretzoooo, marţi, 30.03.2010 17:49
    scumpa

    30 de ani sa stea pana o cumpara cineva eu unu nu as da banii pe asa ceva,pentru ce, doar ca nu are emisii de CO2, neaa sunt alte lucruri care polueaza mai mult decat o biata masina ce produce intre 200-250 g/km CO2 maxim, mai e pana va evolua tehnologia hibrid ,mai mare autonomia, timpul reincarcarii...

  • Zet, marţi, 30.03.2010 18:01
    Electric

    Oare de ce masinile electrice parca nu arata a masini?? Le fac foarte ciudate ca desing, schimbatorul de viteze ma dat gata ce sa zic.... fasss

  • VladP, marţi, 30.03.2010 19:40
    fullelectric... nope

    bla bla bla... automobilele fullelectric nu au nici un viitor. 1. Se incarca greu, au autonomie mica si greutate mare 2. Fiecare producator de automobile isi va construi propria retea de incarcare? NU Viitorul va fi dominat ori de hibride, ori de hidrogen. Oricum mai intai trebuie ales un sistem pe care sa mearga toti producatorii auto si care sa constituie o alternativa reala a masinii cu combustie interna. Doar nu o sa stai 8 ore la fiecare 200km caci o sa faci pana la Timisoara o vesnicie.

  • you_hooo, marţi, 30.03.2010 19:57
    uau

    uau, ce ''ieftina''; cred ca as cumpara doua...!? intrebare: ca sa o incarci la priza nu cumva acel curent electric e produs in mare majoritate din combustibili fosili?! adica, poluare! asta e marea vrajeala... raman la ideea ca mai economic si cu emisii de co2 ar fi un diesel; si mai bine daca ar fi hibrid... mult mai avantajos dpdv economic. momentan masinile electrice sunt in stadiu de pionierat... bariera de 160 km autonomie e o mica problema_ ok e suficient pentru deplasari urbane... ce se inatmpla la extraurbane mai mari de cat poate duce masina...masina asta e doar de fitze!

  • Carlos, marţi, 30.03.2010 20:15

    Sunt prea multe lucruri pe care voi nu le cunoasteti. Vi le explica Carlos Ghosn cel mai bine. Care stiti engleza, care nu, zaceti in prostia voastra ! http://www.youtube.com/watch?v=yChtop17sd8 http://www.youtube.com/watch?v=SD9-F_sLdZ0 Carlos Ghosn speaks about Nissan Leaf http://www.youtube.com/user/0din27?feature=mhw4#p/f/15/Jjro24YpM-I

  • VladP, marţi, 30.03.2010 20:45
    nt nt nt

    auzi? tu vorbesti de civilizatie dar ii faci pe altii prosti... just a thought... Ce spune Carlos e marketing...

  • Carlos, marţi, 30.03.2010 21:05
    @VladP

    Daca bagi cornele in pamant ca taurasul si te impotrivesti n-o sa pricepi niciodata... te credeam mai ager la minte :| Carlos Ghosn discuta de avantaje concrete si rezultate demonstrabile. Un exemplu: costurile de exploatare ale unui Nissan Leaf vor fi mai mici decat la o masina pe benzina.

  • NeoGalaxy, marţi, 30.03.2010 21:44

    Interesant este ca faptul ca aceste masini se vor asambla foarte usor, nu prea cred ca pot exploda si mai ales ar trebui sa se repare foarte usor si foarte repede. Cel putin asa vad eu problema, practic orice componenta electronica se intretine, produce, repara si mai ales curata mult mult mai repede decat orice componenta mecanica. Practic, daca ignoram un pic (pentru moment) aceea autonomie si problema cu incarcarea, as spune ca aceste masini vor fii foarte interesant de folosit, cel putin in orase eu zic ca sunt foarte bune. Mai departe, vedem cand apar :)

  • ztele, marţi, 30.03.2010 21:53
    primul zici?

    Primul fiind? Chiar la voi pe site ati anuntat azi de modelul chinezilor de la BYD, care costa in jur de 18.000 de euro. Ala e al doilea?

