Noi plângem după autostrăzi, Slovacia ia fabricile: Jaguar Land Rover își face uzină la Nitra
Kia, Volkswagen, Peugeot-Citroen, iar acum Jaguar Land Rover. Slovacia devine ușor polul de interes al Europei Centrale în ceea ce privește construcția de mașini.
Chiar dacă istoria producției auto din România se întinde deja pe aproape 5 decenii, dezvoltarea precară a infrastructurii face ca numărul uzinelor de asamblare auto care funcționează astăzi în România să fie foarte redus în comparație cu potențialul pe care îl are țara noastră în Europa. Iar după ce am văzut anii trecuți cum mari mărci auto au preferat să construiască în țări vecine în loc să aleagă România, astăzi ne uităm cu jind la Slovacia și la industria sa auto aflată în plin avânt.
După ce Kia, Peugeot-Citroen și Volkswagen au transformat Slovacia într-o țară în care industria constructoare de mașini este principala ramură a economiei, compania britanică Jaguar Land Rover (JLR) va semna în această săptămână contractul prin care se angajează să construiască o uzină în orașul Nitra. În planurile JLR se aflau inițial, pe lângă Slovacia, Cehia, Ungaria, Polonia și chiar Statele Unite și Mexic, însă decizia finală a venit după ce autoritățile slovace le-au oferit britanicilor cele mai bune condiții pentru a construi fabrica și a produce mașini aici.
Conform înțelegerii care urmează să fie parafată în aceste zile, fabrica își va deschide porțile în 2018, iar în 2025 va avea un ritm de producție de 300.000 de mașini pe an.
Slovacia a devenit în ultimii ani unul dintre polii producției auto din Europa. Statul central-european se află pe prima poziție la nivel mondial în clasamentul numărului de mașini produse pe cap de locuitor, iar în 2013 a atins poziția a 18-a în topul producției efective la nivel mondial, depășind un milion de unități în doar 12 luni. 80.000 de oameni sunt angajați în sectorul auto slovac, populația totală a țării fiind de 5 milioane de persoane.
De ce in ultima perioada titlurile voastre par de tabloid sau de discutii la spart de seminte?