Noi detalii despre viitorul Opel Corsa: model cu pretenții premium

Publicat vineri, 14.02.2025 13:01 de Tiberiu Safta

Au apărut noi detalii despre următoarea generație Opel Corsa. Viitorul model de clasă subcompactă va fi reinventat și promite să aducă numeroase elemente noi văzute de obicei la mașinile premium.

Opel Corsa urmează să primească o nouă generație începând din 2026. Aceasta va fi și prima generație a modelului de clasă subcompactă care va fi bazată pe o platformă Stellantis. Mai exact, este vorba despre STLA Small, care va înlocui actuala arhitectură CMP.

Potrivit unor noi informații apărute în publicația Autocar, cea de-a 7-a generație Opel Corsa va fi un model complet diferit față de ce știam până acum. Noul model ar urma să primească numeroase elemente văzute de regulă la mașinile premium și ar urma să aibă un preț de pornire ușor mai mare față de modelul din prezent.

Caroseria viitorului Opel Corsa va avea un design inspirat de conceptul Opel Experimental, prezentat în 2023. Partea frontală va primi faruri LED subțiri și o interpretare nouă a grilei acoperite Vizor în cazul versiunii electrice. Sigla frontală va fi și aceasta iluminată, iar în jurul acesteia vor fi prezente și dungi iluminate care se vor întinde ușor pe capotă și pe bara de protecție.

Opel se va concentra mai mult asupra eficienței aerodinamice, așa că este de așteptat ca noul model să primească un design minimalist și cu linii mai fluide. Inclusiv mânerele portierelor ar urma să fie ascunse, iar jantele care nu vor fi mai mici de 19 inch, vor fi desenate și acestea în scop aerodinamic.

Din informațiile prezentate de Autocar, interiorul următorului Corsa va fi complet revizuit. Vor dispărea majoritatea comenzilor fizice, iar accentul va fi pus mai mult asupra unor materiale ecologice de calitate mai bună. În standard, viitorul model va primi material textil reciclat pe bord, iluminare ambientală și chiar un plafon panoramic, care este de obicei opțional. Tunelul central va avea o formă specială plutitoare pentru a crea și mai mult spațiu de depozitare.

Alături de comenzile fizice, va dispărea și instrumentarul de bord convențional. În locul său, Opel va monta un ecran de tip head-up display. Cât despre ecranul central pentru sistemul multimedia, acesta va fi înclinat către șofer și va găzdui aproape toate comenzile și funcțiile importante ale mașinii.

Platforma STLA Small permite montarea unor baterii cu o capacitate de maxim 82 kWh. Arhitectura de încărcare va fi în continuare de 400 de volți, la fel ca în cazul actualului Opel Corsa electric. Totuși, este de așteptat ca noul model să aibă o viteză de încărcare mai rapidă și o autonomie mai mare, de până la 550 de kilometri.

Noua generație Opel Corsa va fi lansată în 2026.

via Autocar

  • ds, vineri, 14.02.2025 13:36

    Dacă sigla iluminată, lumina ambientală și eliminarea comenzilor fizice și a instrumentarului de bord înseamnă lux, eu zic pas. Mulți dintre producători au revenit la butoanele fizice pentru că accesul la display pentru o anume comandă este o prostie. De exemplu, la Volvo xc60 trebuie să intri intr-un meniu și vreo două submeniuri ca să dezactivezi start/stop. Dar, mă rog, trebuie să dai cu capul în pragul de sus ca să-l vezi pe cel de jos. Și dacă tot de dai eco și pui material reciclat pe bord, de ce ai face ditamai cauciucuri pe 19 inch?

    Dutz, sâmbătă, 15.02.2025 16:48

    La XC60 glisare spre stânga și dezactivarea are icoana pe ecranul principal, adică două “mișcări” față de una dacă ar fi buton fizic. Fac asta zilnic ;) Dar, de acord că eliminarea butoanelor fizice este o mare greșeală în multe cazuri.

  • @ds, vineri, 14.02.2025 14:02

    Diametrul jantelor nu e determinant pentru consum. Greutatea și designul lor este. Dacă le faci mai înguste și din materiale mai ușurare, cu un design aerodinamic, atunci jantele de dimensiuni mai mari pot chiar sa scadă consumul. Cu o singura rotație parcurg o distanță mai lungă.

  • nsrei, vineri, 14.02.2025 14:24

    cauciucuri mai subtiri inseamna oare ca masina va fi mai instabila pe drumuri proaste ?

  • @nsrei, vineri, 14.02.2025 14:29

    Jante cu diametrul mai mare nu înseamnă și cauciucuri mai subțiri. Asta e valabil doar când selectezi opțiunea asta la același model de mașină, pentru ca legal, diametrul total janta+cauciuc trebuie sa rămână la fel (altfel s-ar afecta viteza reală vs viteza indicata pe bord). Dar la un model nou care vine cu jante mai mari nu e musai ca și cauciucul sa fie îngust. Se poate ca întreg diametrul sa crească.

  • ds, vineri, 14.02.2025 14:46

    @14.02 Nu la consum făceam trimitere ci la dimensiunea cauciucurilor din punct de vedere al consumului de materie primă și energie pentru producția lui. Subcompactele au, în general, cauciucuri pe 16, ori dacă vii cu chestii gen "material textil reciclat pe bord", ca să demonstrezi că ești eco friendly și apoi trântești niște cauciucuri de dubă, unde este logica?

  • DanG, vineri, 14.02.2025 15:00

    Pe langa faptul ca Opel nu se potriveste cu ideea de premium nicicum, as prefera sa vina un constructor care sa zica: vrem sa facem un produs pentru mase, simplu, ieftin, ergonomic si fiabil. Toti fac invers, toti viseaza premium: VW, Citroen, Fiat cu preturile pentru 500e, Mini, etc.

  • eu, vineri, 14.02.2025 15:54

    acum si astia se vor premium... nu sunt destule marci in grup cu pretentii de premium? masini normale nu mai vrea nimeni sa faca... din astea pt majoritatea populatiei... ca nu toti au bani de premium

  • @ds, vineri, 14.02.2025 15:59

    Ok, înțeleg ce zici. Totuși, dacă pneul e mai îngust poate nu se folosește mai mult cauciuc, per total. Și dacă toată roata e mai mica restul ar fi acoperit de caroserie, adică aluminiu și de multe ori chiar plastic (multe subcompacte au plastic in jurul roților).

  • George Simion, vineri, 14.02.2025 23:34

    pai fac "premium reciclat", ca e la moda, iar omu de rand nu gandeste, doar plateste. dinti in gura ai nu ai..dar in parcare trebuie ceva "premium".

  • George Simion, sâmbătă, 15.02.2025 16:36

    apropo,de ce pare ca poti trage apa la portbagaj?