Noi detalii despre noul Opel Astra: mai mic şi mai aerodinamic decât actuala generaţie

Publicat miercuri, 05.08.2015 13:36 de Mircea Meșter

Opel ne oferă astăzi o serie de noi informaţii legate de dimensiunile exterioare ale noii generaţii Astra. Aceasta este programată să fie lansată în luna septembrie, la Salonul de la Frankfurt.

Pe măsură ce se apropie data debutului oficial al noii generaţii Astra, care va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt la mijlocul lunii septembrie, marca germană oferă informaţii suplimentare despre modelul care va trebui să ducă mai departe o istorie în segmentul compact care în cazul Opel se întinde pe aproape 80 de ani. Astfel, dacă acum câteva săptămâni aflam

detalii despre motorizările noului Opel Astra sau informaţii despre scaunele ergonomice ale compactei, astăzi aflăm dimensiunile şi capacităţile aerodinamice ale modelului german.

Conform comunicatului oficial oferit de Opel, noul Astra va avea dimensiuni mai reduse, inginerii şi designerii germani făcând echipă pentru dezvoltarea unui model care vine cu un coeficient aerodinamic-record: 0.285. Ca reper, Opel ne oferă caracteristicile aerodinamice ale lui Kadett E GSi, model care în momentul lansării sale din 1984 reuşea să fie cel mai aerodinamic sedan din lume, cu un coeficient de 0.30.

Pe lângă caracteristicile aerodinamice-record în segmentul compact pentru Opel, Astra anunţă o lungime cu 5 centimetri mai mică decât cea a actualului model. Lăţimea şi înălţimea scad şi ele, ajungând la 1.81 metri (minus 0.5 centimetri faţă de actuala generaţie Astra), respectiv la 1.48 centimetri (minus 2.5 centimetri). Chiar şi cu acestea modificări ale dimensiunilor, Opel Astra rămâne unul dintre cele mai lungi modele din segmentul compact hatchback, singurii concurenţi cu dimensiuni mai generoase fiind Mazda3 (4.46 metri) şi Nissan Pulsar (4.39).

De la mic la mare: cât de lungi sunt compactele hatchback?
Poziţie în segment Model Lungime (metri)
1 Mazda3 4.46
2 Nissan Pulsar 4.39
3 Noul Opel Astra 4.37
4 Honda Civic facelift 4.37
5 Ford Focus 4.36
6 Citroen C4 4.33
7 Kia Cee'd 4.31
8 Renault Megane facelift 4.30
9 Hyundai i30 facelift 4.30
10 Seat Leon 4.26
11 VW Golf 7 4.25
12 Peugeot 308 4.25
  • Moldovean, miercuri, 05.08.2015 14:29

    Un detaliu care mi-a atras atenția : semnalizatorul din aripă care nu prea se mai poartă. Văd că oglinzile au un design elegant. O puteau integra acolo sub o formă subțire și cu iluminare LED. În rest, scăderea în greutate sper să readucă Astra în top.

  • Ivanoff, miercuri, 05.08.2015 14:47

    @Moldovean, cu toata stima! Semnalizatorul din aripa ''s-a purtat'' pana in prezent si la BMW asadar o marca premium, deci dc sa nu se poarte si la Opel o marca de volum ? Oricum banuiesc ca varianta de varf va avea integrate in oglinzi. on topic : Astept totusi varianta sedan, mai pt gustul si nevoile mele. Pana acum detin 4 sedanuri, Astra va fi al 5-lea, daca va oferii si propulsorul aspirat 1.4 100 CP, destul de decent .

  • Andy, miercuri, 05.08.2015 16:37

    @Ivanoff In general, dupa cum probabil ca stii si tu, producatorii ofera imagini inainte de lansare cu modelul in echiparea de top. Greu de crezut ca imaginea de mai sus sau cele care au circulat pe net pana acum sunt cu variante in echiparii de baza sau medii. Probabil ca asteapta pentru facelift integrarea semnalizatoarelor in oglinzi. Propulsorul 1.4 100 cp e destul de vechiut...de prin 2008 parca din cate imi amintesc. A mai suferit mici modificari insa ramane un motor gurmand si lipsit de vlaga. Probabil ca il vor inlocui cu un turbo mai ales ca asta e moda la toti producatorii care lanseaza modele noi (mai putin japonezii si coreenii) - oferirea unui turbo mic din start. Si nu e vorba de ce se poarta Moldovean, e vorba de faptul ca semnalizatoarele in oglinzi sunt mult mai vizibile mai ales in cazul traficului bara la bara cu masini una langa alta. E cel mai interesant Astra din ultimele generatii. Faptul ca au scazut greutatea spectaculos e un mare plus. Interesant sa vedem si noul Megane la sfarsitul anului, pentru ca e clar ca cel putin pana la aparitia Golf VIII vor avea vanzari excelente. Dupa...probabil ca tot Golf-ul se va vinde mai bine pentru ca lumea din pacate prefera banalitatea, design-ul invechit si fiabilitatea relativ scazuta (de inteles afara unde-si schimba masinile la 4-5 ani insa la noi e aproape stupida goana dupa VW).

