Nissan va închide fabrici și va concedia mii de angajați pe măsură ce dificultățile financiare cresc

Publicat vineri, 14.02.2025 11:56 de Silvian Irimia

Constructorul japonez Nissan a anunțat o serie de măsuri de reducere a costurilor, inclusiv închiderea a cel puțin 3 fabrici, pentru a trece peste problemele financiare.

Nissan și-a publicat rezultatele financiare trimestriale, confirmând oficial că fuziunea propusă cu brandul japonez Honda nu va mai avea loc, o mișcare despre care mulți credeau că ar fi putut ajuta Nissan.

Potrivit Nissan, măsurile planificate de reducere a costurilor sunt așteptate să aducă economii de aproximativ 2.5 miliarde de euro până în anul 2026.

Pentru context, profitul operațional al companiei a scăzut de la 478.4 miliarde de yeni în perioada aprilie-decembrie 2023 la 64 de miliarde de yeni în aceeași perioadă a anului 2024. Venitul net a scăzut, de asemenea, cu 320.2 miliarde de yeni.

Pentru a realiza aceste economii, Nissan va concedia 2500 de angajați la nivel global și estimează economii de 100 de miliarde de yeni prin consolidarea liniilor de producție, ajustarea turelor și transferul de locuri de muncă, începând cu 3 fabrici.

Potrivit Nissan, acestea includ două fabrici din SUA (Canton și Smyrna) și una dintre cele două linii de producție din Thailanda. Makoto Uchida, directorul executiv Nissan, a anunțat că fabrica din Thailanda este singura confirmată pentru închidere dintre cele 3. Alte două fabrici vor fi, de asemenea, închise, deși nu s-a specificat care sunt acestea.

Anterior, Nissan a anunțat că va reduce personalul global cu 9000 de locuri de muncă, dintre care 6500 sunt acum confirmate pentru operațiunile de producție. Producătorul auto a reiterat că intenționează să reducă capacitatea globală de producție cu 20%, de la 5 milioane de vehicule la 4 milioane până în aprilie 2026.

  • Elektrikkk, vineri, 14.02.2025 13:55

    Nu au vrut alianţă mai strânsă cu Renault, nu au vrut să facă EV reale ci doar porcării şi au tot prelungit-o cu Nissan Leaf care încă mai aveau răcire cu aer - printr-un amarât de ventilator în portbagaj... EV iniţiale Nissan şi mai ales hibridele aveau baterii NiCad mai slabe, mai grele decât Li-ion şi cu greu japonezii au renunţat la propriile baterii. Iar acum sunt chinezii care îi hăituiesc şi fugăresc pe Nissan din toată Asia ! BYD vine multe EV în Asia şi acolo Nissan scade cel mai mult. Viitorul este electric şi şi-au bătut joc de el. În 10 ani urmează Toyota...

  • dan_grc, vineri, 14.02.2025 17:21

    Ești chiar indulgent, atât de mult dai Toyotei ? Mai ales ca sunt câțiva ani de când spui asta.

  • Sorin Prelipceanu, vineri, 14.02.2025 21:44

    Sunt mai mari probabilitățile să dispară într-o bună zi Tesla, decât Toyota...

  • Dutz, duminică, 16.02.2025 22:07

    Pe Nissan i-au hăcuit Kia și Hyundai… și asta pentru că nu au dezvoltat produse fiabile. CVT-urile lor sunt chiar enervante, iar frecvența cu care le “pică” piesele îi fac pe cei de la Ford să pară chiar buni. La un Sentra am schimbat de 3 ori rulmenții spate în nici 100.000 km, și asta printre multe alte belele. Acuma vând Sentra fără pilot automat, când acționezi geamurile parcă este un utilaj agricol și multe alte bălării. Nissan au decis prost și nu are legătură cu EV-urile. Încă EV-urile papa bani la majoritatea producătorilor. BYD vinde hibride în draci pentru BEV-urile nu se vând, nu din alt motiv. Când se vor schimba lucrurile, v-om observa relativ ușor.