Noile modele electrice Scout au adunat peste 50.000 de comenzi

Publicat joi, 09.01.2025 14:12 de Tiberiu Safta

Scout Motors a anunțat că a adunat deja peste 50.000 de comenzi pentru primele sale modele electrice. Majoritatea comenzilor sunt pentru modelul Traveler SUV, în versiunea cu range extender.

În octombrie 2024, Scout Motors a revenit pe scena auto după o pauză de 44 de ani cu două modele de teren electrice: Traveler SUV și Terra Pick-up. Cele două modele au fost prezentate în stadiul de concept și vor intra în producție abia din 2027. Chiar și așa, marca americană a anunțat deja că are un număr mare de comenzi pentru viitoarele sale modele.

Mai exact, cele două modele de teren electrice au adunat peste 50.000 de comenzi, potrivit unui raport oficial al mărcii. Din numărul total de comenzi de până acum, 70% sunt pentru modelul Traveler SUV în versiunea cu motor termic pe post de generator. Din datele tehnice prezentate la momentul lansării, Scout Traveler SUV primește un propulsor electric cu un cuplu de 1355 Nm și care îi permite modelului de teren să accelereze de la 0 la 96 km/h în 3.5 secunde.

În versiunea obișnuită, noul Scout Traveler SUV oferă o autonomie de 563 de kilometri. Cei care aleg să aibă motorul pe benzină pe post de range extender vor avea o autonomie mărită cu peste 805 kilometri.

Numărul comenzilor pentru noile modele a fost lăudat atât de Scott Keogh, CEO-ul Scout, cât și de Oliver Blume, CEO-ul Grupului Volkswagen, care deține marca Scout. Oficialul german a declarat în cadrul evenimentului CES din Las Vegas că răspunsul a fost unul „foarte, foarte pozitiv.”

Noile Scout Traveler SUV și Terra Pick-Up vor intra în producție în 2027.

via Carscoops

  • alex_cu_a_mic, joi, 09.01.2025 15:30

    Excelent. A descoperit in sfarsit si VW reteta cu motor termic in rol secundar si o lauda de parca ar fi gasit o gaina care face oua de aur. In China plug-inurile cu baterie mare sunt vedeta de vre-un an. VW are in plan sa se apuce de ele abia peste vreo 2 ani. VW totdeauna in ton cu vremurile.

  • johnny_tm, joi, 09.01.2025 15:42

    Conceptul este mai mult decat bun. Nu vorbim de un plug in hibrdid construit plecand de la o masina cu motor termic ci invers. Ma mir ca nu a fost exploatata ideea asta mult mai mult pana acum. Pt producator ofera un avantaj productiv intrucat se foloseste o singura platforma BEV. Sper ca VW sa lanseze chiar mai devreme modele pe platforma asta in Europa -as fi direct interesat sa cumpar.

  • Ovidiu, joi, 09.01.2025 22:31

    Au mult de mâncat până să ajungă la performante de Li Auto L9 range extender 1300km.... ăștia vând de 4-5 ani range extender! VW acum copiază chinezii de la Li, dar din păcate le iese 800km în 2027!

  • Sak, vineri, 10.01.2025 08:48

    @johnny_tm BMW a exploatat demult pe I3 varianta cu range extender. Din pacate era prea devreme pentru piata electricelor. A fost scos din productie.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 10.01.2025 12:08

    GM a fost cam primul in epoca moderna care au lansat un phev cu rex acum 15 ani. Puterea la roata era data strict de motorul electric de 150 cai iar motorul de 1.4 75 cai era doar pe post de generator. Avea baterie de 18kwh din care 11-12 utilizabili. Si dupa 15 ani primele Volturi merg bine mersi cu baterii in mare parte fara degradari notabile. Nu stiu cum or sa arate actualele phev-uri bev-uri care isi folosesc 90-95% din capacitatea bateriilor si cu rezerve foarte mici. De asta zic ca in ton cu vremurile dar la 15 ani distanta, a descoperit si VW "reteta de succes". Dar mai bine mai tarziu decat niciodata.

  • johnny_tm, vineri, 10.01.2025 14:05

    @ Sak, stiu de BMW si de asta nu inteleg de ce nu au mers in directia asta. Nu stiam ca volt era cam pe aceiasi idee. Probabil ceva nu a functionat foarte bine sau la momentul respectiv alte variante pareau mai rentabile. Eu vreau sa cred in ideea asta, mi se pare varianta ideala de trecere la BEV.