  • Ivanoff, miercuri, 05.08.2015 18:06

    @Andy, de acord, insa varianta de top va fii cu siguranta cea OPC, l-a asta m-am referit. Motorul 1.4 100 cai cu siguranta va mai exista, si asta fiindca este cunoscuta bine ''traditia'' Opel de a lasa loc de mai multe variante in gama, nu doar turbo. E probabil sa vina si cu un turbo de sub 100 cai asa cum ne-a ''invatat'' VAG pe compacte . In rest 100 de cai pt oras sunt suficienti, nu-i chiar lipsit de vlaga. Astept varianta sedan!

  • Ivanoff, miercuri, 05.08.2015 18:08

    PS: Daca motorul de 1.4 100 CP de pe Honda Civic se misca destul de vioi, ma astept sa se miste si cel de la Opel, plus ca a mai scazut 'n gabarit fata de generatia anterioara.

  • @Ivanoff, miercuri, 05.08.2015 19:57

    Ce masini detii in prezent, daca nu ti-e cu suparare ?

  • Ivanoff, miercuri, 05.08.2015 20:12

    ''anonimule'', am sa-ti spun . Masinile mele nu sunt chiar asa ''cool'' ca ''pisucutzele'' care le cade tabla dupa ele si rabufneste manele noapte de noapte. Bun lasand glm la o parte, pe langa Pajero Mk3 de serviciu, masinile mele personale sunt 4 la numar si sunt sedanuri compacte : 1. Fiat Linea 1.4 77CP benzina ( 5.600 euro, cumparata acum 3 ani cu maxim 47.000 la bord de la centrul Auto-Italia recuperata de leasing ) 2. Toyota Corolla Mk7 1995 1.3 XLI 75CP ( o bijuterie de masina, care am cumparat-o de noua si care si acum merge ca in prima zi, are 460.000 KM si m-a costat 8,700 euro la vremea aceea ) 3. Honda Civic Mk8 sedan 1.3 i-DSi i-VTEC IMA 2006 (hybrid), 95CP ( cumparata acum 6 ani la ocazie la pretul de 14.000 euro ) 4. Hyundai Elantra 2.0i MT 143 Cp 2008 ( cumparat de noua la pretul de 17.500 euro pe persoana juridica ) Asadar dupa cum se vede, nu ma ''lafai'' in ''shepthare'' si ''cinciare'' ca sa par ''cool'' , si nici nu ascult manele . Cel mai probabil ascult : Parazitii sau BUG MAFIA sau house .

  • Daniel, miercuri, 05.08.2015 20:18

    Draga Moldovean...Andy are dreptate. STUPIDA goana dupa VW care este (si spun in DEPLINA cunostinta de cauza) dincolo de dotari O MASINA PROASTA din pct de vedere calitativ!!! Hai sa nu ne incurcam cu pozitia semnalizatorului lateral, hai sa ne incurcam cu rulmentii de roata. Care vrei tu. Astra 2001 cu peste 200.000 fara rulment de roata schimbat si Golf 5 sau 6 cu nici 70.000 cu cel putin unul schimbat...cutie cazuta, ambreiaj si volanta dual-mass terminate, EGR fisurat, injectoare care plang si multe-multe update-uri de soft pe toate partile...Va rog luati-va VW. Sa nu uitam cela 110 ani de istorie Opel. Cand VW a inceput sa faca masini, Opel trecuse prin toate etapele de la masini de cusut la biciclete si motociclete. Cand la Opel puteai inlocui ambreiajul FARA SA DAI CUTIA JOS SAU MACAR SA O DEPARTEZI DE BLOCUL MOTOR...altii faceau borduri din plastic masiv. Cum fac si azi. Si DA, sunt de specialitate si sunt FAN OPEL!!!

