
Nissan va închide fabrici și va concedia mii de angajați pe măsură ce dificultățile financiare cresc
Constructorul japonez Nissan a anunțat o serie de măsuri de reducere a costurilor, inclusiv închiderea a cel puțin 3 fabrici, pentru a trece peste problemele financiare.
Nissan și-a publicat rezultatele financiare trimestriale, confirmând oficial că fuziunea propusă cu brandul japonez Honda nu va mai avea loc, o mișcare despre care mulți credeau că ar fi putut ajuta Nissan.
Potrivit Nissan, măsurile planificate de reducere a costurilor sunt așteptate să aducă economii de aproximativ 2.5 miliarde de euro până în anul 2026.
Pentru context, profitul operațional al companiei a scăzut de la 478.4 miliarde de yeni în perioada aprilie-decembrie 2023 la 64 de miliarde de yeni în aceeași perioadă a anului 2024. Venitul net a scăzut, de asemenea, cu 320.2 miliarde de yeni.
Pentru a realiza aceste economii, Nissan va concedia 2500 de angajați la nivel global și estimează economii de 100 de miliarde de yeni prin consolidarea liniilor de producție, ajustarea turelor și transferul de locuri de muncă, începând cu 3 fabrici.
Potrivit Nissan, acestea includ două fabrici din SUA (Canton și Smyrna) și una dintre cele două linii de producție din Thailanda. Makoto Uchida, directorul executiv Nissan, a anunțat că fabrica din Thailanda este singura confirmată pentru închidere dintre cele 3. Alte două fabrici vor fi, de asemenea, închise, deși nu s-a specificat care sunt acestea.
Anterior, Nissan a anunțat că va reduce personalul global cu 9000 de locuri de muncă, dintre care 6500 sunt acum confirmate pentru operațiunile de producție. Producătorul auto a reiterat că intenționează să reducă capacitatea globală de producție cu 20%, de la 5 milioane de vehicule la 4 milioane până în aprilie 2026.
Nu au vrut alianţă mai strânsă cu Renault, nu au vrut să facă EV reale ci doar porcării şi au tot prelungit-o cu Nissan Leaf care încă mai aveau răcire cu aer - printr-un amarât de ventilator în portbagaj... EV iniţiale Nissan şi mai ales hibridele aveau baterii NiCad mai slabe, mai grele decât Li-ion şi cu greu japonezii au renunţat la propriile baterii. Iar acum sunt chinezii care îi hăituiesc şi fugăresc pe Nissan din toată Asia ! BYD vine multe EV în Asia şi acolo Nissan scade cel mai mult. Viitorul este electric şi şi-au bătut joc de el. În 10 ani urmează Toyota...