Nissan va lansa cel mai ecologic motor pe benzină din lume pe noul Micra

Publicat joi, 19.08.2010 15:42 de Sebastian Toma

Nissan Micra va primi un motor de 1.2 litri cu trei cilindri care va furniza 94 CP şi 140 Nm graţie ciclului de combustie Miller. Ciclul de combustie Miller a fost inventat în 1940.

Inginerii Nissan au anunţat că vor lansa un nou motor pe benzină pentru Micra. Acesta re o cilindree de 1.2 litri şi funcţionează în ciclul Miller. Noua unitate beneficiază de injecţie directă, distribuţie variabilă şi metale şi tratamente care oferă un coeficient extrem de scăzut de frecare la interior. Unitatea de 1.2 litri oferă un nivel de putere echivalent cu cel al unui motor de 1.5 litri şi un consum de carburant mai scăzut decât al unei asemenea propulsor graţie unui compresor mecanic.

Noul motor al lui Nissan Micra dezvolta 94 CP şi 140 Nm, în timp ce emite doar 94 grame de CO2 per kilometru. Astfel, avem unul dintre cele mai puternice motoare cu trei cilindri de pe piaţă, care oferă un cuplu motor superior chiar şi unităţilor aspirate cu 1.6 litri în cazul unor altor constructori, în timp ce emisiile de CO2 sunt cele mai reduse din rândul autoturismelor cu motoare pe benzină. Nissan Micra va folosi un compresor mecanic Eaton TVS R410, destinat motoarelor care au o cilindree între 0.5 şi 1.4 litri.

Ciclul de combustie Miller reprezintă o versiune derivată a ciclului otto. Diferenţa principală dintre cele două cicluri de combustie este reprezentată de existenţa aşa-numitului "al cincilea timp de combustie". În mod normal, un motor care funcţionează în ciclul otto(pentru un autoturism modern) are patru timpi de combustie: admisie, compresie, ardere şi expansiune, evacuare. Ciclul Miller implică o fază suplimentară care are loc în timpul ciclului de compresie, respectiv păstrarea supapelor de admisie deschise în timp ce pistonul urcă. Supapa de admisie se închide în momentul în care pistonul a urcat la 20-30% din cursă, iar un compresor mecanic de tip roots sau twin-screw realizează surplusul de putere şi cuplu motor la turaţii joase necesar funcţionării la sarcini parţiale şi turaţii joase.

Diferenţa principală dintre ciclul Atkinson şi ciclul Miller este reprezentată de folosirea unui compresor mecanic. Motoarele care funcţionează în ciclul Atkinson sunt găsite pe hibrizi, care compensează puterea pierdută prin păstrarea supapei de admisie deschisă în timpul compresiei prin amplasarea unui motor electric, în timp ce motoarele care funcţionează în ciclul Miller folosesc un compresor mecanic. Motoarele care funcţionează în ciclul Miller sunt mai eficiente decât unităţile otto echivalente deoarece temperaturile din camera de combustie sunt mai scăzute graţie compresiei scăzute şi a presiunii mai mari.

Via | Leftlane

  • i400, joi, 19.08.2010 16:49
    supapa de admisie

    nu supapa de admisie ramane deschisa , cea de evacuare. altfel comresorul nu mai are pe unde introduce "surplusul de putere "

  • Ivanoff, joi, 19.08.2010 16:50
    Japan vs Germany

    Inca o dovada (dc mai era necesar) ca niponii sunt cu o clasa (cel putin) peste nemti...

  • sebaa, joi, 19.08.2010 16:57
    @i400

    Uite explicaţia în engleză, poate îţi prieşte mai bine. In the Miller cycle, the intake valve is left open longer than it would be in an Otto cycle engine. In effect, the compression stroke is two discrete cycles: the initial portion when the intake valve is open and final portion when the intake valve is closed. This two-stage intake stroke creates the so called "fifth" stroke that the Miller cycle introduces. As the piston initially moves upwards in what is traditionally the compression stroke, the charge is partially expelled back out the still-open intake valve. Typically this loss of charge air would result in a loss of power. However, in the Miller cycle, this is compensated for by the use of a supercharger. Ideea e ca nu avea cum să fie deschisă supapa de evacuare în timpul ciclului de compresie deoarece vorbim de o supapă "menţinută deschisă". Din moment ce înainte de ciclul de compresie vine ciclul de admisie, ghici ce supapă rămâne deschisă. Mulţumim pentru antenţie.

