Noi plângem după autostrăzi, Slovacia ia fabricile: Jaguar Land Rover își face uzină la Nitra

Publicat marţi, 08.12.2015 18:02 de Mircea Meşter

Kia, Volkswagen, Peugeot-Citroen, iar acum Jaguar Land Rover. Slovacia devine ușor polul de interes al Europei Centrale în ceea ce privește construcția de mașini.

Chiar dacă istoria producției auto din România se întinde deja pe aproape 5 decenii, dezvoltarea precară a infrastructurii face ca numărul uzinelor de asamblare auto care funcționează astăzi în România să fie foarte redus în comparație cu potențialul pe care îl are țara noastră în Europa. Iar după ce am văzut anii trecuți cum mari mărci auto au preferat să construiască în țări vecine în loc să aleagă România, astăzi ne uităm cu jind la Slovacia și la industria sa auto aflată în plin avânt. 

După ce Kia, Peugeot-Citroen și Volkswagen au transformat Slovacia într-o țară în care industria constructoare de mașini este principala ramură a economiei, compania britanică Jaguar Land Rover (JLR) va semna în această săptămână contractul prin care se angajează să construiască o uzină în orașul Nitra. În planurile JLR se aflau inițial, pe lângă Slovacia, Cehia, Ungaria, Polonia și chiar Statele Unite și Mexic, însă decizia finală a venit după ce autoritățile slovace le-au oferit britanicilor cele mai bune condiții pentru a construi fabrica și a produce mașini aici.

Conform înțelegerii care urmează să fie parafată în aceste zile, fabrica își va deschide porțile în 2018, iar în 2025 va avea un ritm de producție de 300.000 de mașini pe an.

Slovacia a devenit în ultimii ani unul dintre polii producției auto din Europa. Statul central-european se află pe prima poziție la nivel mondial în clasamentul numărului de mașini produse pe cap de locuitor, iar în 2013 a atins poziția a 18-a în topul producției efective la nivel mondial, depășind un milion de unități în doar 12 luni. 80.000 de oameni sunt angajați în sectorul auto slovac, populația totală a țării fiind de 5 milioane de persoane.

  • gigi, marţi, 08.12.2015 21:50

    De ce in ultima perioada titlurile voastre par de tabloid sau de discutii la spart de seminte?

  • zarnesteanu, miercuri, 09.12.2015 00:43

    vai tu @gigi, cat esti de sensibila. Te-ai gandit ca poate titlul reflecta chiar realitatea? Nu ti se pare?

  • razvanis, miercuri, 09.12.2015 11:29

    Si slovacii au iesit din comunism odata cu noi. Nu au trei creiere nici cate patru maini. Singura diferenta este incompetenta conducatorilor, ne sunt mult inferiori la capitolul asta.

  • xxx, miercuri, 09.12.2015 13:25

    @razvanis, noi avem conducătorii pe care-i meritam, intr-un târziu am ieșit timid in strada, Cehoslovacia, Polonia, chiar si Ungaria s-au răzvrătit împotriva comunismului, noi pe burta (si asta din comoditate) ca tot timpul istoriei noastre

  • Mihai, miercuri, 09.12.2015 13:43

    Industria auto din Romania inainte de 1989 :1 Uzina Dacia-Mioveni 2 Uzina de la Craiova, 3 Uzina Aro Campulung, 4Uzina de autocamioane Brasov, 5 Fabrica Autobuzul Bucuresti ,6 Uzina Mecanica Marsa, sper sa nu fi omis ceva. ASTAZI : 1.Uzina Dacia Mioveni - invechita dar convenabila -mai bagam niste roboti, mai mutam din productie ; 2 Uzina Ford (fosta si fosta-fosta) se chinuie sa produca la un sfert din capacitate un model care nu se vinde, noroc cu motoarele...Industria orizontala: 99% export -poate fi relocata rapid. Autostrada Pitesti-Sibiu: termen de incepere a constructiei: NECUNOSCUT. Termen de finalizare: dupa ce pleaca Renault din Romania - intre timp studii de fezabilitate la 2 ani. VINOVATI DE SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE SI MANAGEMENT DEFECTUOS : 0.

  • Tibi, vineri, 18.12.2015 17:33

    hmmm, vestea asta era anuntata tot de voi, prin August: http://www.automarket.ro/stiri/land-rover-va-produce-noua-generatie-defender-intr-o-uzina-complet-noua-pe-64909.html unde-i noutatea ?