Noi detalii despre viitorul Mercedes-Benz CLA: 3 motorizări hibride și una electrică

Publicat luni, 18.11.2024 10:40 de Tiberiu Safta

Mercedes-Benz a dezvăluit o serie de noi detalii despre viitoarea generație CLA. La momentul lansării, noul model va fi disponibil cu 3 motorizări hibride, precum și într-o versiune electrică.

Generația cu numărul 3 a lui Mercedes-Benz CLA va fi lansată oficial în 2026. Recent, am văzut primele imagini oficiale cu noul model, care va fi pentru prima dată oferit și într-o versiune electrică. De altfel, această versiune a stabilit un nou record mondial pentru cea mai mare distanță parcursă de o mașină electrică în 24 de ore

.

Acum, germanii ne oferă mai multe detalii tehnice și imagini noi cu viitoarea berlină de clasă compactă. Noul model nu va fi unul exclusiv electric, deoarece va fi disponibil și cu o motorizare hibridă în 3 variante de putere. Despre aceasta vom vorbi puțin mai târziu, deoarece Mercedes-Benz a decis să ne ofere detalii tehnice importante despre noua versiune electrică.

PROPULSOR NOU, MAI EFICIENT

Viitorul Mercedes-Benz CLA electric va fi bazat pe noua platformă dedicată MMA și va primi o nouă generație a propulsorului electric. Noul propulsor se numește Electric Drive Unit 2.0 și va fi prezent la toate viitoarele modele electrice ale mărcii bazate pe arhitectura MMA. Pentru noul CLA, Mercedes-Benz va implementa o arhitectură de 800 de volți cu tehnologie preluată de la conceptul Vision EQXX.

Propulsorul electric al noului Mercedes-Benz CLA electric va dezvolta 272 de cai putere și va antrena roțile din spate. Noul model va fi și primul din clasa compactă care va primi un invertor cu carbură de siliciu. Viitorul Mercedes-Benz CLA va primi și versiuni cu tracțiune integrală. În cazul acestora, sistemul 4MATIC va adăuga un motor electric de 109 cai putere pentru roțile din față.

DOUĂ TIPURI DE BATERII

Deși Mercedes-Benz nu a confirmat autonomia noului model, este de așteptat ca aceasta să fie de aproximativ 600 – 700 de kilometri. Pentru a ajuta la o eficiență mai mare, viitorul CLA electric va avea o cutie de viteze cu două trepte, neobișnuit pentru o mașină electrică. Noile modele bazate pe arhitectura MMA vor primi două baterii cu două configurații celulare diferite.

În cazul bateriei mai performante, aceasta va avea o capacitate utilizabilă de 85 kWh. Noua baterie promite o densitate a energiei mai mare cu 20% față de bateria inferioară.

De asemenea, bateriile vor putea fi încărcate la un curent de maxim 320 kW, la o stație de încărcare rapidă.

MOTOARE HIBRIDE NOI

Așa cum spuneam mai devreme, noul Mercedes-Benz CLA va fi disponibil și în versiune hibridă cu tehnologie de 48 de volți. Această versiune va primi sub capotă noua familie de propulsoare FAME (Family of Modular Engines), în configurație cu 4 cilindri pe benzină. Motorul termic va fi cuplat la un motor electric de 27 de cai putere și la o cutie de viteze electrificată cu 8 trepte.

La momentul lansării, noul Mercedes-Benz CLA cu motor hibrid va fi disponibil în 3 variante de putere: 136, 163 și 190 de cai putere.

via Mercedes-Benz

  • Nico, luni, 18.11.2024 11:11

    Eu tot nu inteleg de ce nu vor europenii sa introduca modele electrice cu baterii mai mici (20-50 kWh) dar cu motoare range extender, cu rezervoare ca alta data (50-60 litri) ... Ar fi o solutie super, ai autonomie electrica 100-200 km, nu cari dupa tine cine stie ce ditamai motorul, si mai ai si autonomie din benzina vreo 800-1000km. Motoarele generatoare sunt destul de eficiente, la chinezi cam asta e trendul acum, ca alternativa la full electric. O fi si mai ieftin decat un PHEV???

  • Matei_cel_nou, luni, 18.11.2024 11:57

    Interesant ca strategia Mercedes e foarte diferita de cea a BMW și Audi. Mercedes: o singura platforma, gândită pentru EV, dar care accepta și motoare termice de dimensiuni reduse. Motorul acesta e cu 17% mai compact și încorporează cutia și motorul electric. BMW: platforme diferite pentru EV și termice pe același model, aceleași caroserii (cele termice vor avea grila deschisă). Audi: platforme diferite, modele diferite: A4, A6 EV, A3, A5, A7 termice. Aceeași strategie aplica tot concernul VW inclusiv la VW, Skoda, SEAT.

  • Matei_cel_nou, luni, 18.11.2024 12:01

    @nico Nu sunt mai ieftine decât PHEV întrucât bateria e mai mare. Tot ca dezavantaj, motorul termic lucrează destul de mult și, fiind în general în 3 cilindri, trimite vibrații în cabina mai tot timpul. Avantajul e ca nu trebuie sa comute intre motorul termic și cel electric, ceea ce le face mai plăcute la condus și uzura e mai mica.

  • Nico, luni, 18.11.2024 13:23

    @Matei Pai transmite vibratii doar daca ai nevoie sa generezi electricitate: cu o bateria maricica nu e nevoie. Din ce vad pe net, chinezii au o multime de astfel de modele EREV; motorul termic e mai mic (doar generator) decat unul de pe PHEV, dar motorul electric si bateria sunt mai mari. Mi se par a fi o alternativa la PHEV, pe care trebuie sa le incarci in fiecare zi si mergi destul de putin. Ar fi foarte interesant de utilizat un EREV cu autonomie electrica de 200km + rezervor de 50 litri (+800km) si sa fie la pret de PHEV, nu?

  • Matei_cel_nou, luni, 18.11.2024 13:41

    Pai dacă nu e nevoie atunci de ce mai e range extender? A mea are o baterie maricica și confirm ca nu e nevoie :)