Noile tehnologii generează probleme de fiabilitate pentru șoferii cu mașini noi: sistemele de navigație, pe primul loc în top defecțiunilor
Tehnologiile moderne introduse de constructori pe mașini generează o mare parte dintre problemele de fiabilitate întâmpinate de șoferi, cele mai multe fiind trecute în rândul sistemelor de navigație.
Un studiu realizat recent de J.D. Power evidențiază că graba cu care constructorii implementează tehnologii noi pe modele are efecte negative asupra fiabilității mașinilor.
Astfel, datele sintetizate de J.D. Power arată că jumătate dintre cele mai frecvente probleme de fiabilitate raportate de șoferi fac parte din categoria ACEN, care include sistemele audio, sistemele de comunicații, entertainment și navigație.
Dintre aceste patru elemente, cele legate de sistemele de navigație sunt cele mai frecvente. În total, noile tehnologii generează 16.6 probleme la 100 de mașini analizate.
Chiar dacă situația s-a îmbunătățit comparativ cu anul anterior, numărul problemelor de fiabilitate este în continuare foarte ridicat, în special comparativ cu alte sisteme, cum ar fi alarmele sau sistemul Cruise Control, care înregistrează doar 1.5 probleme la 100 de mașini.
Între timp, sisteme precum monitorizarea unghiului mort sau sistemul de avertizare pentru părăsirea benzii de circulație generează 2.4 probleme la 100 de mașini.
Deloc surprinzător, cele mai afectate de probleme sunt modelele premium, ca urmare a faptului că noile tehnologii sunt introduse inițial pe modele scumpe înainte de a-și face loc în segmentele de volum.
Oficialii J.D. Power atrag însă atenția că problemele de acest gen vor determina șoferii să fie reticenți în acceptarea noilor tehnologii autonome. "Este clar că producătorii au încă de lucru pentru a perfecționa aceste sisteme, în special constructorii premium. Pentru producători va fi vital să câștige încrederea clienților dacă vor să-i convingă că mașinile autonome reprezintă viitorul", a precizat Josh Halliburton, șeful J.D. Power pentru Europa.
Studiul J.D. Power a fost realizat pe 11.500 de proprietari de mașini cu vârsta între 12 și 36 de luni și a analizat fiabilitatea a 177 de sisteme și tehnologii.
Via Motor1, Caradisiac
“Proprietari de maşini cu vârsta între 12 şi 36 de luni”. Din alcătuirea expresiei, nu se înţelege clar dacă segmentul de vârstă se referă la maşini sau la proprietari :) Oricum, n-ar fi greşită varianta proprietarii, deoarece – cu foarte puţine excepţii – ţâncii conduc…smartphone-mobilele cu atâta dexteritate, că ne dau lecţii chiar nouă, adulţilor. Iar dacă încerci să le smulgi din mâini “volanul”, te “claxonează” de mama focului (pe “limba” lor – culmea, ei nu ştiu încă să vorbească, dar la genul ăsta de “pilotaj” deja se anunţă “genii” / povestea cu “tâmpirea globală”, însă niciun observator al acestui fenomen real nu pronunţă sintagma completă şi anume: tâmpirea globală PREMATURĂ). P.S. “cu vechimea între”, în loc de “cu vârsta între” – aşa nu s-ar mai naşte ambiguitatea.