  • icon, marţi, 30.03.2010 22:03

    @ztele.... citeste din nou cele doua titluri. Dar cu mare ATENTIE! in rest.... e scumpa rau. Urmeaza scaderea inevitabila de pret. Arata super bine in interior.

  • VladP, marţi, 30.03.2010 22:20
    imposibil de discutat

    Imi pare rau, dar momentan nu a spus nimic care sa imi schimbe parerea. Carlos Ghosn e un tip destept, poate chiar genial, dar masina electrica suta la suta nu va vedea succesul inainte de dezvoltarea unor baterii performante sau a unui sistem de incarcare ultra rapid si universal. Nu merita sa ma cert cu tine "Carlos" pentru ca nu stii sa discuti civilizat, dar in schimb ii faci pe altii limitati tu nefiind in stare sa accepti alta parere. Cat despre cat de ager sunt la minte nu cred ca te poti pronunta avand in vedere ca nu ma cunosti, dar te las pe tine sa fii cel mai destept daca asta te face sa te simti mai bine :)

  • Semtex, marţi, 30.03.2010 23:23
    O scurta introspectiva - Carlos Ghosn, CEO Nissan

    "The green car started with Toyota taking the leadership with hybrid. They took the leadership on the hybrid and then Honda came with the me, too product and then Nissan with the me, too product; and then GM and evreybody came with a me too product; but they(Toyota) had already taken the leadership technologically and in term of brand by introducing the hybrid. That's fair. And with all the developement of the hybrid, plug-in hybrid, the mild hybrid, the green hybrid, etc. THE NEXT STEP IS ZERO EMISSION. On the zero emission, we believe that there is a market, not on detriment of the hybrid. There is a market for the hybrid, but there is a market for the zero emission. We said, okay, we want to be the leader on zero emission. This is gonna be good for our brand, we think there is a good market, and we have the technology for that. So i don't want you to think that we're doing zero emission electric car on detriment of hybrids because we have hybrids. But on hybrids we recognize the fact that the leadership is already taken.Okay? We're followers. We're gonna bring cars on the market, we're gonna satisfy market demand, but we would never be recognized as leaders in hybrid, in fact nobody is going to take this out of Toyota. It's too late. WE WANNA TAKE THE LEADERSHIPS ON ELECTRIC CAR AND WE DON'T ANYBODY TO TAKE IT FROM US because we objectively there is a specific market for electric cars."

  • Semtex, miercuri, 31.03.2010 00:10
    O scurta introspectiva - Carlos Ghosn, CEO Nissan (continuare)

    "Why i think there is a specific market for zero emissions cars and not hybrids, and not enything else. Three reasons mainly. And, in fact three questions. If you answer yes to the three questions, then you say, okay. Zero emission cars gonna be part of the future. 1. The first question is - very simple - do you think ( even though price of oil is unpredictable ) that there is more chance price of oil in the future go up or down? So, if you say, yes, there is more chance that it goes up, well then you are on the right path for electric car. If you think, no, no. This is fake. Oil, there is plenty of it and it is going it is going to go down to 20$, then even you should not even do hybrids. You should go back to gasoline engine. 2. Second question, do you think that the constrains on environment and the regulation on the environment are gonna become stricter or looser? If you say it's gonna become stricter, CO2 emissions, etc., then you are also on the right path for the zero emission car, but if it's gonna cost you more to emit CO2 - this is something witch is gonna make a difference between this technology and the others. 3. And the third one is more of a strategic concern, witch is, how much all the developing countries are importing oil? All of them. China, the United States, obviously western Europe, obviously Japan -- but even China and India, witch are the two power house comming, there are big net importers of oil and there is no chance this is going to change for the next 30 years. So, with all these economic super-powers - how long we are gonna accept that their transportation sector depends only on one commodity and they are net importer of this commodity ? I remind you that if one major oil producer, for whatever reason, decide not to export oil -- and this happend in the past -- the transportation system of most of this country is paralyzed. That's why it is considered a strategic issue. So, the only way to disconnect this strategic issue is to bring electricity. Why? Because you can bring electricity out of nuclear power, of hydroelectric, of wind, of solar, of natural gas. You can do it literally out of evreything. So if there is one commodity witch would become very expensive, or witch become unavalaible, we can switch to something else. You can't in the case of oil."

