Noi rezultate EuroNCAP: 5 stele pentru Skoda Fabia, Mercedes-Benz EQS și 0 stele pentru Renault Zoe facelift

Publicat miercuri, 08.12.2021 12:18 de Alexandru Monenciu

EuroNCAP a publicat noi rezultate la testele de siguranță pentru o serie de modele noi. Printre acestea se numără Renault Zoe facelift, BMW iX, Mercedes-Benz EQS, Nissan Qashqai și Skoda Fabia.

Organizația independentă EuroNCAP a testat recent o serie de modele noi, iar rezultate sunt, cel puțin pentru unul dintre ele, surprinzătoare. Ne referim aici la Renault Zoe facelift, una dintre cele mai populare modele electrice de pe piață.

RENAULT ZOE FACELIFT

Modelul cu zero emisii al producătorului din Hexagon a primit 0 stele la testele de siguranță Euro NCAP. Specialiștii au notat cu 43% protecția oferită adulților, cu 52% protecția oferită copiilor, 41% a primit protecția oferită pietonilor și bicicliștilor, iar 14% au primit sistemele de siguranță oferite în standard.

EuroNCAP precizează că "Noul Zoe, de fapt un facelift introdus în 2020, a primit mai multe îmbunătățiri la nivelul bateriei, dar niciuna în ceea ce privește siguranța. Dimpotrivă, airbag-ul lateral montat pe scaun, care proteja anterior capul și toracele, a fost înlocuit cu un airbag mai puțin eficient doar pentru torace, reprezentând o degradare a protecției ocupanților. Noul ZOE oferă o protecție generală slabă în cazul accidentelor, protecție slabă pentru pietoni și bicicliști și nu are o tehnologie relevantă de evitare a accidentelor."

Oficialii Renault România au afirmat că "Renault ZOE E-TECH Electric este un vehicul sigur și respectă toate standardele de siguranță normative. [...] ZOE a fost lansat în 2013 și a primit la acel moment 5 stele cu protocolul EuroNCAP. Protocolul EuroNCAP a suferit din 2013 5 modificări. Cu același echipament, un model poate pierde până la 2 stele la fiecare schimbare de protocol.

În ceea ce privește sistemele de siguranță ale lui Zoe, reprezentanții Renault România au transmis că "Evoluția modelului ZOE actual a fost decisă în 2017, adaptând echipamentul de siguranță pasivă la accidentologia reală și actualizând vehiculul cu echipamente ADAS de ultimă generație precum: frânarea de urgență avansată cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, alertă la părăsirea benzii și asistența la menținerea benzii de circulație, folosind un radar și o cameră.

BMW iX

În această sesiune a fost testat și BMW iX. SUV-ul electric al mărcii germane a fost recompensat cu 5 stele Euro NCAP primind 91% pentru protecția oferită adulților, 87% protecție copii, 73% protecție pietoni și bicicliști și 81% sisteme de siguranță.

MERCEDES-BENZ EQS

Al treilea model testat de Euro NCAP a fost Mercedes-Benz EQS, recompensat și el cu 5 stele. Rezultatele au fost următoarele: 96% protecție pentru adulți, 91% protecție copii, 76% protecție pietoni și bicicliști și 80% sisteme de siguranță.

NISSAN QASHQAI

Și noul Nissan Qashqai a primit 5 stele la testele de siguranță. Protecția oferită adulților a fost recompensată cu un rezultat de 91%, tot atât a primit și protecția oferită copiilor, cu 70% a fost notată protecția oferită pietonilor și bicicliștilor, iar 95% au primit sistemele de siguranță.

SKODA FABIA

A patra generație Skoda Fabia, disponibilă acum în România, se laudă și ea cu un rezultat de 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP. Modelul compact de clasă mică oferă 85% protecție pentru pasagerii adulți, 81% protecție pentru copii, 70% protecție pentru pietoni și cu 71% au fost notate sistemele de siguranță.

via Euro NCAP

  • Trahanache, miercuri, 08.12.2021 12:45

    Eu cand v-am zis ca Zoe e o panarama...

