Nissan va lansa cel mai ecologic motor pe benzină din lume pe noul Micra
Nissan Micra va primi un motor de 1.2 litri cu trei cilindri care va furniza 94 CP şi 140 Nm graţie ciclului de combustie Miller. Ciclul de combustie Miller a fost inventat în 1940.
Inginerii Nissan au anunţat că vor lansa un nou motor pe benzină pentru Micra. Acesta re o cilindree de 1.2 litri şi funcţionează în ciclul Miller. Noua unitate beneficiază de injecţie directă, distribuţie variabilă şi metale şi tratamente care oferă un coeficient extrem de scăzut de frecare la interior. Unitatea de 1.2 litri oferă un nivel de putere echivalent cu cel al unui motor de 1.5 litri şi un consum de carburant mai scăzut decât al unei asemenea propulsor graţie unui compresor mecanic.
Noul motor al lui Nissan Micra dezvolta 94 CP şi 140 Nm, în timp ce emite doar 94 grame de CO2 per kilometru. Astfel, avem unul dintre cele mai puternice motoare cu trei cilindri de pe piaţă, care oferă un cuplu motor superior chiar şi unităţilor aspirate cu 1.6 litri în cazul unor altor constructori, în timp ce emisiile de CO2 sunt cele mai reduse din rândul autoturismelor cu motoare pe benzină. Nissan Micra va folosi un compresor mecanic Eaton TVS R410, destinat motoarelor care au o cilindree între 0.5 şi 1.4 litri.
Ciclul de combustie Miller reprezintă o versiune derivată a ciclului otto. Diferenţa principală dintre cele două cicluri de combustie este reprezentată de existenţa aşa-numitului "al cincilea timp de combustie". În mod normal, un motor care funcţionează în ciclul otto(pentru un autoturism modern) are patru timpi de combustie: admisie, compresie, ardere şi expansiune, evacuare. Ciclul Miller implică o fază suplimentară care are loc în timpul ciclului de compresie, respectiv păstrarea supapelor de admisie deschise în timp ce pistonul urcă. Supapa de admisie se închide în momentul în care pistonul a urcat la 20-30% din cursă, iar un compresor mecanic de tip roots sau twin-screw realizează surplusul de putere şi cuplu motor la turaţii joase necesar funcţionării la sarcini parţiale şi turaţii joase.
Diferenţa principală dintre ciclul Atkinson şi ciclul Miller este reprezentată de folosirea unui compresor mecanic. Motoarele care funcţionează în ciclul Atkinson sunt găsite pe hibrizi, care compensează puterea pierdută prin păstrarea supapei de admisie deschisă în timpul compresiei prin amplasarea unui motor electric, în timp ce motoarele care funcţionează în ciclul Miller folosesc un compresor mecanic. Motoarele care funcţionează în ciclul Miller sunt mai eficiente decât unităţile otto echivalente deoarece temperaturile din camera de combustie sunt mai scăzute graţie compresiei scăzute şi a presiunii mai mari.
Via | Leftlane
nu supapa de admisie ramane deschisa , cea de evacuare. altfel comresorul nu mai are pe unde introduce "surplusul de putere "