  • VladP, miercuri, 31.03.2010 00:22
    cam ca Jules Verne

    poate predictiile lui sunt plauzibile, dar nu in cursul vietii noastre.

  • Semtex, miercuri, 31.03.2010 00:39
    @VladP

    Oh prietene, crede-ma, primele 2 puncte sunt preocupari imediate la nivel mondial. Costul pe gram de CO2 este o realitate a zilelor noastre. Se afla pe masa de discutii in guvernele din toata lumea. Si atata timp cat nu gasesc tehnologie sa foreze in Siberia, in calota glaciara, eu nu vad alta patura de petrol care sa duca pretul barilului in jos :|

  • Semtex, miercuri, 31.03.2010 01:00
    @VladP

    Te mai intreb ceva: tu prevedeai acum 2 ani ca GM va intra in cursul vietii noastre in colaps economic si va deveni o companie detinuta de guvernul american?

  • Criss, miercuri, 31.03.2010 01:41
    Semtex....esti indroctrinat rau de tot

    Masina asta are o problema grava, si anume - nu te poti deplasa mai mult de 160 de km cu ea. Asta in caz ca e cald afara, nu bate vantu din fata si adopti stilul de condus gen pensionar. Varianta propusa de GM e de 10 ori mai buna. Pentru drumurile zilnice acasa - serivici nu o sa faci mai mult de 65 de km zi, si deci mergi numai electric. Iar pentru drumuri mai lungi, excursii, vacante etc nu o sa stai cu morcovu' in .... ca o sa ramai fara curent blocat pe nu stiu unde Nu treb sa ai 10 facultati ca sa ajungi la rezultatele astea, acum depinde si ce fel cip ai in dotare.

  • crizza, miercuri, 31.03.2010 01:59

    adevaru' e ca voi astia, neindoctrinatii, benzinarii si hidrogenarii pana in maduva aveti o gura cat o sura. Sunteti niste genii nedescoperite. Gasiti fel de fel de puncte slabe la diverse modele (deobicei la Renault). Va dati cu parerea asa, ca proasta'n targ, doar doar va va descoperi cineva intelighentia. Nush'cum pana mea se face de isi permit astia (Nissan/Renault) sa sparga sute de milioane pe cercetare inainte de a va intreba pe voi astia atot-cunoscatorii. Ce pana corbului cautati pe un forum asa amarat? De ce nu mergeti voi pe drumul vostru si sa ne lasati pe noi sa speram ca si un full-electric este o varianta din multe le altele. Ia spuneti, voi astia, neindoctrinatii ce vedeti numa' probleme grave in curtea vecinului, mai stiti si alte culori in afara de alb si negru? Si de unde stii tu, criss puishor, ca varianta GM e de 10 ori mai buna? Cum de ti-a iesit fix 10? Daca mai sunt fro' 2 ascunse? Hai, daca tot ai iesit la rampa enumera cele 10 argumente dar nu le uita s'palea 2, stii tu...;)

  • Marian, miercuri, 31.03.2010 08:55

    @crizza, hai sa iti zic eu de ce e mai buna varianta Volt de la GM. Pentru ca eu daca vreau sa cumpar o masina care ma costa 30 000 $ nu imi pot permite sa am una pentru a merge la serviciu si alta pentru a merge in vancante. Deci varianta Volt este castigatoare. Eu zilnic fac naveta vreo 60 de km, deci se incadreaza sa merg pe electric in fiecare zi. Ce te faci daca vrei sa iesi la o iarba verde pe undeva pe la munte daca esti propietar de Nissan Leaf? Ajungi pe acolo, daca ajungi ca te lasa bateriile in panta si la intoarcere ce faci? Aaaaa stiu - la vale merge si singura. Un alt avantaj la Volt este ca timpul de incarcare la o retea de 220 este de 3 ore, adica seara cand ajungi acasa si pana sa te bagi la somn deja o ai incarcata masina, nu stai toata noaptea cu firu intins, ca poate vine vecinu si il pune la el noaptea :D