  • G., joi, 19.08.2010 22:06
    @ivan off

    Nemtii au deja 1.2 105CP si 175Nm. Daca esti normal si intelegi cifrele hai sa comparam 1.2 90Cp si 140Nm vs 1.2 105Cp si 175Nm. Intradevar cu 10 clase peste, dar cu ceva putere si cuplu in urma. Bahbay!

  • Thor, joi, 19.08.2010 22:09
    tacanitori

    Alta tacanitoare in 3 cilindrii. Mare smecherie, ce a aruncat Mazda la gunoi acum 8 ani reinventeaza Nissan :) :) Sistem inovator :) :) invetat de dl Miller in anii '40 Suzuki Swift 1.2 aspirat 4 cilindrii Otto are 94 de cai putere. Corsa 1.2 aspirat 4 cil Otto are 85 de cai putere Da, jucaria aia de Micra e masina perfecta ca sa para motorul mai plin de viata O sa consume cat un 1.6 dar nu se apropie nici macar de puterea unui 1.6 aspirat ..... modern, nu gen Logan. Draga Automarket un 1.6 aspirat din zilele noastre, are 155 - 160 Nm Or fi mai eficiente dar sunt mai scumpe de realizat si se pierde foarte multa putere in plaja inferioara de turatii. Deci, ce castigi la eficienta pierzi apasand pe acceleratie.

  • mowgli, joi, 19.08.2010 22:11
    @Sebastian

    Foarte corect, se pare ca nu toti sunt de acord.

  • demonel, vineri, 20.08.2010 03:22
    @G.

    cred ca se referea si la gradul de poluare nu numai la cp si nm

  • edi80, vineri, 20.08.2010 08:19
    lool

    nemtii sunt cu ecologia cum sunt 2 sine paralele si ei lupta din greu sa se intalneasca dar nici ca reusesc...:))

  • george, vineri, 20.08.2010 11:59
    NICI EU NU TE-AM JIGNIT CU NIMIC

    @edi80 Doar am constatat un lucru...atat. Stii care este "Green Car of the Year 2009"? Dar care este "Green Car of the Year 2010"? Cand vei gasi raspunsurile la aceste 2 intrebari, vei gasi si raspunsul la intrebarea "ce IQ are edi80" (mult sub 80 oricum)...

  • edi80, vineri, 20.08.2010 12:06
    @george

    lasa-ma cu vw tau george care are doar preturi premium si e recunoscut pt fiabilitatea lor de 30000 cand iti cade ba un injector ba pompa de alimentare...toata lumea se plange mai ales de jetta!!

  • george, vineri, 20.08.2010 12:15
    REVINO PE PAMANT

    @edi80 Tu ai habar pe ce lume traiesti sau acum ai aterizat pe planeta asta? A zis ca nemtii n-au nici o treaba cu ecologia si eu ti-am spus ceva in comentariul precedent. Singurul lucru pe care ai fost in stare sa-l faci a fost sa schimbi subiectul in mod grosolan de parca ai fi cazut pe scari...Si ai adus in discutie alt subiect fals, (foarte drag unui numar mare de ghertoi si de fanatici antiVAG) intr-un limbaj de copil de scoala speciala. Daca aveai 1 miligram de bun simt, ai fi recunoscut si tu ca ai spus o prostie dar, de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere, nu-i asa edi?

  • edi80, vineri, 20.08.2010 12:25
    @george

    am spus cumva un neadevar domnule stilat cu vw?invata sa respecti pe cei cu care vb chiar daca nu-i cun;) defapt specific!! ce masina ai zis ca conduci? tine-o tot asa..mai mult in service;)

  • george, vineri, 20.08.2010 12:39
    IN PRIMUL RAND, AI SPUS O TAMPENIE

    @edi80 Aia cu ecologia nemtilor. Inca nu ai recunoscut acest lucru. Dupa care ai spus o prostie (aia cu fiabilitatea VW). Nu stau sa-ti explic...se vede clar ca ar fi inutil. Inainte de a cere respect, mai bine ai arata tu nitel respect. Ai putea incepe prin a-ti recunoaste greseala grosolana.

