Nokian anunță trei noi modele de anvelope de iarnă. WR SUV 4 este conceput pentru ierni care amestecă lapovița cu ploaia și zăpada, cum sunt cele din Europa Centrală

Publicat luni, 22.10.2018 12:06 de Mircea Meşter

Șoferii din zona geografică a României au la dispoziție din această iarnă noua anvelopă WR SUV 4, dedicată concepută special de Nokian pentru condițiile hibernale din această parte a Europei. Două noi anvelope din gama Hakkapeliitta completează oferta de sezon a finlandezilor.

Nokian a anunțat oficial lansarea unor noi modele de anvelope dedicate sezonului rece. Acestea sunt concepute și dezvoltate pentru categorii diferite de clienți care își conduc mașinile pe continente și în zone de climă diferite.

Cel mai interesant nou model de anvelopă de iarnă dintre cele dezvoltate de constructorul finlandez este

Nokian WR SUV 4, gândit special pentru șoferii de SUV-uri din Europa Centrală și de Est, acolo unde iernile aduc foarte des condiții precum zăpadă, lapoviță sau ploaie abundentă. Disponibilie în categoriile de viteză H (210 km/h), V (240 km/h) și W (270 km/h), noile anvelope WR SUV 4 oferă o gamă de selecție care se întinde pe 57 de produse ce variază între 16 la 21 de inch.

Flancuri întărite cu aramidă și tehnologia Snow Claws

Printre caracteristicile importante care determină performanțele noii anvelope se numără o structură despre care Nokian susține că este robustă și durabilă și care oferă flancurile consolidate prin tehnologia Aramid Sidewall, ce asigură stabilitatea anvelopelor și rezistența lor la impact și tăieturi ce pot apărea în timpul condusului. Printre celelalte tehnologii și soluții pe care Nokian le-a pus în aplicare pe WR SUV 4 se numără și conceptul Climate Grip, caracterizat de o talpă de rulare cu un model care asigură un condus stabil și conferă siguranță în cazul fenomenului de acvaplanare chiar și în cazul lapoviței. Canelurile special create întăresc anvelopa și îmbunătățesc manevrabilitatea pe șosele ude și uscate, deopotrivă, în timp ce compusul rigid, adecvat condițiilor de iarnă și SUV-urilor, oferă fiabilitate la variațiile temperaturilor din timpul iernii.

Alte inovații introduse de Nokian în noua anvelopă de iarnă dedicată SUV-urilor sunt Snow Claws - oferă aderență ridicată pe suprafețe acoperite de zăpadă cu ajutorul unor "gheare" care se prind eficient de șosea în timpul condusului, Canelurile netede - care înlătură lapovița și ninsoarea eficient și cu ușurință de pe canelurile principale.

Gama Hakapeliitta se extinde cu două noi anvelope

Celelalte două modele noi de anvelope lansate de Nokian înaintea sezonului de iarnă sunt Hakkapeliitta R3 și Nokian Hakkapeliitta R3 SUV. Derivate ale cunoscutei game Hakkapeliitta, urmașă a primei anvelope de iarnă din istorie, aceste două modele sunt create special pentru condițiile dificile de drum din timpul iernii în țările nordice, în Rusia și în America de Nord. De asemenea, datorită inovației fără nituri, Nokian Hakkapeliitta R3 SUV și Nokian Hakkapeliitta R3, sunt adecvate și pentru șoferii europeni care trăiesc în zone alpine și montane, cu ierni lungi și zăpadă abundentă.

Nokian Hakkapeliitta R3 SUV se adresează posesorilor de SUV-uri din zonele acoperite cu zăpadă pentru perioade lungi de timp pe timpul iernii și sunt disponibile în 67 de dimensiuni, de la 16 la 21 de inch. Majoritatea dimensiunilor sunt marcare cu inscripția XL, fiind adecvate chiar și pentru încărcături foarte mari.

Pe de altă parte, anvelopele de iarnă fără nituri Hakkapeliitta R3 reprezintă, spun cei de la Nokian, o opțiune pentru "șoferii care apreciază siguranța superioară, confortul în timpul condusului și condusul ecologic".

Noile modele de anvelope dezvoltate de Nokian completează o ofertă deja bogată de anvelope de iarnă dedicată clienților europeni și nu numai. În zona autoturismelor, Nokian oferă modelele WR A4, WR D4, Hakkapeliitta R2 și WR D3, ultimul dedicat special condițiilor de climă din Europa Centrală și de Est. Posesorii de SUV-uri se pot baza pe WR SUV 3 și Hakkapeliitta R2 SUV, acesta din urmă cu garnituri de fricțiune care oferă un nivel ridicat de aderență și un condus plăcut.

  • mircea badea, marţi, 23.10.2018 01:31

    anvelopele de iarna sunt o tampenie sorosista.