  • dCi, miercuri, 08.12.2021 12:56

    Când?

  • Moldovean, miercuri, 08.12.2021 13:15

    Asta e ca faza aia cu Panda la 4 stele în 2011 și 0 stele în 2018 sau cât era. La fel și Punto. Singurul lucru care li se poate reproșa e eventual faza cu airbag-ul lateral. În rest, EuroNCAP creează cam multă confuzie când schimbă metodologia atât de des. Puțini oameni de rând înțeleg lucrurile astea din spate. Ei văd stelele și atât. Nu zic că EuroNCAP nu trebuie să crească pretențiile pe măsură ce trec anii, dar mi se pare că o fac cam des și producătorii nu au timp suficient să reacționeze. Mai ales cei care țin în producție modele mai mult de 5-6 ani cât e, în general, media de viață a unei generații în industrie. P.S. vă dați seama că majoritatea dintre noi am lua tot 0 stele cu mașinile noastre SH actuale, nu?

  • dan_grc, miercuri, 08.12.2021 14:36

    Cred că testele de impact trebuie să fie mai dure, să se mărească viteza, orice model cu protecție adulți sub 50% este nesigur, la o viteza sub 50 km/h, apoi vorbim și de sisteme de siguranță active, Zoe a primit prea multe stele acum câțiva ani .

  • ds, miercuri, 08.12.2021 21:29

    Fără să discut despre preț și zero stele, mie chiar îmi pare rău că Zoe a obținut un rezultat dezastru. Asta îi va costa și cred că vor face ceva schimbări. Bun, strict tehnic vorbind, chiar îmi place mașinuța asta. Are cuplu de diesel de 2l și zvâc de bezinar 1.6 turbo. Serios! Și cât e ea de înaltă, dar și mică-n "șolduri" am intrat în niște curbe de alta m-ar fi aruncat în șanț. Stă bine pe drum! Ca orice electrică. Și genial modul de condus doar cu o pedală. Așadar, orice șut în c*r e un pas înainte.

  • ^^^, joi, 09.12.2021 08:27

    in cazul asta e periculos sa dai un sut la un rahat. Zoe ramane o masina pentru fetite cu bani, nestiutoare in ale automobilului.

  • Zoe fara airbag-uri laterale, joi, 09.12.2021 08:28

    Zoe-le testat era fara airbaguri laterale, de aici si rezultatul dezastruos. Cu airbag-uri, altul era rezultatul.

  • DanG, joi, 09.12.2021 08:39

    Ce face greutatea in caz de impact: Mercedes si BMW arunca pur si simplu masina care vine de pe contrasens! Felicitari pentru toti poducatorii care au obtinut 5 stele!

  • netam-nissan, joi, 09.12.2021 09:54

    La zoe lăsând deoparte lipsa sistemelor de școală ajutătoare (haha) a fost depunctată lovirea fatală a tărtăcuței manechinului de geam la bușirea din lateral. Șoferu stă deci f. sus fiindcă baterii multe sub popou și airbagu nu-i ajunge la cap. Poc-trosc-ta-dam.

  • Flavius, joi, 09.12.2021 12:39

    Ce-mi place mie este ca daca ne luam dupa EuroNCAP, Springul e mai sigur decat Zoe! Asa sa fie? Ce nu zice nimeni e ca scorul general nu e dat de media scorurilor ci de cea mai mica nota. Poti avea 0 stele la una si cinci la celelalte , rezultatul este ZERO. Asa a iesit Springul mai bun ca Zoe ( care a avut pana la facelift 5 stele)! Asa sa fie si in realitate oare? Care mai este relevanta acestor teste in aceasta situatie?

  • CiprianBi, joi, 09.12.2021 16:22

    EuroNCAP trebuie sa schimbe ceva. Sa renunte la stelele alea si sa puna un punctaj de la 1 la 100 si sa faca media(poate o medie ponderata) intre categorii.