  • edi80, vineri, 20.08.2010 12:50
    @george

    nu cer respect de la niste pers ca tine...este doar o opinie a ema si a multor oameni care s-au comfruntat cu probleme mari...insa tu nu vrei sa intelegi ca in ultimul timp o cam dau in bara..merg pe premiza mult si prost!! setea de extindere si de vanzare a cat mai multor unitati si implicit a profitului i-a facut sa comita erori mari!! ai ideea unde se fac maj injectoarelor pt vw,audi,skoda??si pompe de injectie pt audi?si mai ales de cine??

  • george, vineri, 20.08.2010 13:06
    NU CERE FIIDCA N-O SA PRIMESTI RESPECT

    @edi80 Mai ales daca nu-ti recunosti greseala cu ecologia nemtilor. Cu mult timp in urma am spus ca VAG scade la capitolul fiabilitate laolalta cu ceilalti fabricanti de masini. Dar sta inca bine comparativ cu majoritatea. Faptul ca pica injectoare si pompe multe nu se datoreaza neaparat fabricantului. Da-mi pe mana orice masina timp de 5 zile si vii s-o iei inapoi cu platforma. La masina mea nu a cedat nici un injector, nici volanta, nici bascule desi mananca jar de numa`- numa`.

  • G., vineri, 20.08.2010 14:20
    frustrare sau interes

    Edi nu tot ce zboara se mananca. Nu mai pierde timpul pe forumuri. De ce de fiecare data dai exemplu tampeniile spuse de unii pe forumuri. Pentru tine realitatea virtuala primeaza?? Eu traiesc mai mult in cea materiala si ghici ce si masinile tot acolo le gasesti. Eu nu inteleg problema ta. Chiar crezi ca unii nu o sa isi cumpere o masina de gura lumii?? Adica tu te inbraci cum dicteaza baietii din fata blocului sau cum iti place tie? Fiecare om e liber sa faca ce vrea cu banii lui si in nici un caz nu este treaba ta sau dreptul tau sa comentezi acest aspect. Asadar concluzionez ca ori ai un comportament de tzatza mahalagioaica ( moare de grija altora si e foarte atenta sa nu intre in colimatorul altor tzatze ) ori esti un dealer disperat de vanzari slabe.

  • HA HA HA, vineri, 20.08.2010 15:01
    lool

    mereu va certati pe tema asta!! se stie de acum ca vw s-a dus mult la vale si ia dat peste nas alte marci mai serioase ca prea se credeau ei zei..iar EDI a zis f bine ce a zis nu mai sariti voi cu gura pe el.se stie fiabilitatea lui golf lui jetta si nu se compara cu alte marci japoneze,coreene si chiar franceze eu personal am un seat leon si sunt ff multumit de el inca(are 50 de mii)

  • george, vineri, 20.08.2010 16:09
    PRIETENE, AI UN VOLKSWAGEN...DUH

    @ HA HA HA Atat ca e facut in Spania... Edi n-are habar pe ce lume traieste (tot el a zis ca nemtii nu fac masini ecofriendly). In ceea ce priveste fiabilitatea, baiatul asta iar a spus o prostie cam la fel de mare ca si cea spusa de tine precum ca VW e sub masinile franceze.

  • fny.ro, vineri, 20.08.2010 16:13
    @George

    George, fie ai 12 ani si este specific varstei sa fii fan inrait a ceva ce ti-a facut impresie placuta, fie daca ai varsta mai mare, ai probleme grave vazand atitudinea ta fata de VW. Ai actiuni la VW, esti inginer in detaliu sa cunosti fiecare surub din interiorul unui model VW? Daca nu, de ce esti intr-atat de ferm convins ca nu are nici un fel de problema VW si este atat de grozav? Si invers, aceeasi intrebare...

  • george, vineri, 20.08.2010 17:40
    ALT PAFARIST CU MANCARIME DE LIMBA (DEGETE)

    @fny.ro Asta ai inteles tu din ce am scris? Ca VW nu are NICI UN FEL DE PROBLEMA?!? Iesi la o plimbare in aer curat si citeste ce am scris la 13.06...

  • edi80, vineri, 20.08.2010 18:54
    @george

    persisti vad!! iti zic atatia tu nimic..

  • i400, luni, 23.08.2010 14:07
    scuze @sebastian

    multumesc pentru textul original, este mult mai clar. apropo, daca ar fi spus o aberatie, ai fi transmis informatia mai departe, sau si cunosti modul de functionare al unui motor?