Noi detalii despre succesorul lui Lamborghini Aventador: motor V12 hibrid de 1015 cai putere
Lamborghini a dezvăluit informații noi despre noul model LB744, numele de cod al succesorului legendarului Aventador. Noul hypercar italian va avea un motor V12 hibrid, cuplat la 3 motoare electrice, care va dezvolta un total de 1015 cai putere.
Anul acesta, Lamborghini se pregătește să lanseze cel mai anticipat model al său din ultima perioadă. Mai exact, este vorba despre înlocuitorul lui Aventador, care va fi, în premieră, un model hibrid. De asemenea, lansarea va avea loc cu ocazia a 60 de ani de la debutul primului model de serie al mărcii italiene.
Acum, Lamborghini tocmai a dezvăluit detalii tehnice de ultimă oră despre succesorul lui Aventador. În primul rând, aflăm că noul model poartă numele LB744, acesta fiind doar un nume interimar. Însă, componenta vedetă este, fără dar și poate, propulsorul său V12 hibrid. Tocmai de aceea, Lamborghini spune despre noul model că este primul HPEV (High Performance Electrified Vehicle) din lume.
De unul singur, motorul V12 de 6.5 litri, cel mai puternic făcut vreodată de constructorul din Sant’Agata Bolognese, livrează 825 de cai putere și un cuplu de 725 Nm. Față de motorul lui Aventador, acesta cântărește 218 kilograme, fiind mai ușor cu 17 kilograme. De asemenea, motorul este rotit la 180 de grade și poate ajunge până la o turație maximă de 9500 rpm.
Motorul V12 va funcționa în tandem cu nu mai puțin de 3 motoare electrice. Două dintre ele sunt amplasate în puntea din față, iar cel de-al treilea motor electric este montat deasupra cutiei de viteze automate cu 8 trepte și cu ambreiaj dublu, o altă noutate absolută pentru Lamborghini. Cele două motoare electrice din față oferă 150 de cai putere fiecare, iar întreg propulsorul livrează până la 1015 cai putere. Al treilea motor electric are și rol de demaror și de generator pentru celelalte două motoare electrice din față.
Noul Lamborghini LB744 vine și cu un acumulator litiu-ion de 3.8 kWh și este cuplat la cele trei motoare electrice și la un sistem de reîncărcare a bateriei în mers. Aceasta poate trage un curent de până la 7 kW și poate fi încărcată în 30 de minute la o astfel de priză. Alternativ, acumulatorul va putea fi reîncărcat și cu ajutorul sistemului de frânare regenerativă în doar 6 minute.
La final, trebuie să menționăm că noul Lamborghini LB744 va fi doar al treilea model de serie al mărcii cu o cutie de viteze montată transversal. Celelalte două modele cu o astfel de configurație sunt Miura și Essenza SCV12. Bineînțeles, tot aici mai amintim că noul model va avea și tracțiune integrală.
Noul înlocuitor al lui Aventador va fi prezentat oficial în primăvara acestui an.
via Lamborghini
Oare ce vrea autorul sa spuna aici : "motorul este rotit la 180 de grade" ? Sa fie oare: 'unghiul dintre cele doua bancuri de cilindri este de 180 grade' ? On topic: o masina exceptionala, doar pentru premianti ! (sau omologii lor din epoca contemporana)