  • Daniel, miercuri, 05.08.2015 20:29

    Motoarele din ziua de azi, cele de 1000 si un pic cu "turbo" si jdemii de cai putere sunt niste glume proaste. In continuare, in conditiile actuale de tehnologie, puterea ramane legata de cilindree si mai putin de anexe si artificii. Pe hartie, toate dau bine, in practica (si iar spun in cunostinta de cauza), nu. De exemplu mai nou, pe Renault Kadjar (care nu este inca in RO - cred) se pune matorul de 1,2 turbo si "130 de cai". BLESFAMIE!!! Pe masina de aproape 2 tone...mator de 1,2...logica pura si frizam absurdul. Dar producatorii merg inainte oentru ca cea mai buna pista de incercare e...clientul...pe banii lui... Asa cum puneam odata Maseratti si Ferarri pe stand si in loc de 450 de cai aveau in realitate 380...cel mult. Sau caii japonezi care...si la propriu si la figurat...sunt mai mici decat cei europeni. Ca sa nu mai vb de abureala americana cu miile lor de CP. Deci...cine vrea masina...sa caute motor prima data, apoi cat mai putina sofisticare, greutate redusa si...pret pe masura buzunarului. Bafta.

  • @ivan turbatu, miercuri, 05.08.2015 21:12

    O masina de serviciu plus patru berline personale? Ai multe pasari si n-ai unde sa le tii? Linea si Corolla sunt numai bune de tinut gainile in ele, dar fiecare face ce vrea, dar nebunia este in alta parte, deci ai Corola din 1995 pe care ai cumparat-o de noua si-a costat fix 8700 de euro? Cum ai calculat, ca pe vremea aia, bolnavule, nu erau euro. In seara asta nu se dau pastile la ospiciu?

  • Ivanoff, miercuri, 05.08.2015 21:26

    PS: ai grija ce-ti doresti , ca Corolla s-ar putea sa turuie la semafor cu Bi Em Dabal Yu-ul tau care ii cad tobele pe jos :)))))

  • Andy, miercuri, 05.08.2015 21:54

    @Ivanoff Fara suparare, insa un Cielo in 95 era mai scump. Exact in anul respectiv l-au luat ai mei si costa 11.000 si un pic de dolari (varianta sedan GLE cu aer conditionat si motorul 1.5 80 cp). Greu de crezut ca o Toyota costa atat de putin mai ales ca aveau taxe vamale 30% fiind importate din Japonia... Poate ne lamuresti :-)

  • Ivanoff, miercuri, 05.08.2015 22:31

    Desigur @Andy, mersi ca mi-ai atras atentia, ''mancasem'' un cuvant, asa e cand scrii de pe mobil in fuga, cu politetea de a raspunde la ''anonimii frustrati'' . Am vrut sa zic ca, Corolla am cumparat-o APROAPE de noua, dar masina era ca si noua chiar daca era rulata in jur de 30 de mii . Cat despre Cielo, cred ca gresesti, GLE din acel an venea cu urmatoarele motorizari : 1.5 75CP , 1.5 16V 90 CP si 1.8i 101 CP. Executive-ul care era mai imbunatatit si mai ''nou'' venea cu : 1.5 80 CP ( dar asta dupa 2004 ) , plus ca mai exista si 1.6 108 CP , toate benzina evident. Deci tu ai cumparat alor tai 1.5 de 75 CP nu 80 . Oricum la puterea care o avea trebuie sa recunosc ca performantele sunt si acum de top daca o comparam cu sedanuri compacte low din 2015 , gen Skoda Rapid 1.2 75CP, Peugeot 301 1.2 72CP, vom observa ca niciuna dintre cele doua nu pot scoate 12,5 sec pana la 100km/h , nici macar Polo cu acelasi motor care-i mai usor nu reuseste acest lucru.

  • Ivanoff, miercuri, 05.08.2015 22:36

    PS: A nu se intelege gresit : Am zis sedanuri compacte low, fiindca cam pe acest palier se situa Cielo atunci. Sedan compact superior era modelul Nubira 1, iar mai apoi 2-ul care urca mai de graba spre zona de lux cu dotari si motoare de top pt clasa ei.

  • arhitect, miercuri, 05.08.2015 22:57

    1. se tot vorbeste de lungimea masinii, cand, de fapt, comfortul si spatiul interior este generat de marimea ampatamentului ! 2. mai mult, asa cum fisele tehnice cuprind volumul portbagajului, pt. spatiul interior cel putin la fel de elocvent ar fi volumul habitaclului !

  • TC1900, joi, 06.08.2015 13:13

    mazda 3 , cea mai lunga compacta si un vol al portbagajului f mic ( acelasi lucru si la mazda 6), din considerente de design, pt acele linii fluide au renuntat la spatiu de depozitare. desigur pt unii acest lucru conteaza mai putin

  • johnsi, vineri, 07.08.2015 09:10

    e frumos, va fi peste concurenta poate si ca va fi si cel mai nou :)