  • icon, miercuri, 31.03.2010 09:23

    hmmm..... 1. Leaf se lanseaza ANUL ASTA IN DECEMBRIE. Nu aud nimic de Volt in afara de vorba multa. 2. Pretul lui Volt? Stii ceva de pretul lui Volt? Leaf este full-electric Volt un hibrid. Diferentele de tehnologie nu e clar ca se vor regasi in pret? Ma indoiesc totusi ca VOLT va costa un kil de ceapa. 3. Leaf are posibilitatea incarcarii rapide: 30 minute - 80% capacitate. Si totusi: 1. Nissan va instala pe intreg teritoriul Japoniei 2200 de puncte de incarcare 2. Nissan a adunat deja pe internet 9300 de aplicatii ferme pentru noul sau model, majoritatea fiind realizate de persoane fizice, Leaf devine realitate, Volt este doar pe hartie. Inteleg frustrarea unora, dar ma mira cum sportul asta de a scuipa'n vant devine sport national. Si nu pricep o chestiune: de ce se compara LEAF cu VOLT? - VOLT este un HIBRID performant (pe hartie) - LEAFun FULL ELECTRIC ce devine realitate din decembrie N-ar trebui ca acest Volt sa fie comparat cu Prius? Ori cu Insight?

  • Criss, miercuri, 31.03.2010 12:06
    informare

    Volt nu se aseamana cu Prius deloc. Volt este un E-REV, prius este doar un hibrid. Cautati pe site si cititi despre ce este vorba.

  • icon, miercuri, 31.03.2010 13:23

    "corect" Criss, de asta Volt este pus pe aceeasi treapta cu Leaf, am inteles.... e mai "aproape" sa compari un full-electric cu un E-REV. Foarteeee "logic" keep going!

  • Semtex, miercuri, 31.03.2010 13:59
    @crizza

    Da, si eu as putea sa te acuz de superficialitate. Pentru ca Ghosh a spus clar ca exista loc si pentru masinile electrice pe piata fara sa afecteze piata hibridelor. De ce Nissan Leaf ? 1. Autonomia masinii a fost calculata in functie de studii ce arata ca 90% dintre americani nu ruleaza mai mult de 160 kilometri pe zi. In Europa, 80% din drumurile parcurse in decursul unui an sunt pe o distanta medie de cel mult 20 de kilometri. Tipul de clientela tinta: tanar, locuitor al unei metropole, cu venituri peste medie si care foloseste masina electrica pentru deplasari în oras, iar pe cea cu propulsie clasica o pastreaza în garaj pentru concedii. 2. Vor exista centre de incarcare la priza langa mall-uri, cafenele etc, iar masina iti calculeaza pe GPS ruta cea mai scurta catre acestea. Sau iti poti cumpara o statie de reincarcare pentru acasa. De asemenea vor fi statii "Quick Drop" asemanatoare unor spalatorii, unde bateria goala a masinii este inlocuita cu una complet incarcata, operatiune ce dureaza 3 minute. 3.O alta smecherie e cea a bateriilor inchiriate. Renault /Nissan nu spune ca daca iei masina, mori cu bateria de gat... Nu. Dupa 2 ani de exmplu 2 ani, poti beneficia de o baterie mai avansata tehnologic fara sa ai grija bateriei vechi care trebuie reciclata. Pentru ca nu poti pur si simplu sa arunci bateria de Generatie 1. Polueaza. Asa ca Nissan iti ofera posibilitatea sa te bucuri de avantajele progresului tehnologic fara niciun alt stres.

