Nissan: lipsa de modele hibride a dus la situația dificilă din prezent
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice.
În urmă cu câteva săptămâni, mai mulți oficiali anonimi din partea Nissan au făcut un anunț care părea inimaginabil: marca japoneză mai are la dispoziție între 12 și 14 luni pentru a se salva de la un posibil faliment. Imediat după acest anunț, au început să apară și semnele de întrebare care vizau greșelile strategice ale mărcii din perioada recentă.
Sub îndrumarea lui Makoto Uchida, actualul CEO al mărcii nipone, Nissan s-a concentrat foarte mult pe lansarea de noi modele electrice. În același timp, marca japoneză a început încet dar sigur să se distanțeze de mașinile cu motoare hibride, în special pe piața din Statele Unite, una din cele mai mari piețe pentru Nissan.
Dubii cu privire la această strategie au apărut cu mai multe luni înainte de anunțul că Nissan se apropie de faliment. Potrivit unui nou raport intern, conducerea Nissan a subestimat creșterea cererii pentru mașini cu motoare hibride și a supraestimat, totodată, cererea pentru electrice.
Din cauza situației financiare foarte grave, Nissan a fost nevoit să adopte măsuri de reducere a costurilor. Printre acestea s-au numărat și eliminarea a aproximativ 9000 de locuri de muncă. În noiembrie, Nissan a anunțat că profitul său operațional s-a prăbușit cu 90% în prima jumătate a anului fiscal, iar veniturile nete au scăzut cu 94% față de anul aceeași perioadă de anul trecut.
Culmea este că vânzările Nissan, cel puțin pe piața nord-americană, sunt în creștere în acest moment. Aici, vânzările mărcii au crescut cu 1.7% de la începutul anului față de 2023. De asemenea, vânzările din acest an sunt semnificativ mai mari și decât cele din 2022, atunci când marca japoneză a fost afectată constant de probleme cu lanțurile de aprovizionare, cauzate de criza mondială de semiconductori.
Pe piața din China, o altă piață mare pentru Nissan, situația este fix opusul celei din America de Nord. Aici, vânzările mărcii japoneze au scăzut cu 13.1% până acum în acest an față de 2023.
În încercarea de a se redresa, Nissan a anunțat că are în plan să lanseze 16 propulsoare hibride noi până în 2027.
via Motor1
Băi ce chestie… este coadă la electrice, dar mai în viitor.