  • VladP, miercuri, 31.03.2010 14:40
    zzzzzzzzz... zumzaie ceva in aer

    voi uitati ce afaceri sunt in spatele petrolului... pana nu se termina si ultima picatura va fii majoritar ca sistem, dupa ce se termina pretul energiei electrice o sa zboare in sus pentru ca va exista o cerere foarte mare. Asta in cazul in care nu se va trece pe hidrogen, caz in care pretul hidrogenului va urca in mod constant. SImpla economie de piata. In schimb ca sa functioneze real orice sistem va trebui sa ofere realimentare instantanee si autonomie decenta, altfel o sa isi ia aceste masini fullelectric mai putini oameni decat cei care au cumparat prius.

  • claus, miercuri, 31.03.2010 15:31
    mda..

    in anglia se vinde citroen C2 electric de cateva luni si e mai ieftin! masinile electrice sunt pentru cei care au 2 masini. deci in loc de un C2(de exemplu) pe benzina pt doamna, care numai se fastaceste prin oras dupa copii, shopping etc, isi cumpara varianta electrica. e mai scumpa, in timp iti scoti banii, o incarci la priza din garaj si esti eco. ce e asa greu de inteles. si eu as proceda la fel si o sa procedez in cativa anisori. poate o sa am si niste fotovoltaice pe casa si m-am scos, nuu? bafta mare!

  • ununebunu, joi, 01.04.2010 11:58
    inca o problema

    mai e o problema pt masinile electrice (nu sunt primu care o zice, doar o repet). sa na gandim ca ajungem ca 80% din conducatori auto detin o masina electrica, inchipuitiva ce bucurie e seara si noaptea pt sistemele energetice cand pe langa varfu de seara deja existent o sa mai conectam si masinile. se duce naibii tot eco-ul nostru ca pt a acoperi consumu se da drumu la centrale electrice pe gaz => CO2. asta ca sa nu mai aducem aminte de toxicitatea metodelor de fabricare a bateriilor si de reciclarea lor. nu sunt sustinator al hidrogenului dar se pare ca ....

  • ion, joi, 01.04.2010 12:52
    @ununebunu

    Ba baiatule, sunt n`spe mii de posibilitati sa obtii energie electrica. Chiar atat de limitat esti? Iar Renault / Nissan a venit cu propunerea inchirierii bateriei, caz in care nu mai ai tu treaba cu nicio reciclare. Se ocupa Renault / Nissan de asta. Tehnologia hidrogenului si pilelor de combustie este inca la inceput. Pe moment prezinta dezavantaje mai mari. Acum am o intrebare pentru sustinatorii hybridelor: ce facem cu greutatea suplimentara?

  • ununebunu, joi, 01.04.2010 15:14
    ioane

    eu m am referit la acoperirea varfului de sarcina de seara datorat si alimentarii masinilor, pe care nu il poti acoperi cu orice fel de centrala electrica, ca astea nu sunt televizoare sa apesi pe buton si sa inceapa sa dea curent. si nu m am referit eu ca persoana sa reciclez bateria ci ca reciclarea acelei baterii impune anumite probleme referitoare la partea eco. ideea cu facerea "plinului" prin schimabrea bateriei cred ca e buna insa trebuie ca toti constructorii de masini trebuie sa se puna de acord privind compatibilitatea bateriilor.

  • ion, joi, 01.04.2010 15:37
    @ununebunu

    Carlos Ghosn a spus ca masina electrica e o alternativa. N-a spus niciodata ca masina electrica va inlocui prea curand masina pe combustie interna. Carlos spune masinile full-electrice vor detine o cota de 10% din vanzarile totale de masini noi pana in 2020. "compatibilitatea bateriilor" ce dracu tot spui acolo? =)) Nissan lucreaza la tehnologia asta de 18 ani. Nu poti sa le iei meritul asta si sa-i pui pe picior de egalitate cu altii care au frecat menta. Ce trebuie sa se puna de acord, sunt guvernele si constructorii auto.

  • power one security, marţi, 18.05.2010 19:02
    nisan leaf

    cam asa se spunea si de toyota prius la inceput .......la ora actuala se vinde cel mai bine la nivel mondial cu siguranta se va vinde foarte bine.......pentru toti cei care nu le place cumparati logan in continuare........referitor la unele discutiile, prostimea se inmulteste pe zi ce trece bafta tuturor...........